- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 augustus 2013 om 14:21
Hallo allemaal,
Mijn naam is Mathijs en ik heb jullie hulp nodig:
Goedemiddag,
Ik ben voornemens binnenkort een Porsche 964 uit oktober 1991 in België in te voeren vanuit Nederland (niet in het kader van een verhuis, dus een reguliere import).
Inmiddels heb ik via internet de nodige informatie verzameld over de te volgen procedure. Echter, enkele zaken blijven onduidelijk en ik hoop dan ook dat jullie me kunnen helpen onderstaande vragen kunt beantwoorden:
1. Is het zo dat ik de wagen al voor de feitelijke verplaatsing naar België dien te verzekeren?
2. Indien ja, gaat dit dan op basis van het Nederlandse kenteken? Is dat überhaupt mogelijk?
3. Indien nee, is de wagen dan niet onverzekerd tijdens de feitelijke verplaatsing?
4. Bij Erard biedt met een hobbytimerverzekering aan die ik wil nemen. Daarvoor moet ik de auto laten taxeren. Heeft iemand een idee waar en hoe ik aan een taxateur kom? Ik woon in Elsene (Brussel).
Ten slotte: de aankoop van een Porsche is een behoorlijke investering van spaargeld: kan iemand mij in algemene termen vertellen hoe het met de waardeontwikkeling van dit soort auto’s is gesteld? De auto die ik wil kopen heeft 174000 km gelopen en heeft de volle onderhoudshistorie.
Alvast bedankt!!!
Mathijs Peters
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.