Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 665)
    • [quote=”bully” post=135361]Ga er nou maar eerst eens flink wat km op zetten, daar gaan soms kwaaltjes vanzelf van weg.[/quote]

Dit heb ik ook reeds enkele pagina’s geleden gezegd ….

Het lekken zal inderdaad vanzelf wel stoppen (als hij eenmaal leeg is 😉 :lol:).

Voor de rest is er niets meer wat van zichzelf opgelost gaat raken vrees ik…

Ga er nou maar eerst eens flink wat km op zetten, daar gaan soms kwaaltjes vanzelf van weg.

Bedankt Koen.

Ik wist op voorhand waar ik aan begon. Het is en blijft een oude wagen die jaren stil gestaan heeft.
            Het kon haast niet anders dan dat er problemen mee gingen zijn of aan gingen komen. Ach… 🙂

“Zij steunt me volledig in mijn hobby. 😉
              Gelukkig ook maar, anders was de P er misschien nooit gekomen. :sarcastisch”

Je bedoelt waarschijnlijk, “anders was mijn vrouw er misschien nooit gekomen …” :mrgreen:

Of lijk mijn buurman zegt (man op wat oudere leeftijd, dus wat meer ervaring 😉 ), af en toe met het vrouwe eens uit gaan eten en wat verwennen, komt dat dik in orde 😀

Dat is de juiste instelling Wes .

[quote=”WES-RS” post=135262]

Heb ik toch maar even geluk met mijn 2 dames. :first:[/quote]

😆 mijn vrouw zegt ook steeds dat ik een 2de vrouw heb maar ze rijd er ook graag mee, allee die met vier wielen en zal maar geen 2de nemen met 2 benen dan kan ik mijne P niet meer permitteren. :happy:

Zij steunt me volledig in mijn hobby. 😉
                      Gelukkig ook maar, anders was de P er misschien nooit gekomen. :sarcastisch

Heb ik toch maar even geluk met mijn 2 dames. :first:

is dat geld zo weer vergeten.

Tot als je thuiskomt en je vriendin vraagt wat het gekost heeft :relaxman:

Bedankt John, mijn P hart is inderdaad groot, dus komt wel goed. 😉

Goed gelezen Rodondo, ik ben inderdaad niet zo technisch aangelegd op gebied van wagens.
                          Het zal dus optie 2 worden, korte pijn en diep in de beugel tasten. 😕
                          Maar die korte pijn zal ook maar van korte duur zijn, eenmaal ik op de terugrit ben van Nicolas naar huis en het oude besje weer in een perfect werkende staat is, is dat geld zo weer vergeten. 🙂

Ik meen gelezen te hebben dat Wes niet echt een techneut is. Denk even de korte pijn en serieus in de beugel tasten….. en als ze ooit naar je zin is (technisch & optisch) vooral geen optelsommetje maken.

in het begin zijn er steeds :bounce: maar dat komt wel goed zeker met jouw Porsche hart.
                              ken je deze handige LINK al? :salut:

Daarnet de wagen even gestart (was ondertussen ookal bijna 2 weken geleden dankzij het “mooie” weer :roll:). En eens even gekeken naar het olielek. De volledige bovenzijde van de motor is droog dus vermoed dat het ergens van het onderblok komt. Ik zie allesinds wel de olie op de beschermplaat liggen. 😕 Nadat ik de wagen stilgelegd had en er eens even rondliep ter inspectie zie ik een plasje onder mijn rechter achterwiel. Dus ik buk, ruik, jawel hoor: naft! 🙁 Ik leg me dus neer om eens te kijken (handig zo’n hoge poep! :mrgreen:) en ik zie een dikke, vette druppel aan de filter hangen. Komt hij van de filter of ergens anders van, wie weet…

Maar goed dat hij zaterdag naar Nicolas moet, anders kon ik naderhand nog eens terug had ik dit niet eerder opgemerkt (alhoewel hij me nog wel regelmatig zal terug zien vrees ik… :roll:).

😆 😆

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.