HEEEEELPPPP. oliepeilstok in reservoir gevallen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 HEEEEELPPPP. oliepeilstok in reservoir gevallen

• Maker
    Discussie
  • Na een jaar met de bouw van een woning gezeten te hebben de P terug van stal gehaald. Starte vande 1e keer :happydance: maar toen…. Oliepeil controleren… Afgeleid… Dom..’ Hoe kan ik… de peilstok in de vulopening gevallen…
    Ik zie op het eerste zicht de lus van de stok niet zitten?! :bounce: Dus HELP HELP . Wie weet hoe de stok eruit te halen? Mag ik de wagen verplaatsen?

Thanks,

Wat voel ik me een oen

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Succes!

Opvallend wel dat al zovelen dit hebben voor gehad, dit vraagt bijna om een peiling :p

Er zijn er genoeg die met twee peilstokken rond rijden :popcorn:

Voor motorschade hoef je niet bang te zijn.

Geduld (net als bij écht vissen) – en een haak van een stuk stevig ijzerdraad kunnen de juiste oplossing zijn :coolness:

Klopt Deepee 83 en het stokje ziet er inderdaad zo uit.
          Morgen D day! Ik hou jullie op de hoogte.

Thanks boys

[quote=”WimV911″ post=243742]… de peilstok in de vulopening gevallen. Ik zie op het eerste zicht de lus van de stok niet zitten?! :bounce: Dus HELP HELP . Wie weet hoe de stok eruit te halen? Mag ik de wagen verplaatsen?…[/quote]

domme vraag mss, maar gaat het bij een SC uit 1983 over zo’n geplooid RVS exemplaar en zit deze nu in het olietankje? zo ja, dan valt deze er nog relatief gemakkelijk uit te vissen. de kans op schade wanneer je de motor start en de auto verplaatst is klein wanneer je de vorm van het tankje en de haakse positie van de aan/afvoer leidingen bekijkt.

:happy: 😀

Gewoon in de Delhaize…

:salut:

kan je je lange vingers niet uitlenen aan hem?

Ik heb het bij mijn 911 3.2 ook al eens voor gehad :think: maar ik zal geluk hebben gehad, ik kon die er gewoon met mijn vingers uithalen.

Foto pincet

Ikzelf heb het ook voorgehad met mijn oude turbo 😳
                        Ik heb de peilstok toen eruit gekregen met een soort van lange pincet
                        samen met een endoscoop
                        Heeft even geduurd maar het lukte.

Ik vrees dat het inox is…. Maar hoe ver kan de peilstok zakken? Deze kan toch geen schade veroorzaken?
                          Ik ga woensdag met een machine waarmee je langs de dop de olie er kan uitzuigen proberen….

Ik weet niet of die magnetisch is maar indien wel zou ik proberen met een magneet ???

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.