Heeft mijn P911 SC targa 1982 hydr. kett.spanners?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Heeft mijn P911 SC targa 1982 hydr. kett.spanners?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Hoe kan ik zien of mijn 911 SC targa uit 1982 hydraulische kettingspanners heeft? Er loopt een olieleiding naar toe, maar wilt dit zeggen dat deze hier op zitten?
    Groeten
    Bas

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • roy

Ik ken ook bijna geen 1 sc die ze niet heeft 😉

De jongste 3.0 SC is ondertussen al meer dan 30 jaar oud , ik denk dat het ondertussen moeilijk word om er nog een te vinden waar de aanpassing nog niet gebeurd is ! :mrgreen:

Nope, de hydraulische kettingspanners werden voor het eerst gemonteerd op de Carrera 3.2 vanaf 1983 .
          Veel eerdere motoren, zeker de 3.0 van de SC werden achteraf van deze upgrade voorzien door de eigenaars zelf.

Merci,

Het zijn inderdaad olieleidingen op dezelfde posities als je toont op de foto.
            Ik vond het niet terug in de onderhoudshistorie. Enig idee of Porsche deze voor de Amerikaanse markt al monteerde in 1982?
            Gr
            Bas

engine-out-of-car1.jpg

Als je deze aftakking op de olieleiding naar de cylinderkoppen hebt zullen er wel hydraulische spanners in zitten zeker ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.