Heb nog enkele vraagjes over mijn sc van 8O

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Heb nog enkele vraagjes over mijn sc van 8O

• Maker
    Discussie
  • 🙂 Bij warme moter hoor ik de kleppen, kunnen ze deze makkelijk stellen en zo ja aan wat mag ik mij verwachten van kosten.
    Ook zou ikwillen weten hoe ik de oliedruk een beetje kan verhogen.

Alle reacties zijn welkom!

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Sorry ,

De oliedruk bedraagd op rolantie bij warme moter een kleine Bar
      Tijdens rijden aan 3OOO toeren ongeveer 3 Bar

Lag bij mijn 944 een stuk hoger!

Groetjes,

Patrick.

Veel dank voor de respons op mijn vragen.
        Het getik is erger geworden en heb daarom besloten een garage te
        raadplegen.
        Hij gaat naar raes racing in wommelgem.
        Hopelijk geen onoverkomelijke kosten.

Tof dat er zo snel is geantwoord.

Hou jullie op de hoogte.

Ja die kleppen regelen vraagt wel enige handigheid en het beste is als je rond bent dat je nog 1 keer alles goed naziet. Weet je zeker dat je ketting spanners nog goed werken, deze kunnen ook een hels lawaai veroorzaken. Tevens kan je ook de olie druk verhogen maar dan moet je zeker zijn dat deze nog niet te hoog is anders krijg je echt problemen. Ik zou u anders aanraden om de wagen een groot onderhoud te geven en dan is alles in 1 keer gedaan.
          Je mag gerust eens langskomen bij ons en dan zal ik met veel plezier eens de zaak bezien en beluisteren en er ook mijn visie over geven

Luc

Hallo,

kleppen regelen dient te gebeuren met koude motor, en na aanschaf van een onderhoudssetje. In dat setje zitten de dichtingen en nieuwe moeren voor de kleppen deksels.
            Kleppen regelen lukt wel, mits handigheid en geduld.
            Voor de 911 bestaat een speciaal voelermaatje voor de kleppen.
            Afstand in- en uitlaatklep: 0,10 mm.

De oliedruk: hoeveel geeft je meter?

Groeten,

Da’s alweer een vraag voor onze technische jongens op het forum … niet voor mij helaas 🙄

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.