Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
      nieuweradio-2.jpg
      Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
      asbakjevoor.jpg
      Roest en asse
      onderkantarmsteunvoor.jpg
      Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
      asbakjetijdens.jpg
      Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
      asbakjena.jpg
      Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

      Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

      onderkantarmsteuntijdens.jpg
      en dan het doekje erop gekleefd.

      onderkantarmsteunna.jpg
      Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
      Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
      Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
      Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
      Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 129)
      • :happydance: vandaag nogeens wat kunnen prutsen. Vorige week wat onderdelen besteld bij RP dewelke ik vrijdag voor mijn deur vond.
        Gisteren nog een rek in de garage gezet voor mijn materiaal en vandaag vol goede moed erin gevlogen.
        Versnellingspook en de rubberen mof eronder vervangen omdat beiden stuk waren. Vermits de originele kleur niet meer te krijgen was, dan maar voor zwart gekozen.
        image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49.jpeg
        De deurhendeltjes zijn trouwens ook in het rood-bruin-bordeau afgebleekt kleurtje en daar heb ik ook nieuwe zwarte voor in huis gehaald.
        De drukknop van de dakbediening werkte ook op mijn gemoed wegens het amper zichtbare pictogram. Dus meteen maar een nieuw besteld en geplaatst.
        image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50.jpeg
        Ik ben aan het rondkijken om zelf een toets (onderdeel van die dure stomme switch van 240euro) te restaureren. Blijkbaar bestaat dit wel.
        Terloops nog ontdekt dat de schakelaar van het mistachterlicht niet werkte. Uit elkaar geprutst, contacten gereinigd en terug in elkaar gekregen na een tijdje.
        Dat werkt ook terug. :up: Lampje van de lichtschakelaar is ook vervangen.
        Kapje van de luidspreker aan de chauffeurskant heeft ook een laagje zwarte verf gekregen omdat het nogal wat slijtagesporen had. Oogt direct weer wat netter. :coolness:
        Een werkje waar ik nog wat schrik voor heb, is het herbekleden van het stuur. Het leer heb ik hier ook via RP maar het zal best wel enkele uren opeisen. En wellicht af en toe een ferme vloek. Het deurpaneel bezorgt mij ook nog slapeloze nachten. Geen ervaring met leer….

          Ik dacht dat Wing de juiste oplossing had aangeboden indien je raam niet volledig sluit als je dak dicht is.

            En wat hebben we geleerd vandaag?
            Awel dat het venstermechanisme een gedrocht is om aan te werken.
            Het venster aan de kant van de chauffeur sloot van in het begin al niet goed.
            Ik had die deur vorig jaar al eens ontkleed maar toen had ik nog geen knutselgarage en ben ik niet tot het uiterste gegaan. Vandaag dus wel.
            Alles losgezet wat ik kon loszetten maar niwt echt een reden te vinden waarom die laatste 5-10mm open blijft. Ik kreeg helaas het mechanisme (ik noem het de schaar + motor) niet uit de deur. Wel los van het raam gekregen en erna lange tijd liggen prutsen om het terug in elkaar te krijgen. Een geplette duim en stukje vel minder, verder, heb ik in een laatste flits van helderheid het dan toch voor 98% goed gekregen. Denk ik toch want doordat het dak openligt en ik het niet wil sluiten met deze koude, kan ik het pas zeker weten als het wat warmer is.
            Ondertussen ook wat gelezen over het herstellen van het dashbord en heb voor mezelf besloten dat die 2 scheurtjes nu eenmaal horen bij een 944…. :happy:
            Wat ik wel ga proberen is het volledig vernieuwen van de binnenkant van de portieren. Weet nog niet goed hoe maar in ieder geval moet dat geperst karton verstevigd worden en de bekleding vervangen. Zal er eens heel goed moeten over nadenken hoe dit aan te pakken.
            Btw: voor zij die vinden dat ik niet veel gedaan heb…..ben ook nog naar een Boxster gaan kijken :coolness:

