Hebben wij nu een olie TEMPERATUUR sonde of niet

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Hebben wij nu een olie TEMPERATUUR sonde of niet

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Ja op verschillende diagrammen zie je de lange [b]olie temperatuur sensor (zie foto, onderdeel nr 13)
      Als ik digitaal mijn waarden uitlees via de airco bedienknoppen lees ik op C1 130 ,waar 13 in grote cijfers is en de 0 in kleine cijfers. Op C0 zelfde waarde…
      Het is een gewone 3.4 motor origineel 96.01 nu 96.04.
      Ik weet niet of deze sensor op deze gewone motoren aanwezig is.[/b]
      Dank op voorhand hoor.

Attachments:
      • 996_Engine_Sensors.jpg
    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • [attachment]untitled.bmp[/attachment]
        Die lange zou de “oil level sensor” zijn. Deze geeft met de blokjes op het dashboard het oliepeil aan. Het schema in bijlage was inderdaad foutief. Hieronder de optionele olietemp sensor.

Ja lap! Lukt niet.

99660615000.gif
          Dank Rodondo,

Er heerst zeer veel verwarring over deze sensor. Wat U aangeeft en ook op de tekening is de engine temp sensor, maw de koelwater temp voeler (op de schets 29 is gemonteerd op het metalen watergedeelte van het pomphuis.)

Deze sensoren heb ik reeds getest omdat mijn motortemp te laag was.

De sensor die ik zoek moet bovenaan de blok zitten tussen cilinder 4 en 5. Hij is pakweg 30 cm lang (zie foto)
          Ik zit met dezelfde vraag zit hij er standaard in of nie.
          Probleem is om op deze lokatie te geraken moet ik halve motor afbreken. 🙁

Helaas, maar toch bedankt voor de moeite. :respect2:

Ik denk dat een 996 geen olitemp sensor hebben standaard. Afthermarket is er wel een mogelijkheid en een sensor te verkrijgen (+/- 13 GBP)
            Op de bijlage is de temp. sensor nr 29.

Attachments:
            • 104-00_986_1997-04.gif

@carrera1967,
              Ja geen probleem hoor D. Bedankt voor de reactie en ik zoek ook nog verder, er moet toch iemand da weten hé. Grts F.

Beste Speedy996, jammer genoeg kan ik je nog niet helpen, ik heb na 3 weken nog steeds de 996-workshop die ik in Engeland heb besteld niet ontvangen. Vanaf ik deze ontvang laat ik je iets weten. Eventueel spreken we eens af en kan je bij de mijne eens checken, je laat maar iets weten …..

Even goed of even slecht…
                  Nu na de vaststelling van het thermostaatprobleem ben ik bezig de sensoren na te zien dus de olie komt ook aan de beurt .

Speedy toch, relax. Hij rijdt toch even goed met of zonder. 😉

[quote=”cabrio wim” post=113930]NNEEEEEEEEEEEEEEE want mijn interesse gaat maar tot de 3.2 voor Porsche

Maar koop een een fatsoenlijk technisch boek over jouw Porsche, kun je veel wijzer van worden. 😉

En al te koop voor een paar tientjes.[/quote]

Mercikes, U kan nie alles weten hé, Ps foto staat in mijn porsche boek….Maar helaas maken ze niet voor ALLE modellen een nieuw boekske. :respect2:

Wim

NNEEEEEEEEEEEEEEE want mijn interesse gaat maar tot de 3.2 voor Porsche

Maar koop een een fatsoenlijk technisch boek over jouw Porsche, kun je veel wijzer van worden. 😉

En al te koop voor een paar tientjes.

[b]HALLOOOOOOOOOOO…. Weet hier niemand iets over ??

Thanks ![/b]

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.