Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Herspuiten 911
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door Mikey.
-
MakerDiscussie
-
13 augustus 2006 om 22:43
Wie kan er mij de richtprijs geven om een porsche te herspuiten in dezelfde kleur. Ik overweeg om de mijne volgend jaar in een nieuw fris jasje te stoppen , daar hij wat lakfoutjes (blaasjes) begint te vertonen , niet dat het erg is , maar ik heb toch liever dat hij in orde staat.
-
MakerDiscussie
-
[quote=”924″:32l758w8]Idd, daarom viel ik ook al achterover van de prijs van 5000€, je kan een auto helemaal gespoten hebben voor het bedrag dat Koen reeds vermelde.[/quote]
Vergeet niet dat een plaatslager die b.v.met 3 gasten werkt en constant de nieuwe technieken gebruikt, op tijd en stond zijn spuitkabine onderhoud, filters vervangt en een hele hoop verplichtingen heeft tegen over zijn personeel helemaal andere tarieven hanteert dan de eenzaat die daarvoor niet slechter werkt maar wel met veel minder kan rondkomen.
De grote plaatslagerijen staan ook niet te trappelen om een Oldtimer onder handen te nemen, sommige weigeren eenvoudig, tijd en geduld is er niet, het moet voorruit !!!!
Idd, daarom viel ik ook al achterover van de prijs van 5000€, je kan een auto helemaal gespoten hebben voor het bedrag dat Koen reeds vermelde.
Inderdaad, je kan hem zelf klaarmaken, als je dit nog nooit hebt gedaan zal het wat langer duren maar men kan het leren .
Het zijn de voorbereidingen die veel geld kosten als men dit zelf niet kan.
Alleen spuiten is niet zo duur.
Een mooi job voor de winter maanden.
Een andere carrossier zoeken.
Ik kan er hier in de buurt genoeg noemen die perfect werk leveren voor ongeveer de helft van de prijs. (Als je het hebt over enkel de buitenkant en niet de binnenkant van de wagen)Maak je de wagen zelf suitklaar komt dat bij de meeste tussen de 500 en 750€ varierend van de lak die gebruikt moet worden
Slik 😥
Maar ik zie het allemaal niet zo somber in , hij valt nog niet uit elkaar hé
En er is ook een geoefend oog nodig om het op te merken, voor een leek valt het gewoon niet op
Always look on the bright side of life 8) 8)Heb deze morgen een gesprek gehad met onze plaatselijke ” carrossier” en voor € 5000 begint hij er niet aan !!!!
Een bijna 30 jaar oude wagen is onvoorspelbaar, wat aanvankelijk een blaasje van 10 eurocent lijkt te zijn kan zeer gauw een gat worden waar je portefeuille in verdwijnt !!
Een vleugel kan men makkelijk vervangen maar als er roest onder de rubbers aan de raamstijlen is moeten de rubbers eruit en dan kan je pas zien wat er te herstellen is. Deze roest schade kan zeer ver gaan en moet eruit gesneden worden. Men noemt dit niet voor niets KANKER.
Een bestek is moeilijk op te maken voor een oude wagen, meestal worden deze werken aangevat op basis van werkuren en vorderen de werken samen met de afbetalingen.
Blijven mee rijden of niet zal, vrees ik, geen verschil uitmaken .
Geen goed nieuws dus 🙁
Dag Bjorn ,
Je hebt gelijk , het was inderdaad drastisch…Pak werk , veel kosten, veel tijd … en toch heb ik er geen spijt van want ik ben zeer tevreden met het resultaat .
Maar de SC is van einde ’79 en de tand destijds heeft zijn sporen nagelaten. Alles is vergankelijk , zelfs een verzinkte SC. Wat op het eerste zicht wat blaasjes waren in de lak, bleek toch erger te zijn . Als ge de auto stript, zie je het pas duidelijk .Preventief te werk gaan zou nog beter zijn ; op tijd die wielkasten eens uitspuiten want in die holle ruimten stapelt het vuil zich op. Tegenwoordig zitten er plastieken wielkasten in en da’s natuurlijk een pak beter.Hello Kasper,
Is dit niet een klein beetje drastisch of heb ik het mis 😕
Gewoon alles vervangen waar roest op zit lijkt mij een beetje vergezocht.
