Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 665)
    • T’ISNIEWAOR HEEY ! :mrgreen:

Wim

We gaan weer voor de 100, minder doen we niet voor er een oplossing is. :happy:

[quote=”kleinekastenteufel” post=131428][quote=”WES-RS” post=131372]Ondanks al deze problemen, ben ik toch nog steeds tevreden van wat het oude besje kan. 😀 Op de terugrit zelfs even heel kort de 200 getikt. En toen maar snel terug naar 130. Die duwende beemer had toen zijn lesje wel geleerd. :twisted:[/quote]

Zal wel een 320 d geweest zijn dan… :engeltje:

5de versnelling en schakelproblemen: de afstellingen en kwaliteit van de schakelweg van zo’n transaxel zijn nogal belangrijk.

😈 :driver: :twisted:[/quote]

Dat wij hier onszelf moeten quoten 🙁

WES-RS lijkt een fox-terrier, nogal koppig van aard 🙂

Ondertussen voorthossen (koersen) met dergelijk schakelmech. lijkt ons niet zo’n goede ingeving.

🙄 😈 🙄

Wij verwijzen als voorbeeld ook naar rubr. 944: “Bijhouden 944-s-1987-198000 km – 2012 – blz. 2”

:salut: :salut: :salut:

Wim

Inderdaad alles is goed nalopen van de bak, en kijken voor speling of versleten bussen als olie al vervangen is.

Is die bak olie nog niet gebeurd bij Nicolas dan ? Dacht het wel ?
              Ik zou nog durven denken aan een slechte plastieken bus ergens in het schakelmechanisme of een versleten versnellingsbakophanging waardoor de bak te veel speling heeft en er iets gaat wringen ?

Ik zou denken aan het vervangen van de olie van de versnellingsbak?

@Wim
                of een andere expert: kan dat helpen?

Her en der is er ook wat te lezen over speciale producten voor de versnellingsbak.

Heb het van het weekend nog maar 1x voor gehad. Al de andere keren schakelde hij perfect
                  (heb speciaal veel in 5de gereden om het te testen). Het is dus een beetje een raadsel aan het worden… :think:

[quote=”bully” post=132994]Hoe is het met de versnellingsbak?[/quote]
                    +1?

Hoe is het met de versnellingsbak?

Damn Koen, heb je bericht niet eerder gezien. Had graag een toerke gedaan. 😀

Gisteren niet ver van huis geweest, ongeveer een uurtje rond gereden in de omliggende dorpen.
                        Heerlijk met dat weer… :coolness:

Kom maar langs hier Wes .
                          Ben toch thuis .
                          Dan zullen we een ritje hier door het haspengouwse maken

[quote=”WES-RS” post=132801]Zal zeker wel lukken John. :mrgreen:
                            Heb wel niet bepaald een doel om naar toe te rijden… :think:
                            Dan maar wat cruisen… :coolness:[/quote]

dit is een mogelijkheid HIER
                            of in deze agenda HIER

Zal zeker wel lukken John. :mrgreen:
                              Heb wel niet bepaald een doel om naar toe te rijden… :think:
                              Dan maar wat cruisen… :coolness:

dat gaat genieten worden Wes. :happydance:
                                veel genot gewenst met je :driver:

Bedankt Luke. Morgen wassen en een ritje maken. 8)

15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.