Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 665)
  • Wim

Kun je uitzetten (woord correctie) bij instellingen 💡

Alleen tekst intypen met de iPad mini is een beetje kl…. Zie typfouten vorige bericht 😆

Het schoonste voorbeeld mijn ouders. Beide in de 70 en nooit een computer gehad. Mijn moeder had wel enige interesse maar mijn vader helemaal niet, was erop tegen. Mijn broer had al een Mac en zei koop er een is poep simpel. Ikzelf had toen nog een pc en mijn schoonbroer moest toch regelmatig mij uit nood helpen ( is it’er). Ik zeg nog tegen mijn broer gij zijt zot dat gaat nooit lukken, ze zij 70 hè en nog nooit bij een computer gewerkt. Awel zonder problemen werken die met de Mac. Soms vragen ze wat hulp ivm instellingen maar voor de rest zonder problemen. Het schoonste van al mijn vader toen anti is nu de hevigste 😆

[quote=”Jollie” post=132041][quote=”Igordiver” post=132039]

Het nadeel van de Mac Maar ik zou geen andere willen.

same here. nooit geen vensterkes meer :D[/quote]

Hier komt er ook niks van microSCHOFT binnen, al jaren Mac en nu bezig om Mush te overtuigen…
            maar dat zal wel lukken :twisted:[/quote]

Alst niet lukt geef hem een ubuntu live cdke 😉

[quote=”Igordiver” post=132039]

same here. nooit geen vensterkes meer :D[/quote]

Hier komt er ook niks van microSCHOFT binnen, al jaren Mac en nu bezig om Mush te overtuigen…
              maar dat zal wel lukken 😈

same here. nooit geen vensterkes meer 😀

Voor Mac durf ik het niet zeggen, even mailen en vragen misschien. 😉

En anders een geprinte kopie zoeken?

Het nadeel van de Mac 🙁 Maar ik zou geen andere willen.

op mac zalt wel ni draaien zeker 🙁

Even gevraagd of het ook te draaien valt op Windows 8, indien “ja” is de verkoper weer €20 rijker. :mrgreen:

porsche onderdelenlijst en werkplaatshandboeken

De best bestede 20 € voor wie zelf aan z’n P wil werken :salut: .

Bedankt voor de site Wim, maar ik weet wel genoeg over ET waarden, breedtes en dergelijke. :up:
                            Ik wou alleen maar weten welke ET waarde de Le Mans velg had,
                            en daar kan zo’n site me ook niet bij helpen natuurlijk. 😉

Tuurlijk wist Kristof het antwoord, had ook niet anders verwacht eigenlijk. :mrgreen: Thanks! 😉

Dan heb ik een setje van 4×15 7j ET52 gevonden voor maar €160.
                            Als de velgen in een mooie staat zijn en niet teveel stoeprandschade en dergelijke hebben, worden ze van mij. 🙂
                            Iemand 2 velgen kopen 7×15? Heb ze dan teveel. :mrgreen:

je moet de 7Jx15 ET 52 hebben, onderdeelnummer ingegoten in de velg) 944 362 104 00

Wim

Wes, hier kun je het zelf met uitmeten, wij weten ook ook niet alle maten uit ons hoofd. 💡 😉

http://www.etwaarde.nl/

Iemand die weet of de 7j brede Le Mans 15j telefoonvelg ook ET52 heeft zoals de 6j standaard?
                                  Vind er op 2dehands sites verschillende maar hebben telkens verschillende ET waarden: ET52, ET36, ET23.

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.