- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
30 januari 2016 om 18:16
Zoals jullie weten vanuit het zoektocht topic (klik) heb ik dus een leuke project 924 gevonden die als daily gaat dienen. :up:
In afwachting tot ik hem ga halen in de loop van volgende week ben ik aan het brainstormen wat ik ervan wil maken en in grote lijnen zit het al in mijn hoofd. Maar wat is het belangrijkste aan een daily? Inderdaad: betrouwbaarheid. Vandaar dat ik me eens bezig gehouden heb op Rose Passion om wat van de belangrijkste zaken te bekijken met het idee van een enorm groot onderhoud te doen alvorens de wagen stevig gebruikt kan worden.Dingen die ik voorlopig al in mijn winkelmandje heb zitten:
– luchtfilter
– oliefilter
– benzinefilter
– alternatorriem
– distibutieriem + spannerwiel
– waterpomp + pakking
– bougiesUiteraard worden ook alle vloeistoffen vervangen zoals remolie, motorolie, versnellingsbakolie, koelvloeistof. Ook wil ik een busje injectiereiniger toevoegen bij de eerste tankbeurt. Maar wie weet raad over welke olie ik het beste kan gebruiken? Want ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de voorgeschreven olies niet meer voldoende zijn bij oudere wagens…?
Als iemand iets bedenkt wat ik nog kan vervangen onder de naam van groot onderhoud, vermeld het zeker!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.