heat exchangers : hoe werkt deze (roestige) klep normaal gezien ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 heat exchangers : hoe werkt deze (roestige) klep normaal gezien ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

wordt vervangen, zoveel is zeker…want zoveel roest kan niet door de beugel (andere zijde zelfde allooi)…maar kan iemand me eens de werking uitleggen van dit onderdeel ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • XXX

Als de huls nog OK is kan je die laten zitten.
      Zo niet, dan zijn dat 2 stukjes die je van de klep pen tot aan de carrosserie vervangt.
      Ze stoppen daar waar de schakelas van de versnellingsbak naar binnen komt.
      Kan je normaal aan als je de wagen een stuk opkrikt, beter met een brug of smeerput natuurlijk..

0

Drip, dus jij denkt dat – als je de oude kabel verwijdert (dus enkel het ijzeren binnengedeelte) – je de zwarte plastic kabelgeleider (de ‘geine’ zoals men hier zegt) kan behouden ?

dat zou pas cool zijn (minder werk, bedoel ik)

0

Schitterend Drip, hier was ik naar op zoek ! iemand met heater boxes die er slechter aan toe waren dan die van mij, en met meer afgebroken bouten

thanks !
          g

0
          XXX

Kijk ook eens bij Pelican Parts, ze hebben veel topics met stap voor stap uitleg en tips.
            https://www.pelicanparts.com/techarticles/tom_sharpes/heater_box1.htm 
            De staalkabel die ik bij rose passion had besteld was net iets te kort…
            Als je de oude kabel (want het is één stuk) demonteerd, de diameter opmeet, dan kan je gewoon staalkabel op rol nemen.
            Gelijk een roestvaste kabel kopen.

Ik denk dat het mogelijk is om de volle draad op spoel van een halfautomaat te gebruiken, daar heb je verschillende diamters in en in rvs.
            Die is zowat overal te koop, kijk bv hier;
            https://www.nonpaints.com/nl/telwin-lasdraad-op-rol?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&gclid=Cj0KCQjwna2FBhDPARIsACAEc_W1fsPA2Img1EcQ5m5iiz2hbodOPMCaZhexFc8DryrTI0u5wegH4dUaAt12EALw_wcB 

0

Ok bedankt voor de super snelle reply !!

0

Neem hier eens een kijkje, https://www.rosepassion.com/nl/schema-s-porsche-911-1987-eu-3-2-g50-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/verwarming-en-airco-385

0

dat roestig kreng is eruit, erg moeilijk om aan de 3 bouten te geraken…pfff…en
                  de onderste is afgebroken, daar zie ik nog geen oplossing voor…

kabel zat ook gekneld en is een stuk afgebroken, maar de ‘routing’ naar de voorkant van de wagen lijkt me niet evident…

hoe vervang je die kabel best ? ijzeren kabel met rubber slang ? of die slang laten zitten en enkel het ijzeren kabeltje ?
                  of bestaat hier 30 jaar na de feiten, een iets handigere oplossing voor ?

ergens één of andere manual die dit duidelijk beschrijft ?

0

klep open, koude lucht, klep dicht, warme lucht

0
                    XXX

Op mijn 3.2 van 1984 werd dat gestuurd met een servomotor die tussen de voorstoelen zit onder de bedieningsknop.
                      Stalen kabel gaat naar de klep li,nks en rechts.

0
                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.