Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie

  • Gert
    Deelnemer

      Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
      nieuweradio-2.jpg
      Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
      asbakjevoor.jpg
      Roest en asse
      onderkantarmsteunvoor.jpg
      Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
      asbakjetijdens.jpg
      Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
      asbakjena.jpg
      Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

      Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

      onderkantarmsteuntijdens.jpg
      en dan het doekje erop gekleefd.

      onderkantarmsteunna.jpg
      Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
      Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
      Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
      Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
      Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)
      • Sissend geluid > spanrol van de riem die efkes slipt???

          Wie niets doet kan niets verkeerd doen en van een ander zijn fouten kan je leren maar van die van jezelf nog veel meer….. :bounce:
          Vanmorgen naar debakker met de 44 en weer dat rare geluid vastgesteld. Met het hoofd uit het raam vastgesteld dat het van links vooraan kwam. Thuisgekomen toch eens de wielmoeren eens gecontroleerd 😳 Eentje was met de hand los te draaien. Heb dan maar wijselijk alle moeren gecontroleerd en aangedraaid. Mogelijk zat het wiel wat los. Straks weet ik of dit de oorzaak was van een tikkende/slepende geluid. Heb gisteren ook weer een nieuw geluid ontdekt dat zich vanmorgen weer manifesteerde. Als ik vertrek dan maakt rechts vooraan een licht sissend geluid gedurende een seconde. Alsof ik met een bus of vrachtwagen rijd. Wat kan dat nu weer zijn? :think:

            bij Brico, Hubo, … gewoon met je oude platen als template zelf nieuwe maken 😉

            kan je ze tegelijk nog extra waterafstotend impregneren wat ze standaard niet hebben.
            natuurlijk ook checken of de waterkering (folie) nog intact is en de drainage in de deurbakken nog open is.

              De wagen gaat terug op slot. :happydance: Ik had al een vermoeden van de oorzaak en die bleek te kloppen. Te veel spanning op het kabeltje van de binnenhandgreep.
              Iemand enig idee waar je nieuwe binnendeurpanelen kan vinden? Deze zijn van geperst karton/hout en al zeker die aan chauffeurskant is redelijk rot te noemen ter hoogte van de bevestigingspunten.
              Wegens tijdsgebrek niet veel meer gedaan. Enkel de zetels gereinigd en gebalsemd.
              Frustratie komt ook voort uit het feit dat de Boxster nu weg is en als ik met een P wil rijden, de 944 rijklaar moet zijn. Hopelijk staat hier over enkele maanden een grote garage/werkplaats waar ik dan echt kan beginnen sleutelen….(en 1000 keer vloeken 😀 )

                “Nooit fijn om te horen man, maar blijven volhouden. Beter dat alle problemen in een keer aan het licht komen en ja nadien zorgeloos kan genieten.”

                +1

                Hou de moed erin Gert, je kan altijd langskomen voor de elektrische problemen.

                  Nooit fijn om te horen man, maar blijven volhouden. Beter dat alle problemen in een keer aan het licht komen en ja nadien zorgeloos kan genieten.

                  Blij te horen dat er nog leuke Porsches in de buurt rijden, ben zelf van het Leuvense.

                    Yep. Dat was ik. :salut:
                    Daarnet de dd weggebracht baar Carglass en dan verder gaan winkelen met de 944. Bijkomende vaststellingen: gaat niet meer op slot, dat is het gevolg van aan die deur te prutsen. Kunnen we terug aan beginnen straks. :bounce:
                    Verder een vervelend geluid vastgesteld tijdens het rijden wat eventueel er zou kunnen op wijzen dat mijn achterste wielen ook eens gebalanceerd dienen te worden. Ook een tikkend geluid was waarneembaar….alsof er een steentje in je band zit…. :think: De km teller duidt 10km/h te weinig aan en de eerste versnelling is soms verdomd moeilijk te pakken te krijgen.
                    Mijn projectje begint stilaan meer op een kat in een zak te lijken…. :bounce: Eigen schuld, dikke bult.

