Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 665)
    • Bedankt Monster. 🙂

Net de P aan het wassen buiten komt er een buurman bij me staan…
      “Op vakantie geweest met de wagen?” Ik leg hem uit dat ze al die tijd in de garage gestaan heeft.
      “Zal wel duur zijn in onderhoud, zo ne Italiaan.” Het is ne Duitser. 😐
      “Ferrari komt toch uit Italië?” Ja maar Porsches uit Duitsland… 😉

Dan heb ik liever dat ze haar ne VW noemen hoor… :bounce: :mrgreen:

Fijne thread om te volgen!

924s is super!

Bedankt bully, maar zouden wat afsteken in mijn beige interieur. 😉
          Zowiezo laat ik mijn huidige stoelen zitten en laat ik ze opmaken. :up:

Er staat op het ned-forum een setje 944 stoelen. Weet niet of dat dezelfde als 924 zijn maar misschien vindt je het wat. klikhierop

Moest ik een goedkoop setje vinden in 15j, 6 en 7 breed, dan ga ik voor origineel… 😉
              Maar dan moet het een écht goedkoop setje zijn!

Bedankt voor de info. :up:
              Was op PET aan het zoeken hiervoor, maar vond het niet terug.

Wes

Origineel laten is perfect ! Dus dan ga je de velgen ook houden :mrgreen:
                Jou stoelen zijn geen leder, maar kunstleder !
                Optie C = landcode (country) en 59 was de code voor Belgie, dus auto is nieuw geleverd in Belgie. Ik heb destijds al geprobeerd te weten te komen waar hij is geleverd (welke dealer) maar daar konden ze me bij Dieteren niks over zeggen. Ik heb toen ook bij Verellen en Beerens geïnformeerd en zij vinden niks terug in hun bestanden.

Liefst houd ik mijn madam volledig origineel Kristof. 😉 Dus ik ga eens horen om mijn huidige stoel te laten maken en dan mijn zetels eens (laten) behandelen om het leder terug wat soepeler te maken en dus daardoor misschien ook minder gevoelig voor scheuren. Paardenkak zou goed werken volgens sommigen. Of was het zadelpoets? 🙄 😆

Daarnet mijn optiecodes ook eens opgezocht, was ik snel klaar mee want zijn er maar 2… :mrgreen:

M440 = Manuele antenne 4 speakers
                  M533 = Alarm

C59 stond er ook nog op maar vind ik niet direct terug…
                  Dacht trouwens ooit ergens gelezen te hebben dat C codes voor katalysator info stond…?

Hoi Wes

Blij te horen dat het meevalt. Misschien moet je eens overwegen een 944 type 2 chauffeursstoel te zoeken, die zijn niet zo gevoelig voor scheuren en zien er bijna hetzelfde uit. Weet alleen niet of je die makkelijk in manuele uitvoering gaat vinden, meestal elektrisch, maar bestaan volgens mij wel in dezelfde bekleding als die van jou “madam”.

K.

Voornamelijk klein grut ja. :up:
                      Ik ga voor de stoel eens langsrijden om eens te bekijken en dan zie ik wel wanneer het gemaakt gaat worden.
                      Is écht geen gezicht nu! 🙁 Lijkt wel zo’n opmaakstoeltje die je vaak voor €100 op 2dehandssites tegenkomt. 😐
                      Maaaaaaaar nu inderdaad lekker :driver: :mrgreen:

Gelukkig allemaal klein grut. In de winter je stoel eruit en weg brengen en nu lekker :driver: :coolness:

Hippe zetels bully! 😯
                          Waar kan ik die vinden? En ken je ook een spuiter die mijn velgen dan matching kan spuiten?
                          Zebramotief like a boss! 8) 😆

Versnellingsbak is nagekeken en Nicolas heeft niets gevonden. Aangezien het probleem zichzelf opgelost heeft ga ik er ook niet verder aandacht aan besteden. Olielekkage is opgelost, was een dichting. Benzinelek is ook opgelost, de pomp zat onder de corrosie dus heeft hij een nieuwe gestoken. Ratel bij 3800 toeren is ook opgelost, was het ijzeren omhulsel van waar de radio moet zitten. Aangezien ik geen radio heb, heeft het omhulsel dus alle plek om te rammelen en te ratelen.

😆 Bak weer goed, olielekkage weg?

Ga ik net nog eens naar de wagen kijken, zie ik dat het kleine scheurtje in mijn zetel helemaal doorgescheurd is. :bounce: Heb ik dus niet gezien met het uitstappen. 😕 Ach ja, daar moest ie toch nog voor binnen, en of het nu een scheurtje van 6cm is of 60cm, het enige verschil is wat meer draad om het te naaien… 🙄

Vandaag de P gaan halen bij Nicolas, weer heel tevreden over zijn geleverd werk! :applaus:

Helaas wel door de regen naar huis moeten rijden. -> Vind ik niet leuk. 😕
                                En over een wieldop gereden op de snelweg, die vervolgens tegen de wagen omhoog vloog maar gelukkig (op het eerste zicht) geen schade gemaakt heeft. Het was of over de wieldop rijden, of mij in de flank van een camion duwen… Keuze was snel gemaakt. 🙄

Morgen haar nog eens poetsen. Wax on, wax off… 8)

Morgen men verjaardag vieren, vrijdag naar Luik, dus kan ten vroegste zaterdag men dametje pas halen…
                                  Rijden zal dus pas voor het weekend zijn. Ik denk dat ik er een hele tank door ga jagen (schade inhalen)… :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.