Herspuiten Porsche 911 SC 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Herspuiten Porsche 911 SC 1980

  • Maker
    Discussie
  • Beste Leden,

    Na enige tijd wikken en wegen is de kogel door de kerk en ligt de afspraak met de carrossier vast.
    Uiteraard is het voorbereidend werk van het grootste belang om alles goed te kunnen laten verlopen.

    Doordat ik de wagen ga laten herspuiten, ga ik van de gelegenheid gebruik maken om alle rubbers die er maar zijn aan de auto te vervangen.

    Nu was mijn vraag, waar bestel ik deze het best ?
    Via Rose Passion heb ik een lijstje gemaakt en alle rubbers teruggevonden, maar zijn dit allemaal originele rubbers of is dit niet nodig ?

    Misschien dat jullie ervaring hebben of weten dat er voor de ruiten bijvoorbeel best een originele wordt gebruikt ?

    Ik ben ondertussen ook al een paar keer bij Van Kessel Sportscars geweest en daar liggen dezelfde rubbers, maar soms aan duurdere en zelfs goedkopere prijzen.

    Een voorbeeld:
    de achterruitrubber kost bij Rose Passion 47,28 euro en bij Van Kessel komt deze op 115 euro
    Een groot verschil.
    Van Kessel zegt wel dat het een originele is.

    Graag jullie advies.

    Van zodra de schuurwerken zullen beginnen post ik wat foto’s in dit Topic.

    Thx alvast voor jullie advies en hulp.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Kumtich

        Hey Christophe,

        Ik ben van in de buurt, van Landen
        Jij ?

          @Pierco,
          ben jij van het Tiense ??

            [quote=”Pierco” post=264022][quote=”Yellow Submarine” post=263984]Waren deze wel gekleurd?

            En ik vind dat je dergelijke onschadelijke zaken moet beschouwen als patine die een oudje charme geven…[/quote]

            Het zwart was sowieso ingekleurd, maar ik weet niet als de roede kleur er ook op was ? op geen enkele velg is het rood zichtbaar, enkel het zwart.

            wat betreft de “patine” dat is wel waar, maar ik zou hem graag volledig terug in orde willen hebben[/quote]

            Enkele weken geleden op een ritje van de Tiense Oldtimerclub (Ovat) een Porsche eigenaar met dezelfde velgen als de mijne tegengekomen… het rood was dus toch ingekleurd.
            Zijn Crest van de velgen was dus nog in goede staat en nog niet gerestaureerd geweest… dus aan degene die twijfelde, waaronder ik :coolness: , problem solved….
            zwart en rood ingekleurd dus.

              Goede avond,
              Ik heb een SC 1980 gerestaureerd.
              Volledig blank gescheurd en hersteld.de wagen is prachtig herspoten in de originele kleur.
              Het spuiten heeft 7000 euro gekost.
              Heb de ervaring dat de originele rubbers OK zijn.maar ik heb eerst met niet originele geproberrd omwille van het prijsverschil.maaar geleerd dat goedkoop niet altijd bestkoop is 🙁
              Veel succes met je activiteit
              Groetjes
              Ricardo

                Soms wil met die repro-rubbers nog wel eens helpen om ze even in kokend water te leggen zodat ze wat
                beter oprekken. (helpt wel alleen bij die kleine zoals voor de kofferkleplogo’s, deurgrepen en spiegels.

                  Hey Ollie,

                  Een héél geprul als ik het zo lees…

                  Perfect man… je laat maar weten hoe de rest van de rubbers zijn 😉

                  Ik ga mijn bevindingen ook later neerpennen hier

                    Heb gisteren de Cup-spiegel rubbers gemonteerd, besteld bij Van Kessel.

                    Er is wel degelijk verschil met de originele, monteren was een ramp!

                    Je moet sowieso met 2 zijn, een iemand om de rubber op zijn plaats te houden en de ander die verder opschuift .
                    Nadien nog proberen om de stekkertjes van de spiegels gemonteerd te krijgen zonder dat de rubber terug loskomt. 😈

                    Rest van de rubbers bij Porsche besteld, zal nog laten weten hoe verdere montage meevalt. :salut:

                      We zullen zien wat het spuiten zal geven.
                      in ieder geval hou ik jullie op de hoogte.
                      Ik ben er nog niet aan bezig, maar dat komt wel 🙂

                      Ik heb ondertussen bij Porsche Paal al rubbers nagevraagd en ze zijn zonder probleem nog leverbaar.
                      De prijs verschilt ook nauwelijks met de originele van Van Kessel… dus liever bij Porsche bestellen dan, dan ben ik zeker.

