Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 665)
    • Prachtige 924s Wes! congratz :driver:

Nou, prijzige muziekdoosjes… 😐

zijn gereviseerd en met garantie !

Thanks Peter. 😉

[quote=”Mushroom” post=137832]Needs a new bonnet badge 8) [/quote]
          Er zitten inderdaad zowat witte vlekken op, maar ik denk dat ik dit er wel af krijg met een productje.
          Is voor de winterperiode, wanneer de wagen ook eens goed onderhanden genomen gaat worden om de poetskringen uit de lak te krijgen… 🙂

[quote=”kristof-vh” post=137852]kijk hier eens voor een radio : blaupunkt jaren 80[/quote]
          Nou, prijzige muziekdoosjes… 😐

Als ik zoiets vind ben ik ook al tevreden. En ziet het er voorlopig toch wat “afgewerkter” uit…
          Radio-delete-924.jpg

brings back memories 8)

kijk hier eens voor een radio :

blaupunkt jaren 80

Ik bij hun destijds eentje gevonden voor mijn 968 CS.
            Jou madam is afgeleverd zonder radio (enkel radio voorbereiding), dus eigenlijk kan je erin zetten wat je wil uit die periode.

XXX

Staat er mooi bij hoor :relaxman:

Needs a new bonnet badge 8)
                En ik kan de oude gebruiken :engeltje:

Heb je een voorbeeld van wat er que radio in zou kunnen zitten?

Toen ik mijn Spitfire nog had heb ik een Blaupunkt gekocht uit de seventies via ebay. Was wel niet echt goedkoop.

Jaja, ne Testa-azzurro 924S. 😉 :mrgreen:

[quote=”WES-RS” post=137825]

[/quote]

Ah dus toch een Ferrari :coolness:

Bedankt. 🙂

Die radio scoren is zo simpel nog niet…
                        Heb al verschillende mails rondgestuurd maar echt niemand heeft zo’n ding liggen. 😕
                        Maar ik geef niet op, de zoektocht gaat verder! :up:
                        Zowiezo komt er alleen maar een origineel model van radio in en niks anders (lees: moderner).

Met de felicitaties van de jury!
                          Sketterend!!

:first:

Staat mooi met die originele velgen. Nu nog een radio scoren uit die tijd?

Omdat beelden 1000 woorden spreken…

IMG_9755.JPG

IMG_9763.JPG

IMG_9770.JPG

IMG_9771.JPG

IMG_9774.JPG

IMG_9777.JPG

IMG_9781.JPG

IMG_9782.JPG

*EDIT* Foutje bij het uploaden van foto’s, dubbel gepost.

(zo geraak ik aan veel pagina’s… :twisted:)

heb het ooit destijds met de 968 oo kgehad aan een tankstation : ook iemand die dacht dat het een Ferrari was……… 😕 Er zijn erger dingen om mee vergeleken te worden 😀

De buurman zal alleen naar het paardje gekeken hebben vooraan 8)

15 reacties aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.