hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen hardtop

  • Maker
    Discussie
  • dag cabriorijders met een hard-top. Ik heb al veel verhalen gehoord over hoe je de kap moet vouwen voor een langere periode maar vraag het liever aan mensen met ervaring zoals op deze forum. Men heeft mij al verteld een sponzen handdoek te plooien en deze tussen de plastieken ruit te plaatsen om geen aanslag te krijgen en meer van die verhalen.

    Wie weet het zeker?

    Alvast bedankt voor de tips.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • juist weet ik niet hoe ze het doen maar ik denk dat het met een dubbele stik is en een rubber daartussen. Ik heb dat laten doen bij De Geet. Het was 350€, ‘s morgens afgezet ginder een dagje getoerist en tegen vier uur mocht ik hem gaan halen. Het is ergens in limburg, Bilzen om exacter te zijn. Heel goed gedaan maar men heeft mij op het forum verteld dat het goedkoper kan. Het raampje is gegraveerd en van de dikke soort al weet ik niet of er meerdere soorten zijn.
      Het was in een bestaande kap, deze is nog zo goed als nieuw, vorige eigenaar reed steeds met de hard-top, raampje was helemaal groen geworden na verloop van tijd, scheurde de eerste maal dat ik het dak open deed bij ongeveer 15 graden.

        [quote=”youyou” post=147386] Ik heb net een nieuw raampje [/quote]

        [quote=”patrickvb” post=147400]
        Nieuw raam in bestaande kap? Kan je daar wat meer info over geven? Een mens weet nooit genoeg nietwaar. ;)[/quote]

        Bij mijn 996 heeft men destijds ook een nieuw achterraampje gestoken. Deze zijn namelijk gelast en met een speciaal toestel worden deze eruit gerist.
        Een nieuw erin en terug dichtgelast. Ik veronderstel dat dit bij de Boxster ook zo is.

          [quote=”youyou” post=147386]Ik heb net een nieuw raampje [/quote]

          Nieuw raam in bestaande kap?

          Kan je daar wat meer info over geven? Een mens weet nooit genoeg (over een Porsche) nietwaar. 😉

            oei heb ik ook voorgehad, daarom moeten veranderen, ma met die roadster, da zal wel pijn gedaan hebben in het hartje

              [quote=”youyou” post=147386]De warmte die de motor afgeeft samen met de stofdeeltjes en de trillingen. Raampje plakt misschien samen na langere rit door hitte en dat laat sporen na. Kan dit?[/quote]

              Neen daar moet je geen schrik voor hebben dat je raam aan elkaar gaat plakken 😀
              Tegen de hitte is die kunststof wel bestand hoor. Tegen vrieskou wat minder.
              Als je wagen bv. in de winter een nachtje heeft buitengestaan en je wilt het dak openen zou de achterruit kunnen barsten.
              Twee keer meegemaakt, één keer met mijn eigen wagen en één keer met een 356 roadster.

                thx, een zachte handdoek zal het dus worden. Ik heb net een nieuw raampje maar zoals je zegt er zitten nu al krasjes in, (echt niet zichtbaar voor iemand die het niet weet maar IK weet ze zitten), en dat zal dus de verklaring kunnen zijn. De warmte die de motor afgeeft samen met de stofdeeltjes en de trillingen. Raampje plakt misschien samen na langere rit door hitte en dat laat sporen na. Kan dit?

                  +1

                    Toen ikzelf een 996 cabrio had stak ik een een zachte doek tussen de kunststof achterruit van ongeveer dezelfde grote bij het openen alvorens mijn hardtop te plaatsen.
                    Hierdoor voorkom je dat de dichtgeplooide achterruit tegen elkaar ging schuiven bij trillingen doordat ze lange tijd opgeplooid was.
                    Zelfs in de zomer zorgde ik er altijd voor dat de achterruit stofvrij was alvorens te openen. Het is stof, zand en andere onreinheden die krassen veroorzaken.
                    Hierdoor heb ik jaren een mooie transparante achterruit gehad.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.