Hele mooie 993 cabrio te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Hele mooie 993 cabrio te koop

• Maker
    Discussie
  • Na lang twijfelen ga ik afscheid nemen van mijn 993 cabrio.
    Na twee hartaanvallen overleeft te hebben, wil ik het mij allemaal wat makkelijker maken en zo is de Lomax, de NSU en de 968 reeds verkocht.
    Ik heb er lang over getwijfeld maar van vrouwlief moet nu ook de 993 weg.
    Het heeft allemaal geen haast, maar met de auto wordt nog amper gereden en heeft meer stilgestaan onder de cover dan gereden de laatste 3 jaren.
    Ik heb de auto aangekocht zo’n 6 jaar geleden van een 993 enthousiast ook hier goed gekend.
    Die had ‘m ingevoerd vanuit Duitsland.
    Het is dus een volledig Duitse uitvoering.
    De specificaties:
    Porsche 993 cabriolet 27/03/97
    3600 CC
    286 PK
    206 KW
    CO2 295 g/of
    Kleur zilver met blauwe kap en blauw interieur L92M
    Chassisnr. WPOZZZ99ZTS330892
    Kalfslederen interieur en zetels in prachtig blauw
    Zetelverwarming
    Airconditioning
    Donkere band in voorruit
    De echte ”holzspeichen” 18 duim turbo velgen met nieuwe banden 225/35/18 vooraan en achteraan 265/30/18 zijn onberispelijk.

Verder is de auto in uitstekende onbeschadigde originele staat.
    De band tussen de achterlichten evenals de rode knipperlichten zijn vernieuwd.
    De blauwe kap voorzien van een nieuwe blauwe cover is volledig vernieuwd.
    Vooraan zijn ook de knipperlichten vernieuwd in wit.(originele knipperlichten zijn erbij)
    Voor mij is de prijsstelling veel te laag, maar de prijzen zijn nu eenmaal niet meer zo hoog.

Waarschijnlijk komt er een moderner exemplaar voor in de plaats maar dat staat nog niet vast.
    En ja, ik ga er spijt van hebben dat de cabrio weg gaat, gelukkig heb ik de 964 nog.

Vraagprijs. 59000 euro

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Inderdaad….deze onderstaznde mail kreeg ik als eerste….ga ik ook niet op in, maar bovenstaande is toch anders denk ik
      Hello.

Thank you , for his information . I think that there is no problem, because I was able to see the condition of the car on the pictures on the website. I confirm my commitment to buying your car .Since I live in Moscow, I could not go there .

I contacted my bank here to get more information on international transfers . They informed me that an international bank transfer, will allow the accreditation of your account within 48 hours from its date of issue. So be sure to give me your bank details as soon as possible, so that you can pass them on to my bank.

Regarding the export of the car, and all the administrative documents ; I will contact a transport company that would take care of all this, once the transfer to your account . I would also like you to establish a contract of sale between the two parties ,that is to say you and me before I can start the transaction. I wish I had your impression of that .

S. Renato Johann
      You can reach me on what’sapp at the following numbers :+7 9295437199
      Heartily.

Een citaat (bron : autoscout24.be)

U verkoopt een voertuig: opgelet voor valse betalingsmiddelen en valse kopers
        U verkoopt uw voertuig en u denkt dat u niet afgezet kunt worden? Vergis u niet en wees waakzaam. Enkele afzetters kunnen u overhalen om u een cheque op te sturen die uiteindelijk vals zijn.

De meest voorkomende werkwijze is als volgt:
        1) ze sturen u een cheque op of storten u geld, zonder dat ze de wagen hebben gezien of u zelfs nog nooit hebben ontmoet. Dit is natuurlijk niet logisch. Het bedrag dat u krijgt is 1.000 tot 2.000 € hoger dan de gevraagde prijs. Hun voornaamste uitvlucht: de cheque was bestemd voor een wagen van hetzelfde type, maar is voor hun neus voorbijgegaan.
        2) Zonder dat uw bankier weet of het een geldige cheque is (de banken kunnen pas na ongeveer 10 dagen de zekerheid hebben of de cheque geldig is of niet), wordt het geld gestort op uw rekening.
        3) U vertrouwt de koper en stort hem het bedrag terug dat hij te veel had betaald via de gevraagde betalingswijze van de koper: Western Union of iets anders waar de buitenlandse koper een valse identiteitskaart of rijbewijs voorlegt.
        4) 10 dagen later haalt de bank het totale bedrag af van uw rekening, want de cheque was namelijk vals.
        5) Resultaat: u heeft 500 tot 2.000 € verloren en de koper blijft onvindbaar.

Hoe een valse koper herkennen?
        Hij vraagt niet om de wagens eens te bekijken
        Hij wilt u niet ontmoeten
        Hij wilt u eerst geld overschrijven, meestal een hoger bedrag dan u vraagt
        Hij stelt u een cheque of overschrijving voor vanuit het buitenland

Welke betalingsmogelijkheid accepteren?
        – Weiger buitenlandse cheques of vraag advies aan uw bank en wacht 7 tot 10 dagen, de tijd die uw bank nodig heeft om alles te controleren
        – Accepteer enkel Belgische gecertifieerde cheques
        – Cash geld is de meest betrouwbare betalingsmogelijkheid: controleer de biljetten 1 per 1 onder een lamp.
        – Achterhaal de identiteit van de koper en schrijf dit op op het verkoopscontract (zie ons voorbeeld)
        – Laat u begeleiden tijdens de transactie
        – Opteer voor een openbare plaats
        – Weiger elk andere betalingsmiddel of elke andere overeenkomst

De gedetailleerde vragen die hij stelt zegt genoeg hoor, da’s gewoon iemand uit een ander land die effectief interesse heeft en gerust een stukje wil reizen om de juiste auto te komen.

