Het 924 verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924 verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Zoals jullie weten vanuit het zoektocht topic (klik) heb ik dus een leuke project 924 gevonden die als daily gaat dienen. :up:
    In afwachting tot ik hem ga halen in de loop van volgende week ben ik aan het brainstormen wat ik ervan wil maken en in grote lijnen zit het al in mijn hoofd. Maar wat is het belangrijkste aan een daily? Inderdaad: betrouwbaarheid. Vandaar dat ik me eens bezig gehouden heb op Rose Passion om wat van de belangrijkste zaken te bekijken met het idee van een enorm groot onderhoud te doen alvorens de wagen stevig gebruikt kan worden.

    Dingen die ik voorlopig al in mijn winkelmandje heb zitten:

    – luchtfilter
    – oliefilter
    – benzinefilter
    – alternatorriem
    – distibutieriem + spannerwiel
    – waterpomp + pakking
    – bougies

    Uiteraard worden ook alle vloeistoffen vervangen zoals remolie, motorolie, versnellingsbakolie, koelvloeistof. Ook wil ik een busje injectiereiniger toevoegen bij de eerste tankbeurt. Maar wie weet raad over welke olie ik het beste kan gebruiken? Want ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de voorgeschreven olies niet meer voldoende zijn bij oudere wagens…?

    Als iemand iets bedenkt wat ik nog kan vervangen onder de naam van groot onderhoud, vermeld het zeker!

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • Ik meen me te herinneren dat de bougiekabels pas vernieuwd waren, vandaar dat ik ze niet heb opgenomen in de lijst. :up:
      Benzineleidingen worden uiteraard gecontroleerd, net zoals alle water- en inlaatbuizen i.v.m. droogte en/of scheuren.

        check zeker ook de benzineleidingen en bougiekabels op hun deugdelijkheid en vervang oud wielrubber.

      2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.