Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 665)
    • Ik vond het anders wel een goede uitvlucht hoor Kristof. :mrgreen:

      Bedankt Mafke, er waren verschillende mensen die mijn 924 nakeken bij het voorbij rijden.
      Er waren er zelfs die foto’s maakte. Vond ik wel leuk. 🙂

        Wes: heb je zien wegrijden op Francorchamps. Ziet er fantastisch uit.
        Wat betreft die velgen: gewoon de ‘punten’ van je naafkapjes draaien naar je ventielen en rijden maar! Lekker origineel…:-)

          Ik moet zowiezo andere velgen Kristof omwille van de gedeukte velg met binnenband.

          Uitvluchten Wes, 4 velgen veranderen omdat er 1 gedeukt is, jaja :popcorn:
          Je kan die ook gewoon laten herstellen vermoed ik :sarcastisch

            Thanks Funny. :up:

            Ik moet zowiezo andere velgen Kristof omwille van de gedeukte velg met binnenband.
            Wil ik toch liever niet mee rondrijden. 😕 Het zal ongetwijfeld geen kwaad kunnen, maar het is het idee. 😉
            Over verlagen heb ik ook al gedacht maar eerst velgen om te zien hoeveel en of er verlaagd kan worden.
            Ik wil niet té laag gaan, zoals je zegt, een cm of 2 is genoeg. 🙂

              Wes,

              als ik de fotos zo zie (en zonder de discussie pro en contra de 15 duimers terug aan te zwengelen) : ik zou beginnen met de auto te laten verlagen, 20mm voor en achter, zoals de 924S Lemans !
              Gaat een serieus verschil in look geven, de wielkasten gaan mooier gevuld zijn met de wielen, dus voor jou misschien minder het gevoel dat de wielen te klein zijn.

                Wes van harte proficiat met je wagen ! :applaus: :applaus:

                  Bedankt, de wagen ziet er nog véél beter uit in het echt. 😉 8)
                  Vandaag door mijn kameraad en door een buurman serieuze complimenten gekregen over de wagen. :mrgreen:

                    Vind ik nu als enige die bestuurdersdeur “hoog” zitten ?

                    sluitnaden van een 924/944 (en ook 968 trouwens) zijn niet te vergelijken met die van een 911 uit die tijd !

                      [quote=”PVB” post=131739]Hey WES proficiat man, ziet er in ieder geval nog goed uit van hier achter mijn scherm :drink:[/quote]
                      +1
                      Hoop dat het zal meevallen ivm versnellingsbak. :coolness:

                        Hey WES proficiat man, ziet er in ieder geval nog goed uit van hier achter mijn scherm :drink:

                          Vind ik nu als enige die bestuurdersdeur “hoog” zitten ?

                            Bwa, kunst zou ik het zeker niet noemen. De foto’s zijn maar snel, snel getrokken toen we op weg waren richting uitgang.
                            Op een keer zal ik daar wel eens wat meer tijd voor maken. :up:

                            XXX

                              Die derde fot Wes, dat noemen ze kunst 😀

                              Proficiat man, mooie P.
                              Dat BMW probleem lost zich vanzelf op.
                              ALhoewel ik zulk een probleempje met een 330D heb gehad, heb ik maar laten gaan, de mijne is al 29 jaar …

                                Plaatjes getrokken op Francorchamps. 8)
                                (edit: Vreemd, de 3de foto staat op mijn laptop rechtop en toch staat hij hier verkeerd. :?)

                                IMG_9502.JPG

                                IMG_9503.JPG

                                IMG_9504_2013-05-20.JPG

                                IMG_9505.JPG

                                IMG_9506.JPG

                                  Op de keuring zien ze alles wat je zelf ook kan zien; staat van het voertuig. Voor de rest doen ze niet veel meer. CO-, schokdemper-, en remmentest. Maar wat willen die dingen nu zeggen? (mijn Corsa was op de keuring afgekeurd op de remmentest, naar de garagist ermee, die deed de remmentest tot 4x toe en de wagen kwam er steeds goed uit!) Als je écht zeker wilt zijn van je aankoop, laat je een AKK doen. En dan nog geeft dit geen garantie! Stukken kun je altijd krijgen, hoe goed je je wagen ook onderhoud. Slijtage door jarenlang gebruik is toch niet meer dan normaal?

                                  En wat je mail naar Kristof betreft, de wagen is mechanisch en optisch in een heel correcte staat. Niet vergeten, hij heeft de wagen zelf nooit ingeschreven gehad dus heeft er zelf nooit mee op de weg kunnen rijden om alle mankementjes te weten te komen. De facturen die erbij zaten van alle vervangen onderdelen zeiden genoeg over hoe de wagen bij Kristof behandeld geweest is.

                                  En dat U geen wagen koopt die niet gekeurd is, moet U zelf uitmaken. IK koop wel een wagen die niet gekeurd is. Heb daar ZELF voor gekozen en heeft dus niets met de verkoop van Kristof te maken.

                                  En nu genoeg hierover, ik ben blij met hoe de koop gegaan is, ik ben blij met hoe de wagen is en ik ben blij dat mijn kinderdroom eindelijk uitgekomen is! 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.