Risky business ? Geen geld = geen auto
          Volledig auto op voorhand betalen per overschrijving krijg je moeilijk klaar.

Zou jij een auto volledig betalen voor je hem gaat bekijken in pakweg duitsland ?

Ik heb het zo gedaan :

De koper heeft mij 2 maanden voor hij kwam X-aantal €’s als voorschot overgeschreven.
          De koper wenste transitplaten, ik dus op voorhand keuring voor verkoop gedaan.
          Dag van aankomst ‘s morgens in charleroi de man opgehaald, met al het papierwerk van de auto en ons beide naar de picardstraat in Brussel, daar ter plaatse alle documenten van de wagen + ZIJN ID CARD achter moeten laten ( was de koper niet gelukkig mee ). Daarna richting huis gereden, de auto bekeken en met het resterende bedrag aan cash rechstreeks naar de bank ( cash recycler ). Tegen 16h30 terug in brussel de platen opgehaald en om 19h00 is de man huiswaarts vertrokken met de wagen.

Die man was mij gewoon super dankbaar dat ik een hele dag tijd genomen heb voor hem en 2x mee naar brussel centrum ben gereden.

Als het gevoel erbij goed zit en je merkt dat het een serieus geïntereseerde is, niet twijfelen en niet te wantrouwig zijn. Nogmaals: geen geld = geen auto
          Bij een op voorhand betaald voorschot staat de tegenpartij trouwens in de zwakkere positie.

is doenbaar maar blijft risky business. cash geld alleen aanvaarden aan het loket van jouw bankfiliaal in ruil voor de auto papieren.
            geld onmiddellijk laten controleren op echtheid (kan niet altijd en overal à la minute) en deponeren op jouw zichtrekening.

maar mijn antwoord zou zijn: ik stuur je bijkomende info in mate van het mogelijke, de rest zelf laten vaststellen ter plaatse, bij akkoord betaling eisen per overschrijving en pas dan auto + papieren vrij geven. als hij hiermee niet akkoord gaat, jammer maar helaas.

Tuurlijk antwoorden en meteen compleet en duidelijk op al zijn vragen.

Een scammer zou nooit al die vragen in detail stellen.

Om je gerust te stellen;
              Mijn 931 is naar een nieuwe Hongaarse eigenaar gegaan uit budapest.

Die man heeft na al mijn gedetailleerde uitleg en 100 detail foto’s gewoon een voorschot gestort en 2 maanden later met het vliegtuig hier geland om dan savonds huiswaarts te vertrekken met de auto.

Contact mee gekregen via Mobile.de
              Het toeval wou dat we een citytrip naar Boedapest geboekt hadden een week voor die ging afkomen, de man heeft ons persoonlijk opgehaald op BUD en een taxirit naar het hotel bespaard.

In mijn ogen is met deze reactie niks mis. Gevaar is er nooit zolang je de auto nooit meegeeft zonder hij volledig betaald is ( indien cash, zeker naar de bank ! )

Ik bedoel maar; het was een zeer prettig contact, het kan dus gerust je auto ver weg verkopen.

Ik heb de 911 terug te koop aangeboden op autoscout….
                Nu kreeg ik onderstaande mail.
                Wat denken jullie…..antwoorden of niet…. En wat is het gevaar…

Hello,

Thank you for your email. Your car is my dream. I hope we can make the deal.

First, I would like to receive more photos from exterior, interior, engine, under, a picture from the VIN/Chassis #.

I would also like to know the following:

1. Where was it first delivered;

2. How many owners, and where, if you have any knowledge

3. What work have been done to it

4. Any rust? Matching numbers?

5. When was the last gros revision made, any information on the latest work.

6. Is there anything not working on it? Anything to be done in the near future.

7. Chassis/VIN & Engine numbers

8. Service book available? Invoices? ( Can I have copies)

9. How many keys, any other original accessories, parts available?

10. A small video with the engine running.

11. Daily use? What oil and what gas do you use? Aditives?

12. When did you change the distribution belt? Do you have the invoice from it?

I am a private collector from Czech Republic, I own about 2 other old timers.
                I am a cash buyer, so, if your answers will fulfill my requests, I will put a deposit on the car.
                As for the price, I agree, as I find it a fair price. I only request that you take care of export papers.
                Let me know.
                Regards,
                Tomas Kocarek from CZ

P.S. This is my Whatsapp number: 00420776890139, you can me send photos and videos.

Die plaat is van de 964.
                  De 993 is al drie jaar uitgeschreven.

Prachtige wagen :lekker:

Hoe heb je die op een O-plaat gekregen? Kan toch niet voor een ’97 :think:

Ik ken de wagen persoonlijk en kan beamen dat het een prachtexemplaar is!
                      Veel succes met de verkoop gewenst Jan 😉

Succes met de verkoop !

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.