- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 november 2008 om 02:10
Hallo lieve Belgische (ennederlandse) Porsche vrienden.
Ben best een tijd weggeweest; maar ben nu weer terug met een erg dringende vraag.
Mijn Porsche 924 uit 1981 had een lege accu en ik wilde hem vanmorgen met behulp van accukabels nieuw opladen. Mijn vriend heeft dus de auto tegenover die van mij geplaatst, we hebben de kabels vast gezet en toen Johan dus een klem zette op zijn accu fonkte het behoorlijk! We zijn toch verder gegaan en toen hij de auto had draaien, deed ik het contactslot van de Porsche ook om. Geen reactie. Geen lampjes die gingen branden.
Toen schreeuwde mijn vriend ineens dat ik de 924 uit moest zetten want er kwam rook uit het motorblok vandaan!Ik ben gelijk uitgestapt en ja hoor, dikke witte rookpluim ergens bij de 3e boegiekabel en ergens voor bij de koelstofslangen.
Heeft ruim 2 minuten geduurd voor de rook eindelijk weg was.Accukabel was erg warm.
Iemand een idee?? En is er nu nog meer schade aangericht aan de Porsche??
Jullie moeten me echt helpen want ik word HE-LE-MAAL gek van al die problemen. Heb je het ene nog niet opgelost ( startproblemen en sinds een paar weken zware lekkage van de rubbers ) diend het volgende zich al aan…..😥
edit: en de kabels zaten er toch echt goed op hoor!!! We hebben geen vergissing gemaakt!
- Het onderwerp ‘HELP!!! ROOK!!!’ is gesloten voor nieuwe reacties.