Herspuiten 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Herspuiten 911

  • Maker
    Discussie
  • Wie kan er mij de richtprijs geven om een porsche te herspuiten in dezelfde kleur. Ik overweeg om de mijne volgend jaar in een nieuw fris jasje te stoppen , daar hij wat lakfoutjes (blaasjes) begint te vertonen , niet dat het erg is , maar ik heb toch liever dat hij in orde staat.

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
    • spuiten kan inderdaad op verschillende manieren

      het is inderdaad beter om een auto te strippen en dan volledig te lakken of het nu beter is als je stuk per stuk spuit zou ik niet durven zeggen het vordeel van alle stukken los te spuiten is dat als er een foutje inzit je makkelijk dit stuk ka herstellen en gewoon even op nieuw spuiten

      heb ooit de lexus jeep zien herlakken splinterniuew maar hagel schade de lijsten eraf en dan de rest afgeplakt en opnieuw gelakt onder fabrieks garantie was nogthans bij een grote merk garage

      of het nu beter of slechter is alles afplakken zou ik niet over willen discusieren het scheeld alleen de helft in het werk

      als het over restauratie gaat kan je beter demonteren zo geraak je overal bij elk verborgen roets plekje maar lakken zou ik in zijn geheel
      het groote voordeel is dat als je een auto in zijn geheel spuit je eigenlijk nooit kleur verschil of glansverschil zal hebben

      ik heb van mijn mercedes enkel de bagetten lichten en bumpers afgehaald en binnen en buiten gedaan zonder veel demontage en het resultaat mag gezien worden

      in de fabriek worden eerst de binne kanten gespoten en de buitenkant wordt ook meestal gans gespoten om kleurverschillen te vermijden zeker met de speciale parel kleuren

      de spiegels en de bumpers worden meestal afzonderlijk gespoten en daar zie je meestal ook als is het minimaal kleurverschil

      ik zou gaan voor ganse schildering van de auto bumpers en spoilers zijlijsten en spiegels gedemonteerd gespoten en de auto in zijn geheel zo krijg je het mooiste resultaat

      en prijzen das een verhaal tussen prijs en kwaliteit en jammer genoeg zitten er lousers tussen die dikke prijzen hanteren en slechte kwaliteit afleveren

      dus je zal moeten zoeke naar tevreden klanten en zo een selektie gaan maken

      heb een tijdje geleden eens prijzen geizen van bart holland die prijzen vind ik knettergek 50 000 euro en meer voor een restauratie 😳

      dan moet het wel heeeeeeeeeeel goed gedaan zijn zou zo een auto wel eens in het echt willen zien ben er zeker van dat zelfs aan deze prijzen fouten te bespeuren zijn

        Idd voor een goed lakwerk te kunnen uitvoeren demonteren wij ook de wagen, afplakken is echter niet goed omdatdelak kan loskomen en de afwerking niet goed is. Tevens krijg je bij het niet demonteren bij het spuiten veel stof in je nieuwe lak;
        Nu heb ik juist nog 1 vraag zijn er deuken in je wagen of roestvorming ?

        JM

          Heb er toevallig vorige week met mijn garagehouder over gepraat. De indicatie die ik van hem kreeg was dat de GEMIDDELDE kosten € 200,– per onderdeel zijn (spatbord, motorkap etc.) Ik kreeg wel het advies op het hart gedrukt om als ik de auto zou laten overspuiten het plaatwerk dat overgespoten moet worden helemaal van de auto te verwijderen (niet rubbers e.d. afplakken) Indien de garagehouder de over te spuiten onderdelen van de auto zou moeten afhalen en weer op de auto zetten dan zouden de kosten hoger uitvallen. Indien hij alleen een spatbord van de auto zou afhalen, overspuiten en weer op de auto monteren dan zou dit € 500,– zijn. Het bedrag van de hele auto strippen, overspuiten en weer in elkaar zetten hebben wij niet echt over gepraat. Volgens mijn garagehouder was goed spuitwerk niet mogelijk als de onderdelen niet van de auto verwijderd zouden worden, hij had geen geloof in afplakken.

        3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.