herkent u …

Home Forum Zeverhoekje herkent u …

• Maker
    Discussie
  • [hide]geïnspireerd door recente vragen van forummers is het wss interessant om onze technische kennis wat bij te schaven op een speelse manier?
    ook recente ervaring leert dat al wat leden zeker twee keer 25 jaar zijn, dus die kennen het BRT programma micro-macro vast nog wel. de jonkies onder ons kunnen HIER (vnf 5:30 min) het TV format uit 1983 kijken. al deze moeite gewoon om een FPB online fotowedstrijd te lanceren.

DE SPELREGELS
    [u]
    de foto[/u]

• moet een porsche onderdeel voorstellen
    • mag van elke model/type zijn, van 356 tot 991 gt3 RS
    • het onderdeel is al dan niet gedemonteerd
    • de foto is niet bewerkt om de opdracht moeilijker te maken
    • je mag (moet) de foto wel croppen, verkleinen, vergroten, roteren of deels blurren om te beletten dat met GRIS (google reverse image search) de oplossing onmiddellijk vindbaar is
    • de foto hoeft niet zelf gemaakt te zijn
    [u]
    het zoeken[/u]: leden van PFB gaan op zoek naar de juiste benaming van het onderdeel op de foto

• de zoekers mogen vragen stellen
    • hij/zij die opdracht heeft gestart geeft zo mogelijk alleen antwoord met JA en NEE
    • de zoekers mogen slechts 1 vraag per keer stellen
    • het antwoord wordt als correct beschouwd indien de benaming in een vreemde taal gegeven wordt, wij vlamingen gebruiken immers veel franse terminologie als we over auto’s praten
    • het correcte antwoord bestaat uit de onderdeelnaam EN het porsche model
    de oplossing

• de vinder van het juiste antwoord post zo nodig een duidelijke foto van het onderdeel met een korte beschrijving (of een hyperlink)
    • zodra de foto goed geraden is, start de vinder een nieuwe opdracht in dezelfde rubriek van PFB
    • elke nieuwe fotozoektocht begint met een onderdeel van een ander porsche model
    • elke zoektocht krijgt een eigen volgnummer

[/hide]

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 789)
    • Bij deze :popcorn:

DSC_0224.jpg

ga je gang Bert; drie dagen is idd veel te lang 😎

Waar blijft Funny met een nieuwe opdracht :popcorn:

multitasking heet dat? ik was ondertussen ook nog aan het bellen met een forummer die aankoopadvies wilde voor een 986 :applaus:

Je moet inderdaad gewiekst zijn om deepee te kunnen verslaan, misschien moeten we hem eens kidnappen van achter zijn pc :happy:

😳 Ja, sorry de rebel in mij (pas ontdekt) vond het nodig om zelf eens iets te posten en vermits Funny na 8h nog niets gepost had… :mrgreen:
                (en anders krijg ik toch nooit de kans om iets te posten met al die Porsche nerds hier :engeltje:
                Deepee was correct maarik stel voor dat Funny de eer krijgt om een foto te posten :up:

Misschien moeten we de regels van dit spel eens uitleggen aan de moderator :engeltje: :happy:

ik dacht dat Funny aan de beurt was …
                    hoe dan ook staat op harley G z’n foto mss het T-stuk met klemband van het uitlaatsierstuk 987 ?

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13.jpg

mijn ontembare nieuwsgierigheid trekt me steeds terug naar dit topic

[quote=”youyou” post=215406]ik zoek wel mee hoor, alleen is het dat ik nog nooit een P heb moeten uiteen halen :D[/quote]

als je deze topic blijft volgen, dan zal het allemaal heel herkenbaar zijn op de dag dat je er het voor het eerst aan begint 😎

Correct :up:

Motor van de carrera s in cayman gt4 ?

Deze nieuwe opdracht kan iedereen meespelen … :popcorn:

:up: Rocco

Street systems are designed to work in a variety of conditions (rain, snow, dirt, etc) with the emphasis on vehicle stability and drivability over optimum brake performance, and they aren’t necessarily designed to operate under the conditions that we see in a converted race car (with much higher potential levels of deceleration) and with drivers who can handle more extreme levels of car rotation. A motorsport ABS will use algorithms that are much more specific to the track environment and will emphasize braking performance (optimizing wheel slip levels at each corner of the vehicle at the expense of allowing higher levels of car rotation/instability). This car will have much better braking capabilities, but will also require more driver skill to handle it. The pinnacle would be a Bosch M4 unit, which includes a bunch of different cockpit selectable algorithms for different conditions.

The racing ABS systems allow max grip on the unloaded tire(s) during weight transition. This system is constantly avoiding full lockup at a rate your foot cannot duplicate. Without effective ABS, your limited to inside wheel lockup during corner entry. I know I am turning in well when I am not sure I will make the corner apex and I am still on the brakes. ABS intrusion should not be excessive. I feel it in the steering wheel not the pedal. Corner exit is easy then as we all know how to get on the gas to avoid spinning.

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 789)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.