Help ons uit de nood

Home Forum Porsche Talk Help ons uit de nood

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Moderator wil U dit op de juiste plaats posten aub.

[b][color=#bb0000]Waarom deze noodkreet?

Wij Porscherijders worden in het algemeen bekeken als : dikkenekken, rijkeluiszoontjes, snelheidsduivels…enzv. Dus geef toe mooier is anders.

Daarom deze oproep naar de bestuurders van een P. Probeer eens het tegendeel te bewijzen.

Ik zit 60.000 km/jaar op de baan en ik zie helaas zoveel P.rijders die het vertikken om hun pinkers te gebruiken of die rechts inhalen of nonchalant parkeren.

OK en ik weet zeer goed dat wij de enigen niet zijn, maar kom kunnen we nu niet eens gewoon een gentleman zijn in het verkeer???

Dan zullen de andere chauffeurs misschien niet denken van : ‘t is ene met een Porsche die denk dat hij alles kan permitteren.[/color][/b]

Dank voor Uw begrip.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • [quote=”TRIUMPH1″ post=146130]Ik rijd met onze Porsche reeds 30 jaar volgens de normen van het verkeer;Verder na 50jaar reeds op de baan te vertoeven rijden er evengoed veel zotten rondt met andere merken.Dus ik denk niet dat dit merkgebonden is;[/quote]

ik rijd zowel met de P als met de BMW en kom heel veel onbeschofte rijders tegen.
        Het is een afspiegeling van onze huidige Mij.
        Heeft volgens mij niets te maken met een merk.
        Tolerantie heeft plaats gemaakt voor ” ikke en de rest kan stikken”
        helaas!!

:respekt: Ok respect voor ieders mening, en dat deze topic niet van levensbelang is, dat weten we allemaal hoor.

Gewoon ons imago wat opkrikken, dat is mijn bedoeling.

Ik ben zeker geen predikant maar er is zo een gezegde van, wil je de wereld verbeteren, begin dan met jezelf.

Elke lezer weet zeer goed of deze topic voor hem/haar toepasbaar is.

Ik oor- of veroordeel niemand, ik stel enkel vast…. :bounce:

Ik probeer dit steeds te onthouden. Misschien ook leuk voor anderen.

[color=#bb00bb]Exotic Car Owner’s Code of Conduct
            [/color]
            Originally written by Joe Martz (nsxguy@RT66. com) in 1998 who has
            owned 2 NSX’s plus several Italian exotics, the Code of Conduct has
            become a personal motto for many of us. Originally posted to the
            Ferrari list, it is worth repeating and living by.

1. My cars will always be clean and well presentable. I will
            ensure that my cars are in the highest state of mechanical condition
            and maintenance. Exotics are indeed rare, and to see one is a
            special experience. I have an obligation to present these cars to
            others at a high standard.

2. I will always be polite, courteous, and friendly. I will not
            talk down to or ignore anyone, and I will cheerfully answer all
            questions. Exotic owners wrongly suffer from a “snob” label. By
            actively and always countering this, I will strive to change this
            perception among all whom I meet.

3. Where feasible, I will encourage inspection and observation
            of my cars. If someone is clean and courteous, I will encourage them
            to sit in my cars. I will actively encourage photographs. In
            particular, I will encourage this among younger children. On
            occasion, I will offer rides to admirers under the appropriate
            circumstances.

4. With one exception (see 5, below), I will obey all traffic
            laws or local traffic customs. Especially, I will pass other cars
            only in marked, safe passing zones, and I will always respect
            traffic speeds and noise ordinances within city limits. I will
            always drive in a defensive manner to protect myself and my vehicle.
            I will not initiate nor will I respond to challenges to race my cars
            on open public roads.

