Herstellen speling stuurhuis en inbouwen gereviseerde versnellingsbak

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Herstellen speling stuurhuis en inbouwen gereviseerde versnellingsbak

• Maker
    Discussie

• XXX

Na de zomersproetjesrit einde juni dit jaar was mijn versnellingsbakje wel echt om zeep. Na de eerste helft was de 2de verdwenen, begeleid met het nodige gekraak…

Natuurlijk reden we de rit uit (met het nodige risico) en nadien een dikke sigaar van Bompa Lawijt gekregen.
      Had veel geluk of mijn versnellingsbak was voor de schroothoop geweest.
      Met al dat geluk en een toffe pé Serge genaamd, is dat allemaal terug in orde gekomen.
      De demontage is van augustus dit jaar, ‘t ja er zat een vakantie tussen…

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • XXX

thx mate, ga volgende keer als ik onderdelen nodig heb hun site ook eens consulteren :bounce:

0
        123

duuuuude, kon je gewoon bij design911 bestelen, die doen alles van rennline

https://www.design911.co.uk/fu/prod140968/Porsche-911-Steering-column-support-bushing-RENNLINE-I69/

25 pond en shipping, niks import.

0
          XXX

Als we dan toch bezig zijn dan gaat die reflector van het late model met ingebouwde mistlamen er uit en kan de originele er terug in.
            Oldtimer model mistlampje in het midden gemonteerd, had ik gezien bij Geert zijn SC en vond dit wel een mooie plek.

Eerste job de gaten voor de mistlampen terug wegwerken…

De bumper met mistlamje wacht op de plaatsing van de motor en de boitte…

Gelijk de stickers links van de deur gehaald en beide kanten van verse reclame voorzien

En nu maar wachten tot ik terug zin krijg :engeltje:

0
            XXX

Ja ik had teveel gedemonteerd, enkel het stuur is voldoende, dan haal je alle kleine gebroken rommel van de originele bus zo veel mogelijk weg en dan gaat de nieuwe zachtjes op zijn plek.
              Ja er zit nog wat oude bus in dat lagerhuis maar het onderste lager is een gesloten type, daar kan geen vuil aan de kogels, dus safe.

De beloofde schets zodat de handige harry met een draaibank verder kan.

Het bijgeleverde document:

met mijn opmetingen erbij…

En een beetje opgefrist geschetst, ja old school geen dwg extentie…

0
              XXX

Nu staat dat elfje al een tijdje stil en merk je andere zaken, zoals véél speling op mijn stuurhuis, en dat zat er niet na die befaamde rit.
                Gelukkig dus in deze herstelperiode gemerkt.

Het net afgezocht, veel gelezen over het gebruik van de stalen bus van een 928 en ook de mogelijke nadelen ervan.
                Besloten om een bus te kopen bij Pelican Parts. Siera Madre heeft die ook maar in Europa wordt meestal de stalen bus van de 928 voorgesteld.
                De bus koste 25 dollar, maar tegen dat ie hier was met transportkosten en die verdomde douanekosten erbij, gaan we vlot naar de 90 euro…
                Deze in zijn gat gebeten, ik wil niet dat iemand van jullie dit ook voor heeft (die onnozele kosten) en deel met plezier de afmetingen van deze bus.
                Materiaal kies je zelf maar Ertalon is zeker niet slecht.

Op deze foto (van het niet gepikt) staat de bus aangeduid als die van een 928 of een originele.

Hier het te demonteren busje van Pelican Parts

En hier zit het op zijn plek. Enkel de circlips ertegenaan en klaar, speling is weg

0
              5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.