- Dit onderwerp bevat 129 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 november 2015 om 10:25
Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
Roest en asse
Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.
en dan het doekje erop gekleefd.
Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.