Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
      nieuweradio-2.jpg
      Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
      asbakjevoor.jpg
      Roest en asse
      onderkantarmsteunvoor.jpg
      Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
      asbakjetijdens.jpg
      Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
      asbakjena.jpg
      Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

      Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

      onderkantarmsteuntijdens.jpg
      en dan het doekje erop gekleefd.

      onderkantarmsteunna.jpg
      Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
      Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
      Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
      Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
      Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 129)
      • :happy: :happy: :happy:

          :up: :up: :up:
          De stoelverwarming zou ik zeker in orde brengen, alleen al om de madam op te warmen voor het naar huis rijden.

            onderaan de A-stijl bij de pedal box

            944koffer.jpg

              Ha Gert wist niet dat er een schakelaar zit voor openen van de kofferklep, waar ergens exact ?
              Ge zijt precies goe bezig, prima, kan ik mijne binnenbrengen als er ook akkefietjes op zouden duiken :drink:

                :up: grote voldoening over zo’n DHZ jobkes, het doet me denken aan deze gevleugelde woorden

                  Ah, vandaag nogeens effe kunnen knutselen.
                  Het kofferdeksel ging enkel met de sleutel open en na wat gepruts (lees: op een gegeven moment ging het niet meer vast en los) maar nu kan ik zeggen dat alles pico bello werkt. Zowel met de sleutel als met de schakelaar gaat de koffer open.
                  Verder heb ik wat roestsporen op het bodemtapijt verwijderd en zijn de rail van de stoelen van roest ontdaan en herspoten met glanzend zwarte Hamerite.
                  De zetelverwarming terug werkende krijgen, heb ik opgegeven. Is ook niet echt nodig.
                  Langzaam maar zeker komt dit allemaal netjes inorde….

                    En waarom ook geen tuinvrouw ?

                      Yessss. Eentje voor een knappe, jonge Oost-Europese kuisvrouw en ene voor een Poolse tuinman….

                        Hè Gert wat lees ik daar tussen de lijnen van zaterdag een bestelbon ???

                          ach tegenover TheFab , ben ik maar een wannabee prutser maar het maakt het er niet minder leuk om als ja af en toe iets werkende kan krijgen. 🙂 Kofferontsluiting komt ook goed. De zetelverwarming, Cruise controle en Airco zijn een ander paar mauwen en zullen wellicht wel wat centjes gaan kosten…
                          Daarna volgt de mechaniek. Hij hangt te schuin naar 1 kant, de uitlaat trekt op niets en er staat nog een kleine/volledige paintjob te wachten.
                          Afhankelijk of ik zaterdag een bestelbon onderteken voor de nieuwe Boxster/Cayman, zal het een langdurig project kunnen worden of niet… 🙂
                          Enne, ik denk niet dat ik deze ooit zal wegdoen als het niet moet… :first:

                            Goe bezig, Gert. :up: :up: :up: :up:

                              Hè Gert goe bezig, ge gaat de Fab nog van de troon stoten als ge zo verder doet … :first:

                                gij word nog ne echte mekanieker :up: :up:

                                  Voilà, de verwarmingselementen en de schakelaar, inclusief de potentiometer zijn ok. De spanning komt ook toe dus zit het probleem wellicht in die module.
                                  Ik heb ze eens opengeprutst en er zit wat electronika in, inclusief enkele elco condensatortjes. Het zou kunnen dat die hun beste tijd hebben gehad en niet meer opladen. Zal ik verder onderzoeken.
                                  Gelijkertijd ook er maar eventjes voor gezorgd dat er terug een indicatie kwam van de handrem. Ik wist niet dat dit bestond maar had al een volledige ingeduwd schakelaartje onder de handrem gezien. Terug vrijgemaakt en wat proper gemaakt met een schuurpapiertje en contactspray. En jawel….ik krijg nu een mooie melding dat de handrem opstaat! :happydance: Nu zal ik wel niet meer vertrekken met de handrem nog op 😳
                                  Het automatisch openen van de achterklep werkte ook niet. Op de schakelaar drukken, deed niets. Schakelaar eruit geprutst en doorgemeten. Gaf geen contact meer dus dan maar ineens de schakelaar ook opengeprutst en dankzij de wondere contactspray terug inorde gekregen. :first: Simpel toch?! Contact opzetten, knop indrukken, motortje in de koffer maakt lawaai…koffer blijft gesloten :bounce: :think: Probleem is dat als je op het knopje drukt, het motortje niet kan zien draaien. :bounce: no problemo voor Mr G :coolness: met een borstelsteel geraak je al ver…en ja hoor. Motortje draait rond….slot blijft dicht. Nadere inspectie van het slotmechanisme leert mij snel dat er een “handige Harry” met een ijzerdraadje een herstellingetje heeft willen uitvoeren aan de overbrenging. Zonder goed resultaat dus. Bij gebrek aan het juiste materiaal (lees boutje, rondelletjes en moertje) heb ik het voorlopig opgegeven. Morgen effe langs een dhz zaak eens wat boutjes enzo gaan halen… :coolness:

                                    diagnostics voor de zetelverwarming …

                                    Anyway, mine don’t work either. I changed out one of the Delaying Relays, P/N 928-618-521-02, and it made no difference.

                                    Here is an interesting note. If I am driving along and I HOLD the seat heater momentary switch in the on (up) position, my seat heaters will come on. I tried to control the temperature, but I think this method bypasses the temperature control. Try this and see if you get the same results.

                                    lees meer … KLIK

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 129)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.