Hardtop monteren

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Hardtop monteren

• Maker
    Discussie
  • Iemand ervaring mee?

Gaat over een 997 2006

Ik heb deze wagen recent gekocht deze zomer, is een cabrio en heb er ook een hardtop bij…

Ik wil er de hardtop op leggen voor in de winter op mooie dagen ook mee te rijden.

In Porsche center Paal zeiden ze dat de rubbers moesten voorbereid worden…? Hoe dan en met welk product… silicone spray of iets dergelijks?

En op welke manier monteer ik de hardtop?

Alvast bedankt!

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Inderdaad, silicone op de autolak moet je proberen te vermijden. Het is niet agressief voor de autolak, maar het is problematisch als het koetswerk op die plaats eventueel moet herspoten worden. Zelfs na het opschuren blijkt de hechting van de verf daar niet ideaal te zijn.
      2 maal per jaar (bij het plaatsen en het wegnemen van de hardtop) wrijf ik alle rubbers in met een doekje waarop ik silicone heb gespoten. Op die manier kan ik voorkomen dat silicone op de lak terecht komt. Altijd goede resultaten gehad. Geen gekraak of gepiep van de rubbers of windgeruis tengevolge van een minder goede afsluiting van de rubbers. Ik denk dat vaseline op een doekje deppen en uitwrijven, zoals gemeld ook zonder risico’s is. De rubberspray zal ideaal zijn, maar bij gebrek aan deze, zijn andere oplossingen dus ook mogelijk.

NOOIT siliconen gebruiken in contact met autolak !!!
        er bestaat een speciale spray voor oa deur/raamrubbers op basis van paraffine of vaseline.
        door de rubbers soepel te houden voorkom je het kraken tijdens het rijden.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.