5. Operating my cars as God, Enzo, and Ferruccio (or Colin)
            intended will occur only on open, rural routes free of heavy traffic
            or on appropriately designated race courses. On public highways, I
            will use my highest powers of observation and diligence to ensure
            that I place myself, my vehicles, and the public in no additional
            danger. I will be aware of the environment and road conditions, and
            I will not drive at excessive speeds on unknown or suspect roads.
            When approaching blind corners or hills, I will assume that an
            obstacle exists and will take appropriate defensive measures.

6. I will share my passion and excitement for exotic cars with
            others through community service and charitable events. I will
            actively seek out community organizations such as local police
            departments and schools and offer my cars for use in events such as
            DARE programs, homecoming parades, pep rallies, etc. Many
            communities have “Make a Wish” foundations for sick children. If
            given the opportunity, I will offer a day with myself and my cars to
            such organizations in an effort to brighten an otherwise trying life
            for someone less fortunate than I.

7. I will be honest and open with other enthusiasts, and I will
            accurately represent my cars to prospective owners and buyers. I
            will keep complete records, and I will always follow up with
            purchasers of my cars to ensure that they continue to gain maximum
            satisfaction and appreciation for cars that I have owned and
            serviced.

8. I will always have a smile on my face when inspecting,
            driving, or showing my cars to others. [u]I will never forget how
            fortunate I’ve been to own such automobiles[/u] and I will constantly
            remind myself that the future is uncertain, and that today may be as
            good as it gets

(© Copyright 1998, Joe Martz)

😆

[quote=”Sigrid” post=146153]Bul, jij moet je wel gedragen, anders waai je uit je auto door de tochtgaten.[/quote]Ach dit topic van speedy996 doet me denken aan aircooler 😉

[quote=”speedy996″ post=146114]Moderator wil U dit op de juiste plaats posten aub.

[b][color=#bb0000]Waarom deze noodkreet?

Wij Porscherijders worden in het algemeen bekeken als : dikkenekken, rijkeluiszoontjes, snelheidsduivels…enzv. Dus geef toe mooier is anders.

Daarom deze oproep naar de bestuurders van een P. Probeer eens het tegendeel te bewijzen.

Ik zit 60.000 km/jaar op de baan en ik zie helaas zoveel P.rijders die het vertikken om hun pinkers te gebruiken of die rechts inhalen of nonchalant parkeren.

OK en ik weet zeer goed dat wij de enigen niet zijn, maar kom kunnen we nu niet eens gewoon een gentleman zijn in het verkeer???

Dan zullen de andere chauffeurs misschien niet denken van : ‘t is ene met een Porsche die denk dat hij alles kan permitteren.[/color][/b]

Dank voor Uw begrip.[/quote]Je kan de Verenigde Naties raadplegen met dit soort grote problemen, dwz nadat ze bij ons klaar zijn met zwarte piet. :mrgreen:

Het probleem is dat als er 1 iemand met een P even over de pechstrook alles voorbij vlamt, zijn richtingaanwijzers niet gebruikt, slecht of op een gehandicaptenparking parkeert, iets teveel gas met bijhorend gebrul geeft enzovoort dit door andere weggebruikers onthouden wordt. En je ziet toch regelmatig een P rijden. Dit geeft dat de mensen ook snel die 1ne onverantwoorde chauffeur gaan veralgemenen met alle P-rijders. Met andere exotische wagens heb je dat veel minder tot niet. Het lijkt of die een vrijgeleide hebben gekregen om zich in het verkeer te misdragen.

Voor mijn dagelijks werkverkeer heb ik een mercedes C-klasse en ik volg altijd de stroom van het verkeer. Rij of beter reed ik met de P dan gaf ik wel meer gas. De wagen nodigt daar voor uit. Maar ik kreeg ook veel meer middenvingers, toeters en flashende grootlichten te zien. En nooit werd je ergens tussen gelaten. Ze reden nog liever een stuk van hun bumper.

Porsche heeft nu eenmaal een heel slecht imago op vlak van hoffelijkheid in het verkeer. En de crisis heeft dat nog erger gemaakt. Want dieje van de frituur koopt ne nieuwe porsche cayenne en hopla ne porsche = zwartwerker en gangster. Zet daar een even dure of nog duurde mercedes tegenover en de mensen zeggen dat het ne hardwerkende zelfstandige is.

