Herlakken velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Herlakken velgen

• Maker
    Discussie
  • Heeft er hier iemand een goed adres voor het laten herlakken van een set 2 delige velgen.
    Wanneer is zou kiezen voor poederlak, passen de verschillende delen dan nog goed?
    Poederlak laag is dikker dan spuitlak denk ik. Of ben ik fout?
    Het gaat om een set GT3 velgen die ik zwart/grijs wil voor mijn auto.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 76)
    • Ibiz@ke laat maar komen ,ben benieuwd .Ik heb ook nog een stel staan .

Ik heb in de tijd M3 velgen laten herdoen bij m’n carrossier Muylle in Roeselare.
        Zelf gewreven, hij heeft ze in grondlak gezet en terug zelf gewreven en daarna door hem gespoten.
        Perfect!
        Poederlakken zou ik afraden. Heeft de indruk dat ze heel dik gespoten zijn (sinappelpele in carrosserietermen)
        Hij heeft ook P cups gedaan opdezelfde manier. En dit voor weinig geld (wel zelf gewreven, dat scheelt een heel pak voor hen)
        Hij is nu nog in verlof maar zeker een aanrader!
        Gr.A

wa ge nu gekozen hebt gaat er boenk op zijn :first:
          ik zal hier wat updates posten 😉

Klopt.
            Verder denk ik dat het niet goed past onder de GT3.

Die gepolierde rand vraagt wel meer onderhoud hé 😉

Na verschillende offertes te hebben aangevraagd gaan de velgen naar velgrenovatie gaan denk ik.

Ik twijfel echter weer of ik de randen wel of niet ga laten polieren.
                Prijsverschil is te verwaarlozen, maar staat die bling wel onder een GT3 ❓ zilver grijs is misschien beter.

Ligt dan misschien ook aan de eigenaar van de velgen.

Velgen waren nog maar net gedaan en de banden moesten er nog op gemonteerd worden ❗

Heb een hele tijd voor een handelaar kleine carrosserieherstellingen gedaan,
                  dikwijls stonden op deze wagens alu-velgen met lichte schade.
                  Deze gingen toen naar alu-velgrepair voor herstelling.

Meestal was dit wel goed gedaan, maar af en toe zaten er mindere exemplaren bij ❗

Ik wil gewoon zeggen bespreek alles goed op voorhand 😉

Ligt dan misschien ook aan de eigenaar van de velgen.
                    Als de mijne niet mooi gedaan zijn mogen ze een 2de keer proberen ruzie.
                    Natuurlijk kunnen ze er goed uitzien en al snel afbladeren, dan word het moeilijker, lees de post van Funny maar.

Daarstraks ook nog telefonisch contact gehad met een firma. €220 voor de 4 velgen, niet gepolierde boorden, wel in Artic silver zoals de auto en de harten in zijdeglans zwart.
                    Toen ik vroeg of er een factuur afgeleverd werd kon dit niet. Zelfs niet door er de 21% btw bij te tellen. Toen ik hem dan vroeg hoe ik eventuele garantie kon bewijzen op de werken haakte hij in.
                    Topbedrijf 🙄 :puke:

Ik heb van deze http://www.alu-velgrepair.be al velgen gezien die zeer proper gedaan waren, maar heb ook al velgen gezien van deze die niet al te best waren gelakt. 🙁

Ghost ik ben ook benieuwd naar het resultaat.
                        Bij mij komt de verf ,lak los van de velgen .
                        De velgen zijn orgineel zwart gelakt door Porsche .Als ik hen erop wijs dat de verf los komt krijg ik als antwoord dat dit door de hogedrukreiniger komt .Dit gebruik ik nooit om de velgen te kuisen .
                        Een antwoord waar ik niet mee kan leven 👿 😥 .

Anoniem

Laat je iets weten over het resultaat ? Heb dezelfde velgen (wel met banden…staan onder de P), op enkele plaatsen zijn ze niet te schitterend meer. Wil ze dus ook ergens laten herspuiten (gewoon in zelfde kleur als nu, soort zilverkleur).

2012-07-0913.28.32.jpg

Ze zijn reeds zonder banden.
                            Vandaar dat ik ze nu wil laten doen vooraleer ik nieuwe banden laat monteren.

De velgen met of zonder banden brengen geeft ook een prijsverschil… logisch wel

Heb vandaag enkele firma’s gemaild voor een prijsbestek.
                                Waaronder alu-velgrepair, bedankt Stefx911.

@Luc993
                                velgenalsnieuw vind ik een beetje te ver weg, je moet er immers 2 maal naartoe he 😀

Ik heb mijn cup2 velgen laten doen in Nederland bij “velgenalsnieuw” en ik moet zeggen dat dit prijs kwaliteit (220€ voor 4 velgen 17inch) echt onberispelijk top was :first: . Eerder had ik een setje wintervelgen laten doen in Ekeren en dit was veel duurder (360€ voor 4 velgen) en van veel mindere kwaliteit.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.