                        Ik heb bij de restauratie van de mijne de rubbers gekocht bij Van Kessel
                        Ze waren origineel hebben ze verklaard
                        Maar passen deden ze niet
                        Ik heb de oude rubbers terug moeten gebruiken van ellende
                        (deze heb ik laten zetten door een firma dat niets anders doet en aan huis komt)
                        Want ik kreeg ze er niet in

                        Mijn crest heb ik laten herstellen door een nagelstudio
                        (die hebben de kleuren opgevuld met gekleurde gel en je ziet het verschil niet)
                        Is zo hard als been

                          Lak verwijderen tot op blanke ijzer zijn inderdaad voor- en tegenstanders, de meningen verschillen enorm.

                          Voorstanders zeggen dat alle oude laklagen verwijderd zijn, en dus niet kunnen reageren met de nieuwe lak en aansluitende vernislaag.

                          Tegenstanders zeggen dat mat schuren voldoende is en dat ook de verzinklaag die Porsche vanaf 1976 toepast hiermee verwijderd wordt, en daarmee de beschermlaag wordt verwijderd en extra mogelijke roestvorming in de hand wordt gewerkt…

                          In ieder geval zeker zorgen dat ALLE roest verwijderd is, alvorens opnieuw aan grondvlak en afwerkingslagen te beginnen.

                            Hey Adore356,

                            Het klopt volledig wat je zegt, vandaar dat ik ook meer dan 100 % vertrouwen heb in mijn carrossier. De man is al jaren bezig in zijn vak en krijgt heel vaak te horen van mensen/kenners hoe goed hij werk levert.
                            Op dat vlak maak ik me dus echt niet ongerust, en is de wagen zeker in goede handen.

                            Het afschuren tot het bloot ijzer, zal ik tot het laatst moment mee wachten… sommige mensen zijn pro, anderen zijn er tegen en zouden het zonde vinden om de originele lak volledig weg te schuren.

                            Wat betreft de rubbers, hier wil ik zeker van zijn en niet de goedkoopste optie nemen, vooral niet voor de ramen.

                            Sowieso apprecieer ik enorm alle commentaren en tips :respect2:

                              [quote=”Yellow Submarine” post=263984]Waren deze wel gekleurd?

                              En ik vind dat je dergelijke onschadelijke zaken moet beschouwen als patine die een oudje charme geven…[/quote]

                              Het zwart was sowieso ingekleurd, maar ik weet niet als de roede kleur er ook op was ? op geen enkele velg is het rood zichtbaar, enkel het zwart.

                              wat betreft de “patine” dat is wel waar, maar ik zou hem graag volledig terug in orde willen hebben

                                Zo is dat Mart!

                                Heb hier weer een wagentje staan dat iemand zelf had voorbereid omdat het dan nog maar 1.500 EUR kostte bij de spuiter en wat rubbers… Dat werk en die spuitjob is niets waard! Slecht voorbereid (schuurstrepen zie je nog, blijkbaar ook reactie tussen bepaalde lagen…) en slecht gespoten (stof…). Sterker nog ze hadden er beter niets aan gedaan.
                                Dus nu moet alles overnieuw uiteraard. Daarbij snijden we ook de nieuwe originele rubbers maar opnieuw kapot…

                                PS: Rubbers moeten origineel zijn en dan kan je ze ook evengoed bij een OPC bestellen. Rosepassion gaat in dat geval misschien enkele percenten goedkoper zijn. Rosepassion heeft zowel originele onderdelen als andere. Dus steeds op voorhand vragen of ze Porsche leveren of URO of … Ze reageren snel op dergelijke vragen.

                                Totaal blank zetten en dan perfect ontvetten en terug opbouwen met epoxy, primer etc… Als ‘t enkel de buitenkant is, kan je voor een 3.000 EUR excl. BTW al zeer goed gesteld zijn. Leg de lat hoog en neem geen genoegen met een prutscarrossier.
                                Als de carrosserie helemaal leeg en blank is en je conform fabrieksdetails (Teroson…) terug wil opbouwen ga je al snel een 6.000-7.000 EUR kwijt zijn voor topwerk… al leert de ervaring dat 10k€ zowat de (minimum)norm is voor een integrale spuitbeurt op concoursniveau. Maar dan moet ook elke mm perfect zijn en moet je geen genoegen nemen met ook maar één foutje. We spreken dan over een laklaag waar je van kan genieten.

                                  Wil je het goed of half goed doen? Als je je wagen koestert, dan heeft het gebruik van origineel materiaal de voorkeur. als het nix mag kosten dan wellicht beter naar andere oplossingen zoeken. Maar je auto niet blank zetten voordat ie gespoten wordt, gaat geheid tot problemen lijden. Ergens op het forum staat een draadje waar dat mis is gegaan en de nasleep die je ervan kunt hebben. Een hoop werk en kosten, maar een aanfluiting voor het oog. Bij een goede spuitjob, is juist dat kaal maken en strak zetten het belangrijkste voorbereidend werk.

                                  Als er wat te kiezen valt, dan zou ik het goed doen of niet doen …

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.