spuiten kan inderdaad op verschillende manieren
het is inderdaad beter om een auto te strippen en dan volledig te lakken of het nu beter is als je stuk per stuk spuit zou ik niet durven zeggen het vordeel van alle stukken los te spuiten is dat als er een foutje inzit je makkelijk dit stuk ka herstellen en gewoon even op nieuw spuiten
heb ooit de lexus jeep zien herlakken splinterniuew maar hagel schade de lijsten eraf en dan de rest afgeplakt en opnieuw gelakt onder fabrieks garantie was nogthans bij een grote merk garage
of het nu beter of slechter is alles afplakken zou ik niet over willen discusieren het scheeld alleen de helft in het werk
als het over restauratie gaat kan je beter demonteren zo geraak je overal bij elk verborgen roets plekje maar lakken zou ik in zijn geheel
het groote voordeel is dat als je een auto in zijn geheel spuit je eigenlijk nooit kleur verschil of glansverschil zal hebben
ik heb van mijn mercedes enkel de bagetten lichten en bumpers afgehaald en binnen en buiten gedaan zonder veel demontage en het resultaat mag gezien worden
in de fabriek worden eerst de binne kanten gespoten en de buitenkant wordt ook meestal gans gespoten om kleurverschillen te vermijden zeker met de speciale parel kleuren
de spiegels en de bumpers worden meestal afzonderlijk gespoten en daar zie je meestal ook als is het minimaal kleurverschil
ik zou gaan voor ganse schildering van de auto bumpers en spoilers zijlijsten en spiegels gedemonteerd gespoten en de auto in zijn geheel zo krijg je het mooiste resultaat
en prijzen das een verhaal tussen prijs en kwaliteit en jammer genoeg zitten er lousers tussen die dikke prijzen hanteren en slechte kwaliteit afleveren
dus je zal moeten zoeke naar tevreden klanten en zo een selektie gaan maken
heb een tijdje geleden eens prijzen geizen van bart holland die prijzen vind ik knettergek 50 000 euro en meer voor een restauratie 😳
dan moet het wel heeeeeeeeeeel goed gedaan zijn zou zo een auto wel eens in het echt willen zien ben er zeker van dat zelfs aan deze prijzen fouten te bespeuren zijn