herstelling remklauwen (vooraan): waar vind ik de nodige parts ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 herstelling remklauwen (vooraan): waar vind ik de nodige parts ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

volgende week gaat de stabilisator stang vooraan (zie eerdere post – ga ik nog met foto’s afwerken, maar toch alvast bedankt bompa voor de info) er terug in.
    In tussentijd ga ik de voorste remklauwen eens volledig restaureren, maar nu vind ik daar niet makkelijk de juiste parts voor.

RosePassion heeft wel een set P15500 om de zuiger af te dichten, maar ik zoek ook nog de 4 kleine dichtingen (10mm) die in de klauw zelf ervoor zorgen dat de remvloeistof mooi van de ene kant naar de andere kant vloeit, zodat beide zuigers in werking treden.

Heeft iemand eerder die restauratie al gedaan ? waar vind je alle nodige parts ?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • In elke goede autoshop kan je deze sets bestellen van ATF en kost de helft van Rose P .
      Meet wel je zuigers op ik dacht 42 mm en vervang ze ineens door RVS zuigers origineel zijn dit stalen zuigers vandaar dat je ook roest krijgt in de cilinders .
      zodus je moet bestellen : 4 RVS zuigers en dan het revisie setje daar zitten alle rubbers en dichtingen in .
      Haal een bus remreiniger zodat je de cilinders goed kunt uitwassen en eventweel is licht opschuren met 1500 of 2000 schuurpapier .
      PS remblokken kan je niet verkeerd zetten , op foto zitten ze goed . vervang alle remolie en doe er DOT 5 witte kleur niet de DOT 4 Blauw .
      Groetjes Bompa 

0

de klauwen zelf krijgen daarna ook ander kleurtje, geen fan van dat goudkleurige…

bijkomende vraag : ben dit vergeten bekijken tijdens het demonteren…maar de grote inkeping in de remblokjes zelf, zit die naar onder of boven wanneer de remklauw gemonteerd is ?

0
      2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.