Help – 993 stil gevallen en start niet meer.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Help – 993 stil gevallen en start niet meer.

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren 993 opnieuw ingeschreven, vandaag mijn nummerplaat, deze avond terug eerste rit.

    Na 25 km gereden te hebben, zit ik in 2e aan 4000 toeren en plots valt motor uit en alle lichtjes branden.

    Als ik motor opnieuw wil starten, hoor je hem ‘starten’ maar blijft hij steken en begint dus niet opnieuw te draaien… 🙁

    Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

    En op de koop toe is RS Motors nog tot 11/8 gesloten (voor een merk als Porsche vind ik dit niet kunnen…)

    Dank voor jullie info!

    Groeten,
    Olivier

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Toch bijzonder herkenbare symptomen van een niet goed werkend DME relais. Wel raar natuurlijk als deze juist vervangen is :think:

        ik zou de ECU gewoon even (laten) uitlezen. dan weet je waar de storing zit en kan je gericht gaan sleutelen.
        anders ga je mss verder blijven prutsen aan zaken die niet stuk zijn.

          Sensors zou best kunnen.
          Afstellen is dan misschien al voldoende.
          Als de speling te klein of te groot is werken die niet goed.

            Warm / koud zou defecte krukassensor kunnen zijn. Heb ik eens voorgehad, weliswaar niet aan een 993.

              Hallo, deze morgen bij Joma Parts om 2 DME-relais geweest, top ontvangst en service!

              DME- relais geplaatst, terug kunnen starten en ongeveer 10km verder thuis gekomen, motor stil gelegd, 10′ later terug willen starten en wou motor opnieuw niet starten…

              4 uur later opnieuw geprobeerd en wou toen wel starten maar 500 meter verder opnieuw stilgevallen.

              Vrees dus dat er iets anders fout zit, enig idee?

              Zal kijken om wagen eerstdaags binnen te brengen bij garage voor nazicht.

              Groeten

                Ik ben ook geen technisch wonder hoor.
                Benzinepomp blijft idd spuiten maar die spuit natuurlijk in een gesloten kring, ik veronderstel dat als de benzine zit waar ze moet zitten (maw. de motor bereikt heeft) dat die pomp gewoon in het ijle draait. Ik stel me dat voor als een soort van schoepenrad dat iets teveel speling heeft in zijn behuizing. Is er benzine nodig, dan levert ze dat, is het systeem vol dan is er een soort van retour via die speling.

                Als ik er compleet naast zit… niet lachen hé? Ik ben compleet gelukkig zo 8) :mrgreen:

                Btw, bij Rose Passion kosten ze maar 32 Euro. Probeer effe met die lusjes en indien dat het probleem oplost bestel je er direct 2 💡

                  Dag Mushroom,

                  Bedankt voor de tip!
                  Ik vertoef nochtans wekelijks op het forum, maar post misschien niet zo veel :-p

                  Ik zal kijken om dit morgen te bestellen.
                  Ik lees dat de benzinepomp blijft spuiten, onderaan de wagen lag alles droog, of is dit nu een domme vraag? (Ben echt niet technisch onderlegd)

                  Groeten, Olivier

                    Beetje meer tijd doorbrengen op ‘t forum, dan zou je eerste gedacht “DME-relais” geweest zijn…

                    Klik

                    Hop hop eentje bestellen en daarna weer knallen :applaus:

                  8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.