Herkenningspunten van 964 rs

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Herkenningspunten van 964 rs

  • Maker
    Discussie
  • Aan welke punten kan je zien dat een 964 rs een echte is?
    Omdat hij genummerd is? Of zijn er veel visuele kenmerken?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Simon, vriend van me is een tourtocht aan het doen door spanje, zal hem straks bellen om te vragen of bij de exacte locatie nog weet. Als ik die heb dan stuur ik je wel een Pm.

        RS replicas zie je inderdaad tussen 27500 en 35000 (soms zelfs nog meer), en echte RS vanaf pakweg 40K… Was inderdaad superkansje geweest !!

        Moest mijn Cab wegzijn, zou ik zelf wel interesse hebben eigenlijk… Kan je de info doorsturen?

          28k voor een 964 van 93 met zo weinig kilometers is ook niet veel. Als je het epistel van 993S zijn zoektocht leest.
          Uiteraard is deze wel niet origineel maar naar RS look omgebouwd…

            De “9” in het chassisnr betekent dus inderdaad dat het om een RS gaat…

            Voor de volledigheid:

            [i]There were three M optional versions based on the so called: “Carrera RS Basic” offered in model year 1992:

            Carrera Cup Vehicle, option M001

            Carrera RS “Touring”, option M002

            Carrera RS “Competition”, option M003.

            The RS Basic, M002 and M003 types were approved and sold for road use around the globe for model year 1992 only, excepting the USA.

            The M001 Carrera Cup racing car was not approved for road use anywhere and was built for racing customers only using the 964 RS chassis in both model years 1992 and 1993.

            The 1992 Carrera RS Basic and M002 Touring cars have VIN numbers with a 9 series thirteenth digit (9= Carrera RS) reserved for them in the range: WPOZZZ96ZNS4 9 0001 to 2500.

            The 1992 M003 Competition versions (known as Clubsport or RSR) have VIN numbers with 99 as the thirteenth and fourteenth digits reserved for them in the range: WPOZZZ96ZNS4 99 001 to 300

            The 1992 M001 Carrera Cup racing cars built have VIN numbers with a 9 as thirteenth digit and an 8 as the fourteenth digit reserved for them in the range: WPOZZZ96ZNS4 98 001 to 150.

            In 1992 Porsche built 2282 road cars distributed as:

            1916 Basic version cars (including 72 right-hand drive).

            76 Touring version M002 cars (including 11 right-hand drive).

            290 Competition version M003 cars.

            In 1992 Porsche built 112 M001 Carrera Cup racing cars.

            So in summary there are three road-going versions, the Basic (known as Light-weight), the Touring (with extra creature comforts) and the M003 (known as RSR or Clubsport).[/i]

              28 is wel heel weinig hé…had het nu 38k geweest dan kan je al es twijfelen

                Was van 93 met 58dkm op teller en vroegen maar 28.000.
                Daarom dat ik zo vlug moest weten hoe ik de echte rs kon herkennen. Anders had ik direct naar spanje gereden.

                  …wat was de prijs ongeveer?

                    Vriend van me had die zien staan in spanje toen hij daar rondreed en had me fotos gestuurd en meer info gevraagd aan de eigenaar. Zou een lichtgewicht geweest zijn met rs specificaties. Had de magnesium velgen, een rolkooi, 2 recaros, de bumpers. Alles wat op eerste zicht een rs zou hebben, maar als het chassisnummer niet klopt dan stopt het bij mij.

                      Kan je es wat meer vertellen over de auto die je op’t oog had?

                        Tnx michael. Hij zag er net uit als een “echte”, maar chassisnr was inderdaad niet de 9 na de 4 op het einde, en die moet er blijkbaar wel staan na wat opzoek werk opt net.

                          [quote=”SimonSays”:1u5jag1w][quote=”stefx911″:1u5jag1w]Porsche 911 RED BOOK raadplegen…[/quote]

                          Staat dat ergens online, eigenlijk?[/quote]

                          Niet dat ik weet maar is een klein handig boekje dat niet echt duur is.
                          Zeer handig als je op zoek bent…

                          Kan je [size=150:1u5jag1w]HIER[/size] bestellen

                            [quote=”stefx911″:1rmm8tbi]Porsche 911 RED BOOK raadplegen…[/quote]

                            Staat dat ergens online, eigenlijk?

                              Andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv boven. Ook terug te vinden op de 964 Turbo 3.6

                              Maar Altijd chassis en motornummer controleren. Porsche 911 RED BOOK raadplegen…

                                [quote=”MichM3″:1zqv4n2o]dunn ruiten, maar dat weet ik zelf ni hoe je dat ziet.
                                [/quote]

                                Dat is goed te zien hoor.
                                Als je de zijraampjes naar beneden draait valt dat echt goed op

                                  hmm…mee oppassen…er zijn er die echt ver gaan om het na te bouwen.

                                  Maar het zekerst ben je met chassisnr:
                                  begint steeds met WPOZZZ96ZNS…dan staat er bij mij 49 (weet ni wat het betekent)…en daarna het nr van je RS (4 characters)

                                  samengevat, mijn nr ziet eruit als volgt: WPOZZZ96ZNS490147

                                  de motorcode moet beginnen met 62N8…

                                  verder uitkijken naar wat hierboven vermeld is…magnesium wielen (staat er in gegoten lettertjes op), alu capeau, basic interieur, geen achterbank, geen schuifdak, lintjes als deurgrepen, geen servo,…dunn ruiten, maar dat weet ik zelf ni hoe je dat ziet.

                                  let op, er bestaan ook RS tourings…die hebben wel de comfort uitrusting…daar moet je echt op chassisnr checken 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.