Hardtop kraakt

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Hardtop kraakt

• Maker
    Discussie
  • Onlangs een 996 cabrio gekocht . Geweldige auto alleen die hardtop kraakt hard.
    Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen ?
    En zitten er aan die voorste sleuven geen plastieken omhulsels op.
    Ik bedoel dus die dingen die in de voorkant klikken.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Blijkbaar de R vergeten.
      Bij mij zit daar links en rechts een sleuf aan die klikt in de frame boven de raam.
      Ik zal zien dat ik morgen een foto post

0

Blijkbaar de R vergeten.
        Bij mij zit daar links en rechts een sleuf aan die klikt in de frame boven de raam.
        Ik zal zien dat ik morgen een foto post

0

haha Wim, modern van de jaren 90 dan toch. mijne jongste is er al 18 😕

0
          Wim

Kijk de mannen met de moderne Porsche weten dit weer op te lossen met hulp middelen. :up:

Is wist niet over wat hij het had 😳 dus maar wat gelezen en foto’s gezocht. 😉

0

wat huis, tuin en keukenmiddeltjes die je eenvoudig en tijdterwijl kan uitproberen, op lange termijn is rubbers vervangen in de gaten van de dakrand de enige oplossing.

– hardtop afnemen en de rubber vooraan aan de dakrand en achteraan onder de achterruit inwrijven met parafine, in autoshops zijn ook spuitbussen te koop om deurrubbers in te spuiten maar siliconensprays zijn te vermijden.
              – knip drie stukjes fietsbinnenband en steek er twee in de gaten op de hoeken van je daklijst boven de voorruit.
              – als dat nog niet helpt steek dan bijkomend één stukje binnenbandrubber in de haak van de central latch zodat deze de hardtop nog wat vaster aantrekt tegen de dakrand (wel opletten dat je het contact binnenin niet verstoord)

0
              Wim

Of bedoel je die kapjes die in de hardtop liggen op de hemel bekleding.

0
                Wim

Welke sleuven bedoel je.

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.