Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
    nieuweradio-2.jpg
    Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
    asbakjevoor.jpg
    Roest en asse
    onderkantarmsteunvoor.jpg
    Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
    asbakjetijdens.jpg
    Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
    asbakjena.jpg
    Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

    Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

    onderkantarmsteuntijdens.jpg
    en dan het doekje erop gekleefd.

    onderkantarmsteunna.jpg
    Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
    Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
    Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
    Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
    Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

9 reacties aan het bekijken - 121 tot 129 (van in totaal 129)
    • Allé, na 2 weken nogeens terug beginnen prutsen. Het was geen weer om deepee zijn cupvelgen eens op de 44 te zetten om te zien of de trillingen er nog zouden zijn. Het zal voor een andere keer zijn.
      Dan maar besloten om eens naar de verroeste dakrail te kijken. Het onderdeel is nergens niet meer te vinden dus moeten we maar zien dat het roesten kunnen doen stoppen. Een eerste poging om de kleine schroefjes los te schroeven met de eerste de beste kruisschroevendraaier mislukte al. Dan maar wat W40 gespoten, een beter passende kruisschroevendraaier genomen en gelukkig kwamen ze allemaal los.
      Helaas zag de onderkant van de rail er nog slechter uit dan de bovenkant. Hoog tijd dus dat die er af ging. Ondanks het aanbod van Floere en Fab om de rail te zandstralen, toch maar eventjes de Dremel ter hand genomen om het stuk wat properder te krijgen. De verf vertoonde op verschillende plaatsen blaren met roest eronder. Na een tijd te Dremelen toch maar besloten om naar een vakman van het kaliber van Floere te gaan om zijn mening te vragen en eventueel verder te laten stralen. De rail is op 1 plaats volledig doorgeroest. Advies van een vakman is welkom 🙂 Zit helaas vanaf dinsdag in het buitenland tot vrijdag dus zal het deze week niet kunnen laten stralen.
      IMG_3267.JPG

      IMG_3269.JPG

      IMG_3272.JPG

      Vervolgens besloten om eens naar het niet volledig sluitende raam aan chauffeurszijde te kijken. Deurpaneel verwijderd, geleidingen wat ingevet. Nog steeds geen verbetering. Ik kan het raam met de hand nog een kleine halve cm omhoog trekken wanneer de motor nier verder geraakt en dan is ze min of meer goed gesloten. Heb geen idee hoe ik hiermee verder kan. Zie niet onmiddellijk iets om dat bij te regelen.

      IMG_3276.JPG
      Heb ondertussen de deur nog verder uitgekleed op zoek naar de oplossing.
      Ondertussen ook de deurrubber verder losgetrokken want die zat al niet mooi. Restanten van de lijm of siliconen al wat verwijderd.
      Zal ik later terug vastzetten maar eerst moet dat verdomde raam goed sluiten.

      Zodadelijk eens wat onderdelen bestellen bij RP. Zoals nieuw opbergvak en gasveren voor de motorkap.
      Gisteren voor het eerst in het donker gereden en het viel mij op dat de verlichting van de tellerpartij maar zwakjes is met de potentiometer in uiterste stand. Weet niet of dit normaal is. Zal eens moeten vergelijken met die van Floere of Herman.. :think:
      Dit zou ik ook graag vervangen zien maar kost belachelijk veel geld en is dan in het zwart. (mag wel in het zwart maar toch..)
      Een snede in het leder van het deurpaneel van de chauffeur zou ik ook graag hersteld zien.
      Vloermatten bestel ik bij Van Kessel. Lijkt mij de bete optie. Tenzij iemand iets beters weet!?
      Tegen de lente moet ik een tonneau (persenning) + windscherm hebben en komt er misschien een volledig inox uitlaat op.
      (En ook een nieuwe garage waar ik deftig in kan werken)

        Het zal nog een hele weg worden en via de OPC is ook niet alles meer verkrijgbaar… Maar ja, dit is echt de bedoeling van deze aanschaf. Stilletjesaan alles op punt krijgen en hopelijk er niet te veel geld aan verliezen…

          Allé Gert, ook al goe bezig! Waslijstje zal nog wel groeien ne keer je op dreef bent.

            Heb exact hetzelfde probleem met die assenbak hier, moet ik ook nog eens naar kijken 😯

            Goed bezig alvast :up:

              :up: goe bezig zie ik!

                well done. :up:

                  Allez, de nieuwe ‘hobby’ loopt als een trein :respekt:

                    Nog op (korte) termijn te doen:
                    – Nieuwe “zuigers” (ben de juiste benaming vergeten) om het motorcompartiment op te houden want dat blijft niet geopend
                    – raam aan chauffeurkant sluit niet helemaal. Blijft een halve cm open staan en ik vind daar geen enkel info over terug :bounce:
                    – klepje armsteun vervangen + verlichting asbak
                    – knopje van de verwarming vervangen en mss dat van het dak omdat dit al serieus “afgegaan” is.
                    – hoes van de versnellingspook vervangen (gescheurd) De vraag is…terug een bruine of maar een zwarte?
                    – zetels behandelen
                    – alle onderdelen die last hebben van roest (vijzen en andere) vervangen of proper maken
                    – Dashboard laten herstellen (de gekende scheurtjes)
                    – bekleding deur chauffeur vervangen (diepe lange snede)
                    – en nog veel meer 🙂

                      interieurverlichting wss een slechte massa van het deurcontact welke je verholpen hebt door te (de)monteren.
                      zet de parkeerlichten eens aan en kijk dan eens of het lampje van het motorcompartiment brandt 💡

                    9 reacties aan het bekijken - 121 tot 129 (van in totaal 129)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.