              Hoe had die auto niet meer kilometers :engeltje: :mrgreen:

              Graptje he :happydance:

                Het probleem is dat je er niet aan kan.
                De lichttunneltjes zij er op gesmolten.
                Ik had er een foto moeten van nemen maar als je bezig bent met vanalles uit te proberen, denk je niet altijd aan foto’s. :bounce:
                Hopelijk vind ik vandaag nog de tijd om nog wat verder te knutselen.

                  eerst een primer er op spuiten die als hechtlaag dient voor PVC en dan chroom spray er op 💡 bling bling inside 😎
                  verkrijgbaar in elke betere autoshop waar ze autolak verkopen.

                  chromspray.jpg

                    “Ook de tellerpartij uit elkaar gekregen en toen viel mijn oog op een mogelijke mede-oorzaak van het zwakke licht. De drie lampjes die voor de verlichting van de tellerpartij moeten zorgen, schijnen hun licht op drie relefectoren die niet meer zo glanzend zijn als 26 jaar geleden. Helaas kan ik daar niets aan verhelpen.”

                    Alu folie plakken op de reflectoren?

                    Goe bezig, Gert :up: :up: :up:

                      :respect2:

                        Zo gezegd zo gedaan.
                        image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47.jpeg
                        Ook de tellerpartij uit elkaar gekregen en toen viel mijn oog op een mogelijke mede-oorzaak van het zwakke licht. De drie lampjes die voor de verlichting van de tellerpartij moeten zorgen, schijnen hun licht op drie relefectoren die niet meer zo glanzend zijn als 26 jaar geleden. Helaas kan ik daar niets aan verhelpen.
                        image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48.jpeg
                        Na de potentiometer met contactspray behandeld te hebben, lijkt er toch een verbetering van de lichtintensiteit.
                        Ik maak van de gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk los te schroeven en te reinigen. (Afstoffen)

                          [quote=”Harley G” post=246215]Nu dat ik toch al zoveel afegebroken heb, vraag ik me af of ik de gekende scheuren in het dashbord zou laten herstellen of niet. :think: Die scheuren horen ergens wel bij een oudje, hé :engeltje:[/quote]

                          indien je wat tijd wil investeren in het zelf herstellen van je dashboard >> 944 Nederlands forum (kostprijs bekleding 10€)
                          http://www1.944forum.com/forum/showthread.php?t=17375&page=31

                            Voor wat het waard is, ik heb geen ervaring terzake, mijn witte was al aangepakt, maar hier een plattegrond van de massapunten van de wagen:
                            http://rennlist.com/forums/944-turbo-and-turbo-s-forum/666012-ground-points.html

                            Als je de slechte contacten in de stekkers al weggewerkt hebt en het helpt niet, misschien de massapunten?

                              Ik zal die potentiometer er eens tussenuit prutsen. Hij werkt nog maar mss wat last van slecht overgangskontakt. Contactspray brengt hopelijk de oplossing.
                              Nu dat ik toch al zoveel afegebroken heb, vraag ik me af of ik de gekende scheuren in het dashbord zou laten herstellen of niet. :think: Die scheuren horen ergens wel bij een oudje, hé :engeltje:

                                wss kan je de dashbordverlichting dimmen en is het potentiometertje dat hiervoor zorgt aan z’n einde.
                                ofwel voltage uitmeten aan het einde als je de kleurcode van de draad weet, de potentiometer vervangen of je kan hem als tijdelijke maatregel ook doorlussen

                                  Verlichting is bij mijne 944 ook zwak, precies normaal?
                                  floere.

                                    Going to the next level
                                    IMG_3842.JPG
                                    Als ik hier maar geen spijt van krijg.?

                                    Ik vind de daschbord verlichting zeer zwak en uk dacht dat er mss een paar lampjes stuk waren maar blijkbaar zijn ze alle drie nog ok…. wat nu?

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 129)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.