Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 665)
    • Kristof; Ik heb u letterlijk gemaild “ik veronderstel dat de wagen mechanisch en optisch in correcte staat is” Maar goed laat ons de discussie stoppen, niemand heeft ongelijk.

      Wes; Succes met de wagen jongen ! Dat is alles wat ik je wens…

      Keuring; Als ik mag kiezen tussen een wagen die gekeurd is voor dagelijks gebruik en ééntje die niet gekeurd is dan weet ik het wel….. ze zien inderdaad niet alles maar toch heel wat ! Of vergis ik mij ?

      Nogmaals ieder zijn waarheid.

      Mvg Axel

        Axel: Ik koop wel wagens die niet gekeurd zijn, en waar ik niet mee kan proefrijden. Ik had een heel goed gevoel bij Kristof als verkoper, dat hij daar bovenop ook nog eens bekend was op het PF.nl was ook nog een pluspunt. De wagen is gewoon in een heel goede staat en Kristof heeft me zeker niks voorgelogen en ik kan niet geloven dat hij met opzet problemen verzwegen zou hebben. Dat de wagen versnellingsbak problemen heeft, hadden ze op de keuring ook niet gezien of gemerkt dus wat wilt een keuring dan nog zeggen? Meer vertrouwen? Nu is hij ook blanco gekeurd en toch zijn er problemen. 😉 En jij hebt nu een goede wagen gekocht, voor meer geld als ik, maar maakt dat de jouwe beter? Ik hoop van niet, maar met wat pech heb je volgende week ook (dure) stukken. We rijden met oude wagens, dus welke garantie heb je? Wat is een goede wagen en wat niet? Ik heb in mijn ogen een zeer goede wagen, en ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!

        Kristof: Het is ook de bedoeling dat ik contact op ga nemen met Nicolas hierover. Maar een beetje informatie bij elkaar zoeken op het net kan nooit kwaad he. 😉

        OT: Een klein scheurtje in de zit van de bestuurderszetel ontdekt (overgangsnaad van leer naar stof). 🙁
        Dit wil ik dus laten oplossen voor het te ver gaat scheuren. Iemand die een adresje kent hiervoor?

          Ik ben dus content dat ik niet ben komen kijken want ik koop nooit een wagen waarvan de koper niet zelf naar de keuring gaat. Ieder zijn waarheid.

          Axel, veel zal ik met u niet gemaild, laat staan gebeld hebben : ik heb alle mails van kandidaat kopers bewaard en vind niks terug van u. Ik heb de auto nooit op mij naam ingeschreven gehad, hoe had ik dan naar de keuring moeten gaan ?

          Ik weet ook niet hoe ze bij de keuring een probleem met de 5de versnelling zouden ontdekken ??
          Ik heb zelf amper met de auto gereden, dus dat probleem was mij ook niet bekend.
          Wes, ik zou eens bij Nicolas informeren ivm die versnelling ipv op internet naar revisiebedrijven te zoeken. Kan idd ook afstelling zijn ergens.

            Auto is nu toch ook feilloos door de keuring geraakt
            Inderdaad maar goed, in de paar mails die we uitgewisseld hebben was er nooit sprake van kosten…het was allemaal dik in orde…blijkt dus van niet …gewoon een vaststelling, niks persoonlijk. Ik ben dus content dat ik niet ben komen kijken want ik koop nooit een wagen waarvan de koper niet zelf naar de keuring gaat. Ieder zijn waarheid.
            Mvg Axel.

              klikhierop voor 924-vragen 😉

                Als je nog een vlotter moet hebben, ik heb nog een goede werkende liggen en ook nog enkele km tellers…

                  Weet ik nu niet meer zeker Maarten, maar geloof het wel. :think:
                  Zal er volgende keer op letten dat ik het zo eens probeer.

                  S2

                    Heb je al geprobeerd van “uit 5″ naar neutraal” koppeling lossen, opnieuw ontkoppelen en dan een andere versnelling nemen.

                    Dus in 2 stappen in plaats van in 1.

                      Heeft niets met de bak te maken denk ik maar toch met de afstelling. Gewoon een tijdje gaan rijden misschien komt alles los en gaat het vanzelf over.

                        Inderdaad bully. Ik kan de pook bewegen vanuit 5 tot in zijn vrij-stand maar dan kan ik geen enkele andere versnelling selecteren, ik kan wel gewoon terug naar 5.

                        Maakt het uit of het een 320d was? 🙄 Hij bleef achter… Ver achter… 😈

                        De afstelling zal niet heel verkeerd zijn denk ik, want dan zou hij het altijd moeten doen en niet af en toe. Zoals ik zei, gisteren maar 2x last van gehad.

                          [quote=”WES-RS” post=131372]Ondanks al deze problemen, ben ik toch nog steeds tevreden van wat het oude besje kan. 😀 Op de terugrit zelfs even heel kort de 200 getikt. En toen maar snel terug naar 130. Die duwende beemer had toen zijn lesje wel geleerd. :twisted:[/quote]

                          Zal wel een 320 d geweest zijn dan… :engeltje:

                          5de versnelling en schakelproblemen: de afstellingen en kwaliteit van de schakelweg van zo’n transaxel zijn nogal belangrijk.

                          😈 :driver: 😈

                            Dus de versnelling blijft staan in vijf maar je kan de pook wel bewegen?

                              Is ook zo bully, hij blijft vastzitten in 5. Maar dan probeer ik in 4, 3 of 2 te geraken, dus: roeren. 😉
                              Ik denk nog steeds aan een synchromesh probleem. Maar aangezien ik er gisteren maar 2x last van gehad heb, is het misschien van het stilstaan en komt het wel los. 🙂 Desalniettemin ben ik toch al op zoek op het net naar een versnellingsbakrevisie. Just in case. 🙁

                                [quote=”WES-RS” post=131414] ik al roerend een versnelling aan het zoeken ben…[/quote]Hoe bedoel je? Dacht dat die vast bleef zitten in vijf? Das geen synchromesch-probleem. Denk dat alle andere problemen komen van lang stilstaan, massa-vocht enz.

                                  Ik was zelf ook aan de vlotter aan het denken. Zeker omdat de meter zo reageert op dingen die de wagen doet: bochten nemen, vluchtheuvels, optrekken, remmen,…

                                  Die snelheid was niet op de oude rubbers, maar op de nieuwe. Zelfs ik ben zo stom niet. 😉 :mrgreen:

                                  Ik hoop het ook dat de bak goed komt. Is héél vervelend, zeker als er iemand achter mij rijd en die dus moet inhouden omdat ik al roerend een versnelling aan het zoeken ben… 😐

                                  Wagen is inderdaad vlekkeloos goedgekeurd! Enige puntjes op de keuring voor verkoop waren de vervallen brandblusser en het ontbreken van een doos pleisters… 🙄

                                15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.