hello allemaal en al direct een vraag

Home Forum Stel jezelf even voor ! hello allemaal en al direct een vraag

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Mijn naam is jelle, heb net Amerikaanse 996 cabrio gekocht, carrera 4 van 1999, volgend week sturen ze hem op.
    Heb al wat zitten zoeken op de site hier, maar weet er iemand wat de keuring gaat kosten nadat ik de aanpassingen heb gedaan?

groetjes

Jelle

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Welkom Jelle!

S2

Proficiat met je aankoop!

Al zou ik het nooit doen 🙂 In België heb je al veel keuze ergens voorin de 20.000 Euro.

Als je dan een USA import neemt, dan betaal je eerst 10% import tax op het aankoop bedrag + shipping. Op dit totaalbedrag bedaal je dan 21% BTW. Daarbij komen de douane formaliteiten (vooral veel tijd die je erin steekt).

Dan de homologatie bij D’Ieteren en de kost van de stukken. Als je dan eindelijk een CoC hebt, moet je hem nog gekeurd krijgen.

Maar laat je niet ontmoedigen, eens je ermee kan rijden is dat allemaal snel vergeten 🙂

is allemaal gedubbelcheckt, geen kat in de zak.
          Alvast bedankt voor jullie reacties.
          Ik stel mss wel de vraag al voor de honderdste keer maar toch bedankt

groetjes Jelle

heb je de auto dan nog niet irl gezien? is er iemand voor jou de wagen gaan checken zodat je geen onaangename verrassingen vaststelt zodra je ermee de baan opgaat?
            chapeau dat je dat durft, heb zelf ooit in een ver verleden een auto gekocht waar ik niet mee gereden had totdat ik hem betaald had en de ontgoocheling was enorm, ik zou het niet doen ook al omdat zoals al geschreven de markt van de 996 hier al veel keuze biedt voor relatief weinig centen…
            hopelijk is de verkoper ter goede trouw en heeft hij je geen kat in een zak verkocht :bounce:

om uitsluitsel te krijgen over welke procedure je moet volgen neem je best contact op met de invoerder, zorg dat je datum eerste inschrijving en chassisnummer bij de hand hebt (opgelet, in US schrijft men de maand voor de dag in een datum)

[hide]het rechtstreeks telnr van de dienst homologatie dij dwieteren = 02 556 23 35[/hide]

deepee,

wil dat zeggen dat ik dus eerst een homologatiekeuring moet laten uitvoeren?
                Is dat hetzelfde als de typegoedkeuring?

groetjes Jelle

dank u voor de verwelkomingen, leuk forum, mijn porschesmile selfie zet ik erop als hij hier voor mijn neus staat 😀

welkom jelle
                    proficiat met de aankoop
                    en veel plezier met de Porsche
                    :drink:

Welkom op het forum en ben benieuwd naar je aankoop.. :up:

Welkom op het forum en proficiat met je aankoop :applaus:
                        Persoonlijk zou ik de moeite niet doen om een 996 uit Amerika in te voeren, vermits de tweedehandsmarkt voor 996 in België ruim genoeg is, maar ik respecteer je keuze hoor. Als het liefde op het eerste gezicht is, kan ik dat zeker begrijpen.
                        Als je hem hebt, post je maar eens foto’s.

welkom Jelle, veel plezier met het :driver:

Welkom Jelle, heb je nog niet gereden dan, want d’n Elf Smile zit er nog nie op! :coolness:

welkom jelle !!
                              als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt met de term homologatie, dan ga je zelf al vele antwoorden kunnen terugvinden. HIER vind je alvast een goede start.
                              en neem van je aanwinst zo snel mogelijk foto’s zodra deze toekomt, want ze gaan daar hier naar vragen …

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.