Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 665)
    • Ik dacht wel dat jij dit leuk ging vinden Kristof. 😉
      Een foto zal zeker volgen als ze er onder gaan.

        Mooie keuze ! Graag fototje als ze erop staan :coolness: !

          :first:

          Je mag me altijd een PBtje sturen met de info Hendrik. 🙂
          Het is wel niet heel dringend. Als ik de velgen vind, prima, vind ik ze niet, wacht ik wel.
          En je vind de 944 7j’s inderdaad wel vaak maar meestal met ET23,3.

          Hmm, ik weet niet wat ik van die statistieken moet vinden.
          Het is me wat onduidelijk (K6??) en klopt dit werkelijk allemaal?

          Voorbeeld:
          Nr-plaat: NL-PF-12 (die viel me onmiddellijk op :mrgreen:)
          Eerste toelating / 32 jaar geleden / 1982-04-05T00:00:00.000Z
          Sinds wanneer is de S uit 1982? :think:

            [quote=”Hendrik914″ post=157796]

            In Nederland zouden er trouwens nu nog minder dan 800 ingeschreven zijn, een officiële statistiek, maar vind niet meer waar.[/quote]

            Hier vind je het aantal ingeschreven Porsches in Nederland: http://nrplaat.nl/merk/Porsche/

              help kon dubbel bericht niet wissen …

                Bij mij ook 7J achteraan en 6J vooraan, steeds ET52,3.
                Die achterste velgen zijn standaard 944 en vind je genoeg in goede staat. De 6J heb ik moeten zoeken en ook in Holland voorbij Amsterdam gehaald. Geef maar een gil als je wil weten waar.

                In Nederland zouden er trouwens nu nog minder dan 800 ingeschreven zijn, een officiële statistiek, maar vind niet meer waar.

                  :first:
                  Goed gevonden & strak plan! 😉

                    Jawel, een update. 😀

                    Na een rit van 394km ben ik met 4 Teledials thuis gekomen in de maat:

                    IMG_0463.JPG

                    Ze waren verschrikkelijk vuil en lagen volgens mij al jaren verwaarloosd te wezen. 😕
                    Ze hebben nu dus eindelijk een goede thuis gevonden en belanden niet onder een Golf (wat de verkoper wel van plan was :puke:).

                    Na een grondige, GRONDIGE poetsbeurt van bijna 3 kwartier per velg (al dat nostalgisch remstof! :x) zien ze er nu zo uit:

                    IMG_0459.JPG

                    Geen half werk, binnenkanten doen we met evenveel liefde als de buitenkant. :up:

                    IMG_0462.JPG

                    De banden zijn niet meer de moeite dus gaan er nog vanaf. Maar de velgen zelf zien er nog zeer goed uit! Hier en daar een klein beschadigingetje, maar zeker niets groot. Zelfs geen stoeprandschade!

                    IMG_0460.JPG

                    IMG_0461.JPG

                    Deze velgen zijn dus bedoeld voor de achterkant. Was toen een optie: 6j voor en 7j achter.
                    Aangezien ik toch wel hou van de look van de velgen en na veel wikken en wegen eigenlijk geen andere velg me kon bekoren (buiten een setje BBS RS’en waar ik stiekem toch nog wel een oogje voor open houd :oops:) heb ik besloten om voor de optie-look te gaan. 🙂 Ik wil wel mijn originele set 6j’s niet gaan gebruiken om op te maken dus zoek ik nu nog achter 2 of een set 6j’s. De overige 2 7j’s gaan dus sowieso de verkoop in, maar pas als ik de 6j’s gevonden heb (dan pas weet ik of ik de 7j’s kan verkopen als paar of als breedset ;)).

                      UPDATE ???

                        Vandaag een update halen in NL. Rarara… 😉

                          Gisterenmiddag in de malse lauwe regen rond Antwerpen, door Holland en met zonneschijn weer terug in Vlaanderen na een dikke 450 km. Net op tijd als ik je lees. De eerste 1000 km zit er op. Meer in het 924S invoerdraadje.
                          😉

                            Was (gisteren) ook van plan om vandaag de *porsche even uit zijn winterslaap te halen, maar toen ik deze morgen
                            door het raam keek en zag dat het landschap bedekt was met een dun laagje rijm ………………. :bounce: :bounce: :bounce:
                            Blijkbaar hadden ook de strooidiensten preventief gestrooid in vlaanderen. Ik vrees dat het *porsche seizoen er nu helemaal opzit.
                            Eenmaal zout gestrooid op de wegen = niet rijden voor mij.

                            Wim

                              Hebben wij ook net gedaan, is ook weer lekker met dit weer, en smaakt dat Palmke nadien veel beter. 😉

                                Dat heb ik vandaag ook gedaan…., alleen duurde het maar euh 2sec 😀

                                Eigenlijk op advies van het Porsche 944 forum had ik remmenreiniger (startpilote had ik niet) via de luchtinlaat gegeven om zo te weten te komen of de onsteking werkte en correct stond. Dus ja hij draaide even.
                                Het probleem is dat de injectie niet aangestuurd wordt.

                                Dan maar een wandeling gaan maken met het gezin, zo is het vrouwke ook weer content he 😉

                                  Schoon hé, de jeugd….. :coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.