HELP dit is geen grap

Home Forum Zeverhoekje HELP dit is geen grap

• Maker
    Discussie
  • Beste vrienden, is hier iemand die op de hoogte is van milieujaarverslagen op te stellen 😕 ( evil: . Nu zou ik echt niet weten hoe ik dit moet invullen 😯 en wat ik daar moet gaan bij geven van attesten ❓ . Daarom de vraag is hier iemand die me daar kan bij helpen of raad geven ? ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Dat bedoel ik Paul en dat bevestigd jouw versie.
      België is met een inhaalactie bezig met wat je in andere landen al zo lang ik weet ziet.

Zelfs wij hebben een speciale tank en waszone voor de bedrijfsvoertuigen.

Is een speciale zone met beton waaronder kleimatten liggen, het afvalwater gaat via een speciaal filtersysteem voor het naar de riolering gaat.

Voorbeeldje

In Duitsland zie je niemand zijn auto wassen op zijn koertje of aan de straat.
          Dat is namelijk al jaren strafbaar. Juist vanwege het milieu (olie , koelvloeistofffen, zeep ➡ riolering of in de bodem).
          Daarom dat ze er al jaren een massa wasstraten of self carwashes hebben 😉

Paul,

Op gebied van lakken staan wij en pak verder dan Duitsland, hier spuit iedereen met waterverdragen lak en in Duitsland nog maar 48% van de carrosserie bedrijven. Hier moeten we VOC producten gebruiken om het milieu maar in Duitsland echter nog niet. Het kan wel zijn dat de vleesindustrie daar voor staat of strenger is, maar dat weet ik echter niets van. Ja iedereen zijn vak hé maar als het over lakken gaat kan ik het u wel bevestigen dat wij voor staan.

[quote=”RSR”:3sartxyw] En Paul geloof me hier in ons apenland gebeuren dingen waar ze in het buitenland hard moeten om lachen zeker als ze horen wat wij moeten betalen en regelen.[/quote]

België is inzake milieu zeker geen koploper, we zijn wel bezig met een inhaalmaneuver.
              Ga maar eens kijken in landen zoals Duitsland, Nederland, Oostenrijk en de Scandinavische landen, die zitten gewoon te huilen met ons milieubeleid. 😥
              Wel wordt er in België steeds met 2 maten en gewichten, gemeten 🙄

ik leef met u mee ! 👿

Komt deze keer niet van Ovam maar van Vlaamse overheid departement leefmilieu, natuur en energie. Maar ik heb het bedrijf gebeld die onze vergunningen in orde brengen, en deze gaan het papierwerk ook regelen. Maar het zal wel iets kosten en daar heb ik en hekel aan, dat ik moet betalen voor iets waar ik echter niets aan heb. Tevens moet ik alle bons en attesten bij elkaar zoeken van alle lak, olie, batterijen, waterverbruik, vuil water, remblokken, lakfilters, cabine filters enz. … die zijn opgehaald in 2006. En Ovam heb ik in 2004 over de vloer gekregen met alle problemen van dien wel te verstaan. Ik weet 1 ding in België mag je werken zo veel je wil maar de staat gaat u altijd rekeningen sturen om hun put helpen te vullen en daar heb ik en echte hekel aan. En Paul geloof me hier in ons apenland gebeuren dingen waar ze in het buitenland hard moeten om lachen zeker als ze horen wat wij moeten betalen en regelen.

Luc,

Als ik het goed voor heb, komt deze vraag van Ovam.
                    Zij zijn het best geplaatst om jou te zeggen wat ze hier juist van jou verwachten.
                    Lijkt allemaal veel erger dan het is 😉

Wees blij dat het enkel een milieujaarverslag is, zal hier maar niet posten wat wij allemaal moeten indien 🙄

Idd en werkje dat enkel veel zal kosten vrees in zowel aan tijd als aan geld. Normaal hoef ik hier niets voor te doen en gaat alles auto. naar hun gegevensbank maar ik kan het weer al wel eens doen en ik zou niet weten hoe ik het moet doen.

Allez, weer een pak werk da u eigenlijk niks extra opbrengt… 🙁

is dit niet volgens de ISO 14001.

heb dit spijtig genoeg nog nooit moeten opstellen alhoewel ik milieukunde, Agro-en biotechnologie optie groenmanagement gedaan heb.
                          Maar kan me voorstellen dat dit een werk zal zijn met uw gegevensverwerking van hoeveel uw verbruik is van water, elec., en wat uw afvalhoeveelheden zijn in vb olie, oud ijzer. Je hebt dit nog niet dus ik zou beginnen met deze maand alles op te slaan in een excelbestand en daar grafieken van maken + wat er kan verbeterd worden, op welke manier etc. + de grafieken gaan dit dan ook aantonen.
                          Vergeet uw algemeen besluit niet 😉

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.