Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 665)
    • Mij hebben ze steeds gezegd dat een goede vrouw moet lekken 😈

      😉 😆 😆 😆

        Vooraan. Is tussen de openingen van mijn beschermplaat uitgelopen.
        Gaat geen leuke kost worden vrees ik. 🙁

          Je kan eens proberen met een additief, tijdelijk weliswaar…maar soms ben je langer dan verwacht geholpen.

            Die heeft ook een tijdje stil gestaan geloof ik, zijn de dichtingen van nokkenas, krukas, balansas, enz… vervangen? Die hebben lang drooggestaan dus kunnen nu wel eens beginnen lekken vrees ik, indien niet vervangen. Daarom dat ik bij mijne 924S preventief alle keerringen nieuw heb en gaan nieuw steken. Veel werk, zeker na de pech van vandaag maar dan ben je ook gerust voor de rest van de tijd. Bij mijn 914 vroeger zelfde voor gehad, vandaag dit morgen dat, korte pijn alle dichtingen nieuw en alles controleren. Natuurlijk als je alles bijna zelf kunt is het financieel iets gunstiger, anders kan het spijtig genoeg wat duur uitvallen.

              Voor- of achteraan? 💡

                Daarnet oliedruppels onder de P gevonden. :bounce:

                  Ik heb jaren al mijn bekleding laten doen bij Marcel (Martens) Maar ik dacht dat dat in Helchteren was .
                  Is dat dezelfde ?
                  Zo ja , super tevreden van geweest . Niet de goedkoopste maar zeker één van de beste . Niet voor niks dat die ook puilt in het werk (vooral oldtimers) .

                    Een restauratie van een wagen of een scheurtje van 6cm in een zetel op de naad tussen stof en leer (naad heeft dus gewoon gelost) is een heel verschil natuurlijk. Appels – peren… 😉
                    Misschien was het gewoon een standaard klusje van 2 keer niks, ben ook helemaal geen kenner erin.

                    Als de wagen terug is van Nicolas zal ik er wel eens langsrijden. 🙂

                    Wim

                      [quote=”WES-RS” post=134573]Hij moest hiervoor echter de zetel zien om hier een prijs op te kunnen plakken.[/quote]

                      Is vrij normaal in mijn ogen. 🙄

                      Wij krijgen ook wel eens telefoon of mail met de vraag, wat kost een restauratie.
                      En daar moet ik dan op antwoorden zonder iets gezien te hebben van een auto of eventuele foto.

                      Antwoord is dan simpel, van 5000,00 tot 50000,00 euro.

                      Wil daar met zeggen, is datgene wat beweert word aan werk te zijn, in werkelijkheid dat werk ook. 💡

                        Volgende week zaterdag word de 924 afgeleverd in de goede handen van Nicolas. :up:
                        Ik hoop dat er wat gedaan kan worden aan de versnellingsbak (als er al een probleem is) en dat ook die 3800t/pm-ratel eruit gehaald word. :bounce: (ben wel niet zeker of dit wel van de versnellingsbak komt)

                        Verder heb ik nog een probleempje ondervonden, de sigarettenaansteker geeft geen stroom door. Niet dat ik in de wagen rook (rook zelfs helemaal niet), maar een GPS insteken word hierdoor ook wat moeilijk… 🙄

                        Heb vandaag ook gesproken met Autobekleding Martens-Loockx uit Heusden-Zolder (iemand hiermee bekend?) om het scheurtje te repareren in mijn bestuurderszetel. Hij moest hiervoor echter de zetel zien om hier een prijs op te kunnen plakken.

                          ben je der morgen weer met meer weer?

                            I know Rodondo, maar het is zo’n mooi weer, en ik geniet ZO van het rijden! Is moeilijk om hem WEER binnen te moeten brengen zodat ik WEER niet kan rijden. En achtereen steekt het weer WEER tegen en kan ik WEER niet rijden. 😡 🙄

                            WEER :up:

                              Hopelijk een kleinigheidje. Anders heb je hem terug na het bouwverlof als je nog lang wacht.

                                Olie is inderdaad vervangen bij Nicolas. Wagen doe ik achtereen binnen (zodat ik hem nog terug heb voor bouwverlof :))
                                en dan laat ik er naar kijken. Dan worden ook de andere kleine probleempjes opgelost.

                                  Die kunstofbus van het schakelmechanisme op de versnellingsbak zou inderdaad wel het probleem kunnen zijn. Ik heb bij de mijnen de versnellingsbak eronderuit genomen ter controle en die bus zat vast. Allé bij mij is er alles onderuit, na 10 jaar stilstaan in een niet al te droge schuur is er wel wat kuiswerk en controle nodig. 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.