Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Help please – batterij leeg – deur opent niet. 997 S.
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door
Herman Reniers.
-
MakerDiscussie
-
21 januari 2016 om 01:39
Dat krijg je ervan als je een mooi gepoetste wagen met regen en winterweer binnen laat staan tot de batterij leeg is. Automatisch openen lukt niet met platte batterij en wat bizar is : slot reageert niet op manueel draaien met kontaktsleutel. Ergens achter het linker voorwiel moet ook een manuele motorkapopener zijn heb ik gelezen dan kan je zo weer batterij laden maar zou me liever het werk besparen om wiel en wielkastbescherming af te gaan nemen etc.
Iemand een tip ? -
MakerDiscussie
-
He Deepee,
Eerst met zachte hand op het logo om spanning van het slot te halen hadden we ook eerst geprobeerd maar lukte niet. Dan maar met de ‘tournevis’. De hamer om de ruit in te slaan lag ook al klaar, ggggrrrhhh oef … :bounce:[quote=”Herman911″ post=227573]… Kabel gevonden, aan getrokken maar geen reactie. Wanhoop nabij. Vrouwke gevraagd met schroevendraaier tegen rode pin van klepopener te duwen terwijl ik weer aan kabel trok….[/quote]
Het is idd best dat je dit met tweeën doet. Goed dat het gelukt is met een schroevendraaier en hopelijk zonder schade. Beter is iemand op de kofferklep laten duwen ter hoogte van het logo terwijl de 2de persoon aan het noodkabeltje trekt.
na enkele dagen oplopende frustratie komt er dan de lang verwachte eureka kreet :respect2:
Mooi dat het gelukt is, en je nu straks weer genieten als de nieuwe accu erin zit. :up:
De truk met de zekeringkast werkt als je in je wagen kan maar als hij niet opent ben je even ver …
Zonet met behulp van een set de juiste antidiefstaldop gevonden, wiel er af gehaald en dan spatbescherming. Kabel gevonden, aan getrokken maar geen reactie. Wanhoop nabij. Vrouwke gevraagd met schroevendraaier tegen rode pin van klepopener te duwen terwijl ik weer aan kabel trok. Ineens klik en hoera kofferdeksel ontgrendeld. Opluchting alom :happydance: Alleszins eenieder bedankt voor het meedenken :applaus:
Morgen op speciale missie, wordt vervolgd.[quote=”Boxsterwalter” post=227446]Normaal moet je manueel kunnen openen , daarna ga je als volgt te werk .
Sluit de rode (positieve) klem van een paar startkabels aan de rode contact en de andere rode klem aan op de positieve pool op een 12V accu.
Sluit de zwarte (negatieve) klem aan het metalen deurpost aan één uiteinde en het andere uiteinde op de minpool van de accu. Dit moet genoeg kracht geven om de motorkap te openen.Dit dient enkel maar om je koffer kleppen te openen ( je kan niet langs deze weg je batterij laden )
Hoi Herman,
Zoals hier boven beschreven moet het lukken, zat vorige week ook met platte batterij en heb het ook zo
opgelost, je moet wel de koffer openen met drukknop op je sleutel, gaat niet met het klepje
Dit staat zo beschreven in je instructieboekjeHerman, kan je een foto posten van de veiligheidsbout?
Is het geen tuningbout zoals deze :vroeger had je verschillende varianten met nokken op telkens andere plekken. daarvoor heeft elk OPC een koffertje met een stuk of 50 masters.
later zijn de gekartelde gekomen, denk vanaf 986.2 of 987 / 996.2 of 997 en die zijn universeel voor al deze types.
ik heb er zo eentje liggen, maar je zal er beslist dichter bij huis ook vinden. en anders kom je maar af.Van die “geribbelde” doppen voor anti-diefstalbouten zijn er talloze varianten (ik dacht een 50-tal), dus je zou al heel veel geluk moeten hebben dat iemand net die van jou heeft 🙂
(Anders hebben die anti-diefstal bouten ook weinig zin hé 😉 )
Ik mag het hopen Koen dat dat zo lukt want de antidiefstalbout ligt inderdaad in de gesloten kofferbak …
Anders iemand in regio Vlaams-Brabant en Limburg in het bezit van een ‘gekartelde’ antidiefstalbout i.e. ronde bout met allemaal ribbeltjes ?
Attn. Gert re verstoorde relatie : denk dat ze het niet leuk vind dat er een rosse concurrente is bijgekomen :what:normaal moet het deurslot nog altijd manueel te ontgrendelen zijn, probeer desnoods aan de passagierskant
wiel moet er niet perse af (is wrslk toch met anti diefstal bout)
gewoon voorste stukje binnenspatbord er uit halen,(4boutjes) en als je de metalen remleidingen volgt komt je aan het haakje om de kofferklep manueel te openenMijne 997 is van 2007 en toch werkt het nog…mijne P voelt zich waarschijnlijk jonger Dan dat die is…net als zijn bazeke
Op hoop van zege Herman!
@ sensa 911 , klopt bij mijne 981 werkt dit via de sleutel op de vooruit te houden , maar dit is enkel voor de porschkes vanaf 2013
op je voorruit aan de bestuuderskant is er een langwerpig vlak afgebakend met een gele Streep. Hou je sleutel tegen de voorruit maar blijf binnen het geel afgebakend vlak.
Probeer Dan opnieuw je deur aan de bestuurderskant te openen. Ik kan je geen succes garanderen maar het kost je 15 sec.
Laat maar weten of het werkte, bij mij gaat het maar ik weet niet hoe leeg je batterij is.
Ik heb het eens voorgehad met mijn boxster.
Platte batterij en de sleutel in het contact. Deze ging er niet meer uit ook niet.
De deur met de reservesleutel kunnen openen en zoals Harley G zegt, in het zekeringdoosje zijn contactpunten om startkabels aan te sluiten.
Direct contact en kunnen starten.
Hoe het bij de 997 zit, weet ik helaas niet :salut:Normaal moet je manueel kunnen openen , daarna ga je als volgt te werk .
Sluit de rode (positieve) klem van een paar startkabels aan de rode contact en de andere rode klem aan op de positieve pool op een 12V accu.
Sluit de zwarte (negatieve) klem aan het metalen deurpost aan één uiteinde en het andere uiteinde op de minpool van de accu. Dit moet genoeg kracht geven om de motorkap te openen.Dit dient enkel maar om je koffer kleppen te openen ( je kan niet langs deze weg je batterij laden )
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.