Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
    nieuweradio-2.jpg
    Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
    asbakjevoor.jpg
    Roest en asse
    onderkantarmsteunvoor.jpg
    Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
    asbakjetijdens.jpg
    Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
    asbakjena.jpg
    Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

    Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

    onderkantarmsteuntijdens.jpg
    en dan het doekje erop gekleefd.

    onderkantarmsteunna.jpg
    Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
    Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
    Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
    Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
    Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 129)
    • voor het demonteren van de switches …

      Because the motors pull nearly 20 amps at full voltage, they arc a lot. The disassembly process is quite simple. The seat doesn’t need to be removed, although it is recommended as one way to get at the power plug so you can work on non-“live” switches. Also, I cut the zip-ties on the underside of the seat to allow me to pull the switches out from the seats further to manipulate them.

      Removal of the switches involves removing the two face plates. The switches are popped out from the bottom – you can see the two tabs that permit the switches to be extracted from the front.

      lees meer … KLIK

        +1

        En ook: hoeveel Ampere heeft die gestabiliseerde voeding? Ik heb hier ook zo’n voeding, en voor electronica shizzle volstaat dat ruimschoots, maar de amerages die door auto’s gesleurd worden is dikwijls van een ander kaliber :salut:

          12V opzetten heeft geen zin als de weerstand onderbroken is, ‘k zou toch eens meten met een ohmmeter…

            :sleep:

              Lees: “Die van ons heeft de afstandsbediening aangeslagen, en die brol op Vijf TV interesseert mij niet”

                @deepee: nope. Ik heb dat rozet losgeschroefd maar er is weinig of geen “speling” op. Ik zal vanavond eens wat experimenteren.
                Eventueel 12V opzetten via een gestabiliseerde voeding en kijken of er iets opwarmt… 🙂
                Ik heb voorlopig nog geen zin om de zetel uit elkaar beginnen te halen, zonder echte zekerheid dat het probleem daar zit.
                Een mens kan niet altijd voor de TV hangen, hé! :coolness: 😳

                  Denk ook 964 stoelen …

                    [quote=”Harley G” post=244425],,,het probleem is dat ik quasi die hele stoel uit elkaar moet halen om goed aan de schakelaar te kunnen geraken. ,,,.[/quote]

                    lukt dit niet via de schakelaars als je eerst de rozet van de schakelaars verwijdert?

                    het zou zomaar kunnen dat de oorspronkelijke stoelen geen verwarming hadden en de nageplaatste stoelen niet helemaal/correct ingeplugd zijn, het zwarte kastje met het 928 productnummer op jouw foto is iig de relais van de stoelverwarming.

                      Er hebben er in ieder geval ooit andere in gestaan aan de afdrukken te zien.

                      @deepee
                      : met de bedrading is er niets mis op het eerste zicht. Het probleem is dat ik quasi die hele stoel uit elkaar moet halen om goed aan de schakelaar te kunnen geraken. Ik zal morgen mijn multimeter eens pakken en alles doormeten alvorens te beginnen sleutelen. Vermits het bij de 2 stoelen is, vermoed ik dat het probleem ergens “gemeenschappelijk” zit.

                        Zetelverwarming is hier ook nog zo iets dat eens moet nagekeken worden…

                        Indien je in bezit bent van een multimeter best eens uitmeten.

                        Schakelaar van de zetelverwarming opzetten en kijken of er spanning op de klemmen komt.(12V dus)
                        Is dit het geval, en toch doet de verwarming het niet, dmv ohmmeter, dus multimeter op weerstand, kijken of je nog een bepaalde weerstandswaarde meet.

                        Zoniet is de weerstand van de verwarming gesneuveld, ik vermoed dat deze apart kan vervangen worden, maar ben hiervan niet zeker.

                          Zetels uit 944/964 of 968
                          Ik gok op origineel

                            image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41.jpeg

                            image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42.jpeg

                            image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43.jpeg

                              zetels van een 928 hebben uitgesproken brede ribben met diepe brede groeven in de kussens
                              en check eens of de bedrading van de verwarming wel volledig is aangesloten in de zetel zelf; er vertrekken twee draden aan de schakelaar van de verwarming.

                              PS prijs je gelukkig dat na al dat noeste werk je troetelkindjes met dit weer niet buiten moeten slapen.

                                928 zetels verschillen grondig van 944 zetels
                                Volgens mij heb je wel 944 zetels hoor
                                Pak ff de gsm van de chef en trek is wa fotos :mrgreen:

                                  Door het garageprojectje heb ik de 944 alleen maar gebruikt om mee te rijden ipv aan de “prutsen” de afgelopen maanden.
                                  Een week geleden eens gewassen en de winterbanden eronder gestoken en daarnet kriebelde het toch zo hard dat ik besloten heb om de de zetels te verwijderen om hen duchtig onder handen te nemen. Ze zijn electrisch verstelbaar en hebben zetelverwarming maar dat laatste werkt niet. Op geen van beiden.
                                  Een beetje gepruts later de chauffeurszetel eruit gekregen…..man man man :puke: De 944 is 26 jaar en ik vraag me af of die ooit grondig gekuist is geweest onder de zetels…. Wellicht wel want volgens mij zijn het niet de originele zetels die erin staan maar in ieder geval zijn die geplaatst voor we naar de Euro zijn overgeschakeld. 😯 De vorige eigenaar was inderdaad een Nederlander aan het kleingeld te zien. Zelfs een bus zonnecrème heb ik tevoorschijn getoverd. Een geluk voor jullie, was mijn gsm aan het op.aden zodat ik geen foto’s heb getrokken. Ik heb trouwens “doktershandschoentjes” aangetrokken alvorens alles aan te raken. Tot zover miijn wedervaren voor deze maandag. :mrgreen:

                                  Vraagjes voor de kenners:
                                  1) kan het zijn dat er zetels in staan van de 928? Ik kon al zien aan de afdrukken op het vloertapijt dat er vroeger iets met langere rails gemonteerd is geweest. Op de onderdelen van de zetel staan nrs die beginnen met 928…. Vandaar mijn vraag.
                                  2) de verwarming van beide zetels werkt niet. De elektrische bediening werkt wel. Aan de stekker ligt het dus al niet. Enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Zekering is ook inorde
                                  3) met welk soort van “lijm” wordt de binnenbekleding zoals de vloerbekleding vastgelijmd?

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 129)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.