                      ‘k Denk het wel. HarleyG woont omgeving Mechelen.

                      Tim

                        Is dit toevallig in de buurt van Muizen?

                        Gisteren met het gezin naar Planckendael geweeste en zag in het terugrijden iemand sleutelen aan een bordeaux 944 cabrio in het avondzonnetje….was stiekem een beetje jaloers….

                          De dakrail ziet er al veel beter uit. Het opzoekingswerk kan beginnen om de andere problemen op te lossen.

                          Cruise control >> http://www.clarks-garage.com/pdf-manual/elect-04.pdf

                          Wim

                            In ieder geval de vrije tijd goed besteed. :up:

                              pfff. Foto’s nemen voor, tijdens en na het werken, is niet aan mij besteed. Bijkomend heeft die aifoon zijn beste tijd gehad.
                              Niettegenstaande dit…

                              Voor
                              dakrailvoor.jpg
                              Doorgeroest 🙁
                              dakrailresized.jpg
                              Herstelling door Floere: stukje uit geslepen en ander stukje ingelast. :up:
                              dakrail3resized.jpg
                              Teruggeplaatst vandaag na nieuw kleurtje
                              dakrail4resized.jpg
                              Gisterenavond nog een nieuw casettedek op de middenconsole geplaatst + nieuwe binnenverlichting. Heb wel gemerkt dat de batterij volledig plat was. 🙁 :happydance:
                              Ook de zuigers van de motorkap vervangen. Nu blijft ze tenminste openstaan. Veel gemakkelijker. :up:
                              motorkapresized.jpg
                              Verder nog de velgen achteraan gedemonteerd en gereinigd aan de binnenzijde. Deze blijken replica’s te zijn. De voorste zijn echte.
                              Daar heb ik mijn gebalanceerde teruggeplaatst in de plaats van die van deepee.
                              Heb verder nog een aantal dingen ontdekt die me niet helemaal aanstaan….. een aantal leidingetjes die met colsonbandjes zijn vastgebonden onderaan de wagen. Vooraan 2 verschillnede dempers volgens mij. Een connector in de motorkap die niet aangesloten is. Van een druppellader misschien? Moet ik nog verder uitzoeken. Lichtje van de motorkap werkt niet. Zetelverwarming werkt niet en de cruise controle ook niet…. We hebben nog werk voor de boeg… :happydance:

                                Aha Gert ik was vanmorgen ook bij de fijnste lasser en heb zijn werkstuk gezien en dat was top !
                                Met z’n tweeën naar m’n windvang zitten kijken en jawel ook daar de ‘sleutel’ gevonden … !
                                Die nieuwe matten van Van Kessel boeien me ook wel 😯

                                  Ah eindelijk vakantie maar ze beloofd weer druk te worden. De Kerstman is daarom al gisteren geweest met nieuwe matten met Porsche op van Van Kessel, een nieuwe cassettebakje voor de middenconsole en 2 nieuwe “zuigers” voor de motorkap. Een nieuw interieurlampje en de Boxster krijgt een nieuwe nummerplaarverlichting. Alles Van RP en ik heb er nog een chocolade 911 bijgekregen ook. Foto’s volgen later als ik de computer nogeens opstart….
                                  Vandaag ook nog een reservesleutel gaan afhalen, was een beetje afwachten of hij ging passen en gelukkig deed die het ook. Dus mijn sloten zijn nog origineel.
                                  1 sleutel zonder een reserve te hebben vond ik maar gevaarlijk.
                                  Tot slot daarnet nog bij de fijnste lasser van België geweest…mr Floere om mijn dakrail te gaan halen. Foto’s voor en na volgen nog.
                                  Sinds ik aan mijn deur geprutst heb hapert een slot dus alles mag er terug af. We gaan weten wat doen zaterdag en zondag. 🙂

                                    @Gert : Porsche knutseldag vandaag? Nie plezant hé, alles terug in mekaar steken en dan tot de constatatie komen dat er iets niet naar behoren werkt.

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 129)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.