Waarom gewoon geen nieuwe kas 💡
Ik denk dat er tegenwoordig al wat heel goede produkten bestaan om je carosserie te ontzien en te vrijwaren van roest , 2-componenten….enz. 😉Mijne SC had ook enkele blaasjes op de gardebous (en nog wat ander prullen). Er is me indertijd afgeraden om dat bij te werken maar dus gewoon te vervangen omdat anders na verloop van tijd die roest kan terugkomen en ge kunt bezig blijven . Daarom heb ik ons SC-ke helemaal laten strippen, alle aangetaste onderdelen zijn vervangen door nieuwe , ook alle rubbers vervangen enz. en alles volledig opnieuw gelakt ( black Metal ). Momenteel in volle opbouwfase , zal gereed zijn op einde van deze maand of begin september …! Kostprijs (zonder de nieuw onderdelen bij te tellen) ongeveer 5500 Euro (ben geen nulleke vergeten), duurtijd ongeveer een half jaar … De prijs was niet zozeer het probleem , het moeilijkste was een bekwaam iemand te vinden die er nog wou aan beginnen ook. De meeste carossiers zijn hier niet zo zot van ….
Luc , zou het kwaad kunnen als ik nog een 6-tal maanden zo rond rij , of zal de roestvorming drastisch verergeren .
P.s : ik rij altijd bij droog weer.[quote=”Bjorn”:ohm8u1zb][quote=”RSR”:ohm8u1zb]Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?[/quote]
Kleine blaasjes waar het spatbord samenkomt met de motorkap links en rechts;idem links achter onder de achteruit en aan de linkerachterlicht + steenslagschade aan de voorbumper en hier en daar een kleine kras ( gebruikssporen ) geen deuken of roestvorming , nu denk ik wel dat onder die blaasjes er zich roest aan het vormen is 🙄 [/quote]Die blaasjes zitten vol vocht, dus je wagen is van binnen naar buiten aan het roesten. Ik raad u dan ook aan om deze plekken goed te bewerken volgens de regels van de kunst.
Luc
[quote=”RSR”:2kt2qfau]Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?[/quote]
Kleine blaasjes waar het spatbord samenkomt met de motorkap links en rechts;idem links achter onder de achteruit en aan de linkerachterlicht + steenslagschade aan de voorbumper en hier en daar een kleine kras ( gebruikssporen ) geen deuken of roestvorming , nu denk ik wel dat onder die blaasjes er zich roest aan het vormen is 🙄jaja luc
stond op hollands 912 forum die had zijn 912 ergens laten doen en was er blijkbaar niet content van en nu stond di ebij bart holland
ergens verder werd over prijs gespoken
en inderdaad das goed zot zoveel geld aan een restauratie geven
tel daar de prijs van je 912 bij en voor die prijs gaan we wel ergens bij een of andere porsche invoerder een tiptop machien uit de garage halen en van de overschot nog eens goed stappen en lekker eten 😮
en zoals luc zegt kan je beter de auto laten zien en dan heb je inderdaad geen discussie over het meerwerk en zeker als het een vaste prijs is zit je goed
er zijn er vele die voor een goedkopere aanbieding gaan en achteraf blijkt dat er dit en dat en zus en zo niet inzat en komen ze een pak duurder uit
50000 euro ? amaai goe zot zou ik zeggen. Maar ik wou effen nog vertellen dat je best eerst de wagen ziet voor je een prijs kan geven dan is er achteraf geen gezever als ze afkomen met extra meerwerk. Wij hier bekijken de wagen en geven dan een prijs voor de carrosserie in orde te zetten en wij wijken van deze prijs niet af.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.