Help! Elektrische troubles in paradise

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Help! Elektrische troubles in paradise

  • Maker
    Discussie

  • Kjeff Deblauwe
    Deelnemer

      Hi,

      Mijn vader heeft een Cayenne model 2011. Hij heeft bijna het ganse land afgetjoold van Porsche garage naar onafhankelijke specialisten.
      De auto staat na een nacht volledig plat, na 2 nieuwe kwaliteitsbatterijen en metingen bij Porsche en ga maar zo door nog altijd geen soelaas!

      Heeft iemand al eens een dergelijk probleem gehad? Hij spreekt al de wagen te verkopen, al meerdere malen moeten depanneren met een booster..

      Dus kortom: ergens stroomverlies, batterij na een nachtje slapen volledig plat, PCM enzo is al afgekoppeld, nieuwe trekhaak module enz

      HELP! Dank bij voorbaat vrienden

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • 123

        Kweenie, als je een standup komiek betaalt voor de show wel, maar toch niet van een mechanieker die uwen auto tegen betaling probeert te herstellen.. en er niet in slaagt.

          Iedereen heeft het recht onzin te verkopen, altijd en overal.

            + 1000

            123

              [quote=”Kevincarrera” post=276913]

              Porsche kwam zelfs met het idee dat het niet van binnenuit maar van buitenaf kwam het stroomverlies..[/quote]

              Sorry, maar als ze zoeen onzin verkopen ga je beter elders.

              Er is geen binnenuit of buitenaf op een elektrisch verhaal… Of t moet bliksem zijn die op de installatie valt.. das dan “van buitenaf”

                Is de alternator al eens goed nagemeten?
                Ik heb ooit stroomverlies gehad via de alternator. Zat toen in de regelaar in de alternator zelf.
                Uitmeten kan eventueel als je de dikke draad afkoppelt van alternator en de ampère meter ertussen te plaatst. Zit geen zekering tussen dus zullen de computer techniekers van Porsche misschien niet nagemeten hebben.

                  Thanks vrienden voor de reply’s, maar alle onderstaande zaken zijn reeds geprobeerd..

                  Porsche kwam zelfs met het idee dat het niet van binnenuit maar van buitenaf kwam het stroomverlies..er zou maar een stroomverlies zijn met e ampère meter van 0.1A per uur, straf dat een nieuwe batterij dan leeggetrokken is..we zitten met de handen in het haar indien er leden met ideetjes zouden zijn, shoot!

                  123

                    als een verse batterij na 1 nacht leeg trekt, heb je toch geen klein verlies meer.
                    Dan kan dat toch ook niet moeilijk te vinden zijn

                    Zoals Fab zeg… multimeter en meten…
                    is saai werk om dat er heel veel zijn op grote luxe auto met veel toeters en bellen, zoals Cayenne, maar het niet eens moeilijk.

                      [quote=”TheFab” post=276721]
                      Zekeringen één per één verwijderen en elke keer met multimeter de stroom meten?
                      Volgens mij zal je er wel ééntje tegenkomen met een hoog stroomverbruik.[/quote]

                      ^^^^ Dat is de enige goede manier

                        Vind ik wel wat raar dat een Porsche garage het probleem niet kan oplossen.
                        Als de batterij na één nacht leeg is moet dit wel een redelijke stroom zijn die het verlies veroorzaakt.
                        Zekeringen één per één verwijderen en elke keer met multimeter de stroom meten?
                        Volgens mij zal je er wel ééntje tegenkomen met een hoog stroomverbruik.

                          Kijk eens als er nergens water in de koffer rechtsachter binnenloopt in een stuurdoos, was een klein gaatje in de lasnaad aan de kofferstijl, je weet maar nooit

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.