Bul, jij moet je wel gedragen, anders waai je uit je auto door de tochtgaten.

Verder deel ik de mening van Funny.

Het enige waar ik mij niet aan houd, indien mogelijk gezien de veiligheid, is de snelheidsnorm.

He een weekend-draadje :popcorn:

[quote=”Funny” post=146135]
                          Hoe minder aandacht je iemand geeft hoe sneller hij het opgeeft .[/quote]

Jep ! Ik heb een aandachtige, anticiperende, maar wel vlotter dan gemiddelde rijstijl met zeer veel oog voor veiligheid en hoffelijkheid. Vroeger met de boxster kreeg ik desalniettemin om de haverklap slechte reacties. Heb deze altijd genegeerd, nooit iets (laten) escaleren. Nu met de 911 zijn de negatieve reacties op 1 uitzondering na verdwenen. 2 ouwe patten achter elkaar in twee identieke daewoo matizkes (waarschijnlijk hun jaarlijkse forumuitstap met voltallige opkomst) die tegen 40 km waar je 70 mag met een claxon moesten aangeven dat een voorbijrijdende flat6 PSE symfonie hun middagedutje verstoorde. Ook weer zoals gebruikelijk volledig genegeerd en voortgereden!

Hoe minder aandacht je iemand geeft hoe sneller hij het opgeeft.

+1

Zelf leg ik ook gemiddeld 65.000Km per jaar af en kan zeggen dat ik HEEL wat zie op de baan waar ik ook met regelmaat gefrustreerd van geraak. Gelukkig zijn het de bestuurders en ligt het niet aan het merk waarmee er gereden word, dus het is verkeerd van de menigte om te denken dat enkel “P” rijders of andere sportieve karren alleen maar “dikke nekken” achter het stuur zitten hebben. Geloof me er rijden nog wel meer van dit soort kerels rond in andere auto’s dan een Porsche, maar dat hadden jullie zelf ook al wel door, veronderstel ik?

Pink me suf, 1.500 heerlijke kilometertjes gemaakt in 2013, weer keurig gedragen, soms een binnenkantje bij een slapert, altijd beleefd en lekker sturen! :driver:

De meeste mensen maken wel vrij baan hoor, voor die groene wel in ieder geval! :respekt:

Ik denk dat dit alles niet aan 1 merk gebonden is !
                                  Dit is een beetje kort door de bocht om dit met Porsche te relateren .
                                  Zelf rij ik 85000 km per jaar en het verkeer is een weerspiegeling van de maatschappij .De ene wil zich tonen ,de andere lapt alles aan zijn laars ,nog een andere is egoistisch doordat hij steeds op het 2de vak blijft rijden .Nog een ander kan het niet verdragen dat een iets snellere wagen hem zou voorbijsteken enz .

Het is een vaststaand feit als je met een iets sportievere of exclusievere wagen rijdt je sneller opvalt en de vooroordelen naar boven komen .
                                  Niets van aantrekken ,bescheiden blijven en gewoon je rustig en nederig gedragen .
                                  Hoe minder aandacht je iemand geeft hoe sneller hij het opgeeft .

Het is zeker niet merk gebonden, maar een Porsche heeft iedereen gezien, en blijft dus beter hangen in een mens zijn gedachten ……
                                    Ik rij 50000 km per jaar, en betrap me er zelf op dat ik dan denk “daar die met zijn Porsche vind het niet nodig om ….” :engeltje:

Wat mij stoort zijn vooral de SUV rijders eenders welk merk, en vooral hoe die mannen parkeren.
                                    Belgie is een klein land, dicht bevolkt, weinig plaats in mijn ogen geen plaats voor SUV’s, zeker niet in een stad.
                                    Maar als je zoiets hardop zegt tegen zo iemand dan ben je JALOERS 😆
                                    :ass:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.