Herspuiten Porsche 911 SC 1980

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Herspuiten Porsche 911 SC 1980

• Maker
    Discussie
  • Beste Leden,

Na enige tijd wikken en wegen is de kogel door de kerk en ligt de afspraak met de carrossier vast.
    Uiteraard is het voorbereidend werk van het grootste belang om alles goed te kunnen laten verlopen.

Doordat ik de wagen ga laten herspuiten, ga ik van de gelegenheid gebruik maken om alle rubbers die er maar zijn aan de auto te vervangen.

Nu was mijn vraag, waar bestel ik deze het best ?
    Via Rose Passion heb ik een lijstje gemaakt en alle rubbers teruggevonden, maar zijn dit allemaal originele rubbers of is dit niet nodig ?

Misschien dat jullie ervaring hebben of weten dat er voor de ruiten bijvoorbeel best een originele wordt gebruikt ?

Ik ben ondertussen ook al een paar keer bij Van Kessel Sportscars geweest en daar liggen dezelfde rubbers, maar soms aan duurdere en zelfs goedkopere prijzen.

Een voorbeeld:
    de achterruitrubber kost bij Rose Passion 47,28 euro en bij Van Kessel komt deze op 115 euro
    Een groot verschil.
    Van Kessel zegt wel dat het een originele is.

Graag jullie advies.

Van zodra de schuurwerken zullen beginnen post ik wat foto’s in dit Topic.

Thx alvast voor jullie advies en hulp.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Tim

Ik heb eerder nog crests opgefrist maar gebruikte ‘clear’ rood van tamiya. Dit is doorschijnend rood wat volgens mij origineel ook het geval is.

[quote=”Yellow Submarine” post=263984]Waren deze wel gekleurd?

En ik vind dat je dergelijke onschadelijke zaken moet beschouwen als patine die een oudje charme geven…[/quote]

+1, zeker zo laten.

Of zoals Jeff…

[quote=”Ollie” post=263982]Heb momenteel rubbers in bestelling, een deel besteld bij Van Kessel, een deel bij Porsche Center Paal.

Volgende week monteren, zal hier mijn ervaringen delen wat betreft de kwaliteit.

Denk dat een deel van wat Van Kessel levert eveneens OEM is.[/quote]

Hey Ollie,
          dat is prima.
          het is natuurlijk een waslijst aan rubbers die ik nodig heb.
          Voor welk model heb jij de rubbers besteld ?

Waren deze wel gekleurd?

En ik vind dat je dergelijke onschadelijke zaken moet beschouwen als patine die een oudje charme geven…

Waar ik ook een vraag over heb is het volgende.

De logo’s van mijn velgen zijn niet meer zoals vroeger, de kleuren zijn verdwenen.

Is het mogelijk om deze te restaureren met de oorspronkelijke kleuren ?

velgenlogo2.JPG

Heb momenteel rubbers in bestelling, een deel besteld bij Van Kessel, een deel bij Porsche Center Paal.

Volgende week monteren, zal hier mijn ervaringen delen wat betreft de kwaliteit.

Denk dat een deel van wat Van Kessel levert eveneens OEM is.

Hey Dirk,

Ja, dat kan kloppen, maar zijn de rubbers van Rose Passion dan niet goed of moet ik eerder naar Van Kessel of nog ergens anders ?

Er zullen toch nog mensen op dit forum al rubbers gekocht hebben.

Wat zijn die hun ervaringen ?

[quote=”Mikey” post=263977]Gaat de wagen helemaal blank gezet worden?
                    Waar ga je het laten doen?
                    Ga je hem zelf demonteren en schuren?

Kan je mij idee van de prijs geven mag via PM.

Alvast succes en bedankt[/quote]

Hey Mikey, ik heb je een PM gestuurd met wat meer uitleg,

ik ga hem niet volledig tot op het bloot metaal schuren, enkel op die plaatsen waar ik toevallig iets moest tegenkomen of waar het nodig is.
                    en inderdaad ik ga zelf meehelpen, enkel het spuitwerk laat ik over aan de professional 🙂

Ik heb Wim altijd zien en horen verkondigen dat niet originele rubbers voor geen (centi) meter passen. Miserie dus………

Gaat de wagen helemaal blank gezet worden?
                        Waar ga je het laten doen?
                        Ga je hem zelf demonteren en schuren?

Kan je mij idee van de prijs geven mag via PM.

Alvast succes en bedankt

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.