Help ! Panamera 4 / S / 4S ????

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Help ! Panamera 4 / S / 4S ????

• Maker
    Discussie
  • Beste vrienden,

Wie kan mij helpen ? Enkele maanden terug heb ik in een trieste bui mijn 996 turbo s cabrio verkocht en nu ben ik aan het uitkijken naar nieuw speelgoed 😀

Ik ben al naar verschillende 997 targa of turbo gaan zien maar telkens weer moet ik vaststellen dat mijn 2 zonen van 6 en 10 hier eigenlijk niet comfortabel in geraken :bounce: Blijft eigenlijk alleen maar de panamera over… Mijn 2 kinds zien dat al volledig zitten, maar ik moet nog een beetje wennen aan het ‘schip’ … :censored:

Ik ben gisteren gaan rijden met een panamera4 3.6 en was eigenlijk omver geblazen van de luxe en het rijcomfort van deze wagen. Tevens valt de V6 eigenlijk ook reuze mee maar denk ik dat de 4s of de s iets meer voor mij zal zijn qua power en niet te vergeten ‘sound’

Wie heeft er ervaring met dergelijke wagens en verbruik ? Enige tips / suggesties zijn steeds welkom …

Alvast bedankt,

Koen

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
    • Hallo gasten,

Ik ben uiteindelijk enkele weken terug naar maasmechelen gereden … propere wagen … maar … ingeschreven op duitse nummerplaten om goedkoper te rijden terwijl het een belgische wagen is … leek mij in de eerste plaats niet echt een probleem, dus wagen gekocht en voorschot gegeven … Daarna begon het spel, hij kon hem niet afmelden in duitsland om hij zogezegd een leasing erop had genomen en de papieren van de leasing lagen in de bank. Ik moest enkele weken geduld hebben en dan zou alles in orde komen… STANK dus … Gelukkig had ik op de verkoopsovereenkomst een leveringsdatum gezet. Heb eens flink van mijn neus gemaakt en twee dagen laten stond het voorschot terug op mijn rekening ! Oef …

Momenteel ligt mijn zoektocht stil vanwege de drukke periode tijdens het autosalon … Begin februari begint dan terug het zoekwerk… Ik heb momenteel een optie welgenomen op een wagen die moet binnenkomen in een garage … Ben eens benieuwd, prijs zit goed, is een TURBO met 90000 km … Enige nadeel … Cognac natural leather interieur … Bah … Niet direct mijn voorkeur … Ik hou jullie op de hoogte 😉

jdw

dag koen
        ik zat met hetzelfde probeem als u ik heb ook 2 kinderen 1 van 6jaar en 1 van 9jaar
        ik was 3jaar eigenaar van een porsche 997 en heb deze 2 weken geleden overgelaten bij powercars en heb een panamera 4 gekocht van 3jaar oud . de 997 was te klein geworden voor de oudste
        de panamera rijd zeer goed en voor de kinderen hebben ze meer plaats en zeker veel meer luxe en waren zeer content
        ik heb bij powercars eerst ook een cayenne turbo getest en dan de panamera en heb dan voor de panamera gekozen goedkopere aankoopprijs en zeker goedkoper om de wagen in te schrijven
        ik volg het forum reeds enkele jaren maar het is de eerste keer dat ik een bericht beantwoord
        groeten jdw

[quote=”Rufie” post=191030]Weekje meegereden met een Panamera Diesel.
          Qua power voor het dagelijkse verkeer valt dat heel goed mee.
          Verbruik rond de 8 liter, toch ook iets om niet te vergeten.
          Koffer is wel heel klein.[/quote]

Thanks Rufie maar ik zoek een benzine voor weekend plezier … Voor mijn dagelijkse verplaatsingen moet ik mij houden aan mijn Franse merken hé (Peugeot en Citroën garage voor diegene die mij niet persoonlijk kennen)

Weekje meegereden met een Panamera Diesel.
            Qua power voor het dagelijkse verkeer valt dat heel goed mee.
            Verbruik rond de 8 liter, toch ook iets om niet te vergeten.
            Koffer is wel heel klein.

Succes Koen :up: :up: :up:

Niet te veel rekenen hé :think: Er ging gisteren nog een heel stuk af vd prijs maar ik laat hem nog even sudderen … Ik denk niet dat er zo veel op zoek zijn naar dergelijke wagen 😆

Wim

Mooie Porsche, maar wat een afschrijving op 3 jaar. 😯

Dat is het nu net … Soms heb ik er spijt van dat de 996 turbo s cabrio weg is maar langs de andere kant was het steeds moeilijker om de kinderen mee te nemen . Je wil dit eerst niet toegeven maar je zit zelf oncomfortabel in de wagen omdat je de zetel zo veel mogelijk naar voor wil zetten om de kinderen toch wat ruimte te geven. Dit is natuurlijk een heel ander verhaal in de panamera … Ruimte zat … Zal ik mijn 911 missen ??? Misschien wel maar het is alleszins een gulden middenweg …

Gisteren ben ik gaan kijken naar deze black edition

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=261139227

Hij is net iets te duur voor mij :bounce:

Attachments:
                    • image_2014-12-28.jpg

[quote=”youyou” post=190428]vind de panamera een keimooie wagen![/quote]

Dat vond mijn vrouw ook toen ze die zag staan bij PC Mechelen. Voor mij is het gemengd… Alle auto’s die me qua design werkelijk bekoren zijn trouwens niet al te groot.

[quote=”KOENCARRERA4″ post=190522][quote=”Yellow Submarine” post=190384]Een Maserati Quattroporte ziet er toch wat minder als een schip uit…[/quote]
                        Had ik ook al aan gedacht maar ik heb een tijdje geleden met een maserati grantourismo gereden van een kennis en dat valt toch tegen zulle … Je hebt het gevoel dat de wagen 3 ton weegt en ook veel miserie met de elektronica[/quote]

Tiens, zullen die Italianen het dan nooit leren…

Golden Cars….. Een aankoopkeuring bij Porsche zal al e.a verduidelijken. Ziet er wel gelikt uit, maar zoals hierboven reeds geopperd: kijk met je brains.

Ik vind de Pana wel een lekker ding. En zeker zoals de OP hem op het oog heeft, black on black on black …

Ik heb 16 maanden lang een Panamera turbo gehad.

Schitterende luxueuze limousine maar …….emotieloos om mee te rijden.

Je kan wel dat ding bewonderen voor de cijfertjes die je afleest op je dashboard maar de betrokkenheid als chauffeur is nihil.

Als dat een 911 moet vervangen ga je na 3 maand tranen met tuiten huilen.

Is het ter vervanging van een E klasse , 7 of 5 reeks of SUV is het “de max”.

Het verhaal van mijn turbo is gekend. Dat was zo een enorme miserie bak dat Porsche me deze heeft moeten terugkopen (na dagvaarding).

Wim

Daar bedoeld hij mee dat je berekend en doordacht te werk moet gaan. 😉

ja wadde, das toch ne ferme bak zeg, eens goed gaan kijken en ermee rijden zou ik zeggen :driver:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.