Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
    nieuweradio-2.jpg
    Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
    asbakjevoor.jpg
    Roest en asse
    onderkantarmsteunvoor.jpg
    Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
    asbakjetijdens.jpg
    Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
    asbakjena.jpg
    Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

    Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

    onderkantarmsteuntijdens.jpg
    en dan het doekje erop gekleefd.

    onderkantarmsteunna.jpg
    Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
    Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
    Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
    Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
    Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 129)
    • Dat is de bedoeling. :engeltje:
      De volgende dagen zal het echter pdk rijden worden in het Zwarte Woud. :driver:
      Of zou ik beter een Jeep nemen voor in dat woud?
      Anyway, ik heb nog geen tijd gehad om de shifter te plaatsen. Zit met een praktisch probleem en als ik het niet op 1 dag gedaan krijg, heb ik echt wel een probleem. Bovendien is er een rugprobleempje dat niet toelaat om verder te doen… :bounce:

        [quote=”Harley G” post=263149]Dacht ik ook aan.
        Heb er voorlopig niet meer aan verder gewerkt omdat de short shifter effe onderweg is geweest vanuit de USA.
        [/quote]

        Zeg Harly G , die shortshifter is dat om sneller te kunnen schakelen , bijna net zo snel als een PDK ? :coolness:

          Oud nieuws, maar dat wist hij wel hoor Harley … de man wordt ontzettend gemist!!! 😳

              Hela dwergkasttafel! Een mens niet afjagen, hé.
              Hiervind je meer info over wat het juist gaat.

              En het was dus 45,93 euro dat ik aan Bpost moest. Douaneontvangsten noemt men dat. Dus eigenlijk had ik beter Wim zijn raad gevolgd en bij Vankessel eens gepolst. Heb het hem helaas niet meer kunnen zeggen, dat hij weer gelijk had. 😥

                Zijn hier benieuwd wat dat betekend “short shifter voor 944 S 2” ? Hoe kan zo’n transaxel schakelweg nu toch ingekort worden ?

                49,xx @ neigt naar 50.00 € … voor de postbode. Ja, op die manier kan je blijven posten, aan de slag nom de d …

                👿 :wtf:

                  Dacht ik ook aan.
                  Heb er voorlopig niet meer aan verder gewerkt omdat de short shifter effe onderweg is geweest vanuit de USA. Stond de postbode eindelijk voor de deur vorige week, bleek dat ik nog 49,xx euro mocht betalen ook. Vermits ik niet kon passen, ligt het pakje nu op het postkantoor.
                  Met dank aan de beperkte avondlijke openingsuren, er nog ni in geslaagd om het op te pikken. Zal voor vandaag zijn maae de komende 2 weekends heb ik alvast niet de mogelijkheid om aan de slag te gaan.
                  Wordt vervolgd….

                    [quote=”Harley G” post=262321]Jawel, meer dan een jaar geleden dat er in dit topic nog iets gepost werd.
                    D
                    De bouten waarmee deze verbonden zijn aan het voorste deel, zijn zodanig verroest dat er nog amper schroefdraad waar te nemen valt. 😯 een sleutel van 13 blijkt iets te groot en en twaalf iets te klein. WD40 is mijn vriend in dit soort van gevallen maar dit lijkt een onmogelijk werkje te worden. De grove middelen zullen moeten bovengehaald worden en minstens in bout zal het niet overleven.
                    [/quote]
                    Als 12 mm te klein is en 13 mm te groot dan heb je kans dat er een UNF bout van 1/2″ is gebruikt
                    Als 1″ 25.4 mm is dan is een sleutel met wijdte met 12.7mm waarschijnlijk de oplossing

                      + 1

                      Keep up the good work :up:

                        [quote=”Yellow Submarine” post=262342]
                        Daar ben jij vet mee, maar nu weet je dat we je topic in het oog houden. :popcorn:[/quote]
                        +1

                          Onder onze 968 blijkt een inox uitlaat te zitten.

                          Daar ben jij vet mee, maar nu weet je dat we je topic in het oog houden. :popcorn:

                            Jawel, meer dan een jaar geleden dat er in dit topic nog iets gepost werd.
                            De vraag over de overbrenging naar de versnellingsbak had ik hier ook kunnen posten maar dan had wellicht niemand het gezien. :sarcastisch
                            Gisteren de 944 effe terug boven de put gezet om de situatie eens te bekijken.
                            De “rear gear linkage” ziet er nog origineel uit en er lijkt wel wat speling op te zitten. Om er deftig aan te kunnen gaat de einddemper er wel af moeten.
                            De bouten waarmee deze verbonden zijn aan het voorste deel, zijn zodanig verroest dat er nog amper schroefdraad waar te nemen valt. 😯 een sleutel van 13 blijkt iets te groot en en twaalf iets te klein. WD40 is mijn vriend in dit soort van gevallen maar dit lijkt een onmogelijk werkje te worden. De grove middelen zullen moeten bovengehaald worden en minstens in bout zal het niet overleven.
                            Ik stel me de vraag of ik de uitlaat maar ineens zal vervangen. De pot en leiding zien er nog zeer goed uit maar het uitlaatstuk is glimmend met de nodige roestplekken. Mooi is het niet maar bijna 400 euro uitgeven voor een andere lijkt me nu ook wat overdreven.
                            Anyway, dit weekend heb ik toch weer geen tijd maar ik weet tenminste dat het mij wellicht een weekend zal kosten om de gear linkage te vervangen. Jawel vervangen! Ik heb na wat rondsurfen op het www een short shifter besteld in het land van Trump. Tegen dat die er is, zou ik toch moeten weten wat ik met de uitlaat ga doen. Misschien eens raad vragen een goede metaalbewerker…
                            Wordt vervolgd

                              topie Gert, het is toch leuk dat je zelf iets hebt gefixed hé :up:

                                Amai Gert verrekte goed bezig zeg :hail: !
                                Zal de mijne er ook voor klaarzetten, idem weinig licht vanuit de dashboardverlichting.

                                XXX

                                  Mooi winterwerkje :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 129)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.