Herlakken velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Herlakken velgen

• Maker
    Discussie
  • Heeft er hier iemand een goed adres voor het laten herlakken van een set 2 delige velgen.
    Wanneer is zou kiezen voor poederlak, passen de verschillende delen dan nog goed?
    Poederlak laag is dikker dan spuitlak denk ik. Of ben ik fout?
    Het gaat om een set GT3 velgen die ik zwart/grijs wil voor mijn auto.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
    • In de US gebruikt men Plasti Dip ook voor wagens een andere kleur te geven.

Het is een alternatief voor Car Wrapping omdat je gemakkelijker op de moeilijk bereikbare plaatsen kan komen door de spuittechniek dus, dat zal vroeg of laat hier ook wel uitgevoerd worden.

Op You Tube zijn er diverse filmpje van te bekijken.
      Klik hier voor een voorbeeld

Hetgeen ik me wel afvraag is of het even slijtvast is bij het spuiten van de ganse wagen dan een Wrap folie. Je kan bij Plasti Dip nl. geen herstellingen uitvoeren als er op bepaalde plaatsen beschadigingen zijn want bijspuiten ga je altijd zien.

Het blijft in ieder geval een werkje voor de vakman want het ziet er eenvoudiger uit om te doen dan het lijkt.

Wim

[quote=”Ghost” post=108855]Eindelijk tevreden van mijn centercaps.
        Na een 5 tal pogingen 🙄 eindelijk :D[/quote]

Heel heel mooi, alleen zit je slotbout niet op de goede plek. 😉

@Porsche ,onlangs ook gezien hoe dit gaat ,verbluffend resultaat ,snel verwijderbaar zonder sporen achter te laten .

Das die plastidip van een paar posts hier boven…

Hier in de regio is ook bandencentrale die dit systeem toepast en velgen spuit met speciaal materiaal dat nadien terug kan verwijderd worden.

Ik heb het gezien en het resultaat is top, hecht goed en lijkt of het echt gespoten is. Het leuke is dat je alle kleuren kan kiezen, en nadien laat het zich ook snel en gemakkelijk verwijderen zonder schade aan de velg.

Ze hebben veel klanten die hun velgen laten spuiten voor de winter om deze te beschermen. Dat is natuurlijk ook een goede oplossing.

[IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/2012-10-05084932_zps26830ae4.jpg[/IMG]

Eindelijk tevreden van mijn centercaps.
                Na een 5 tal pogingen 🙄 eindelijk 😀

Wim dat zijn mooie technieken als de basis goed is vanb de velgen.
                  De mijne waren dat echt niet 🙄 die waren al meermaals gespoten met een busje.
                  De prijs was navenant bij aankoop natuurlijk :sarcastisch

[quote=”Ghost” post=107420]Als het meerdelige velgen zijn is dat ongeveer de prijs.
                    [/quote]

zijn de standaard ééndelige velgen die eronder staan

Jp ik denk dat wij dit al eens hadden gezien he ? 😉
                      Resultaat was niet slecht en omkeerbaar .

Ikke wel Wim 😉
                        (Al overwogen om de mijn velgen ermee zwart te spuiten)

Wim

pm sent 😀

Als het meerdelige velgen zijn is dat ongeveer de prijs.
                              Ga toch maar eens prijs vragen bij Ibiz@ke 😉
                              Ik heb nog maar zelden zo een zuivere poederlak gezien op velgen.

ben ook wat prijzen aan het rondvragen voor het herstellen van de velgen van de 4s. zit momenteel voor ontlakken, stralen, herstellen van de randschade, nakijken en eventueel richten en uiteraard lakken of poedercoaten een 395euro voor de set.
                                Normale prijs of duur of goedkoop?

Bijna af 😀

Gisteren avond de centercaps gespoten :puke: heb ze daarnet bekeken :puke:
                                  Dat wordt vanavond nog een keertje proberen, zal het plastic eerst licht zandstralen voor een beetje extra textuur. Waarom wil ik toch altijd iets anders hé :happy: word misschien wel een nieuwe trend :happy:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.