Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 665)
    • Hoi Wes

      Blij te horen dat je er al heel wat kilometers mee hebt afgelegd !

      Benzinemeter is misschien de vlotter die blijft hangen. Misschien moet je die er eens uit halen en zien of er iets aan te doen is. Of nieuwe bestellen bij Porsche.

      Dat je er al 200 mee hebt gedaan zou ik niet te hard roepen hier, wie weet wie er allemaal mee leest. Wel straf dat je dat riskert met die oude rubbers eronder 😯

      Bak komt denk ik wel goed als hij wat ingereden is.

      waarom de verkoper zelf niet naar de keuring geweest is

      Auto is nu toch ook feilloos door de keuring geraakt ? Als ik hem zelf had gehouden had ik ook nog kosten moeten doen,dat wist ik en Wesley ook, nog voor hij naar de auto kwam kijken !Waarom zou ik die kosten nog doen vooraf ? Om de auto nog duurder te maken en dus moeilijker te verkopen ? Ik heb op een bepaald moment beslist een 944S2 te kopen en de 924 weg te doen. Mooie auto de 924 maar naast de 964 zat ik dan met 2 “beauties” in de garage. Met geen van beide wil ik trackdays doen, dus daarom beslist de 924 weg te doen en een 944S2 om te bouwen tot trackday-toy, waar ik nu dus mee bezig ben. Ik heb voor de 964 een 968 Clubsport gehad en de 944S2 wordt nu dus een 944 Clubsport !

        hoi
        wes mijn km teller was ook stuk maand geleden
        ben op een zaterdag naar geel gereden .die man repareert hem meteen
        uurtje gewacht in plaatselijke kroeg
        en hij is weer perfect
        :drink:

          Tot nu toe brengt ze me overal. Al een 400km gereden nu (denk ik, aangezien de kilometerteller niet werkt 🙄 :lol:) en de motor klinkt mooi en doet wat hij moet doen. Enkel om die versnellingsbak maak ik me nu nog wat zorgen (lees: dure herstelling!). 😕 Voor de rest ben ik dus super tevreden! 😀 En aan die pechverhelping was ik dus ook al aan’t denken, geeft inderdaad een veiliger gevoel. 🙂

            WES, dit zijn de charmes van een oldie 😉 . Je bent nooit 100% gerust, en daardoor is het steeds een feest als je ergens komt zonder problemen (ook al hoor je overal gekke geluiden). Gewoon genieten, en zorgen dat je een goed pechverhelping hebt. Dat geeft toch een zekere gemoedsrust. Je wil hem niet ergens achterlaten op de pechstrook van een snelweg …

              Op heel de rit richting en terug van Francorchamps maar 2x het versnellingsbak probleem gehad.
              Met een beetje geluk lost het zichzelf dus wel op… 🙄 De olie is nieuw dus ik veronderstel dat dat wel ok is. Dacht zelf eerder aan de synchro-ring…

              Vanmorgen werkte mijn kilometerteller ook, maar na 29,9km stopte die ook weer met tellen. 😕

              Bij de bandenboer ook de bandjes laten omleggen en kwamen we erachter dat 1 achterste velg een serieuze deuk heeft in de rand, hierdoor is waarschijnlijk lucht uit blijven ontsnappen en hebben ze het maar opgelost door een binnenband te steken. 😡 Nu was ik toch al wel van plan om nieuwe velgen te steken, maar toch, dit is geen leuk nieuws.

              Ik ken weinig af van wagens, geef ik eerlijk toe, maar het klinkt alsof er ook een transmission-whine de kop heeft opgestoken. Hoorde het toen het raam naar beneden was op de terugrit. 🙁 Ik kan natuurlijk ook fout zijn hoor.

              Rond de 3800 toeren hoor ik ook een rammelend geluid komen van achter het handschoenkastje, geluid verdwijnt als ik +4000 ga.

              Ondanks al deze problemen, ben ik toch nog steeds tevreden van wat het oude besje kan. 😀 Op de terugrit zelfs even heel kort de 200 getikt. En toen maar snel terug naar 130. Die duwende beemer had toen zijn lesje wel geleerd. 😈

                Onze 924 indertijd ook , zeker volgens de kenners, wat meer dan gebruikelijk betaald. Maar auto gaf tot nu toe geen problemen.
                Veel succes er mee Wes, hoop dat je het probleem met de versnellingsbak kan (laten) oplossen.

                  Als ik dat allemaal lees hier ben ik toch content dat ik die van Bert gekocht heb. Niet dat ik leedvermaak heb, absoluut niet maar ik vroeg me al af waarom de verkoper zelf niet naar de keuring geweest is. Maar goed, hopelijk zijn de “euvels” rap opgelost zonder al te veel euro’s uit te geven. Ik heb ondertussen al 500 km met die van Bert gereden. Dat autootje rijdt als een hedendaagse wagen en alles werkt zoals het hoort. 7500 € is inderdaad niet niks voor een 924 maar dit wagentje loopt als een trein (nee niet die van Wetteren). Nogmaals een illustratie dat kwaliteit soms een beetje geld kost. Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad en hoop voor jou hetzelfde Wes. Mvg Axel

                    Is het niveau van de olie in de versnellingsbak al nagekeken?

                      Het is inderdaad gelukt Igor. 😉

                      Seffens naar de bandenboer hier in de buurt om de okkazie bandjes op te laten leggen (alhoewel de huidige zeker goed hun best gedaan hebben). En ondanks de versnellingsbak wat vreemd doet, toch naar Francorchamps! :mrgreen:

                        Wes, het is gelukt 😀
                        Benzinemeter heeft bij mij ook kuren ze, gewoon altijd vol getankt in de garage zetten tot het probleem is opgelost.

                          Gisteren de wagen gaan halen en… wat een geweldig machientje is het toch! :mrgreen:
                          Ik ben heel tevreden over de wagen en ook over het werk wat Nicolas eraan gedaan heeft.
                          Ondertussen al een 150km gereden, kon er echt niet genoeg van krijgen. 😳

                          Op de terugweg wel al wat probleempjes ondervonden. 😡

                          -Benzinemeter geeft aan waar hij zin in heeft, beweegt bij alles wat er gebeurd met de wagen.
                          Remmen, gas geven, draaien, over een hobbeltje rijden,…

                          -Kilometerteller en dagteller zijn er tijdens de rit gewoon mee gestopt.

                          -En het ergste: versnellingsbak wilt niet meer terugschakelen na een tijdje in 5de gereden te hebben. Het is onmogelijk om hem al rijdend in eendere welke lagere versnelling te zetten dan. Wanneer ik volledig stilsta dan gaat het weer wel. Het probleem is ook enkel en alleen maar bij zijn 5de, voor de rest schakelt de bak enorm soepel.

                            Het is hier veel te stil…. Is het gelukt Wes?

                              telefonfelgen 16 zoll, zonder banden, af te halen net over de grens
                              de verkoper heeft zelfs twee sets te koop momenteel op ebucht

                              [ebay]230978078855[/ebay]

                                Bij de derde toon is het…………….. al een gans stuk na 18 uur.
                                Wie van ‘t forum kent de sprekende klok nog 😉

                                Wes? Staat die onbeschrijflijke glimlach al op je gezicht? :driver:

                                  Ja, nu begint het ophalen toch serieus dichterbij te komen.

                                  Hebben we al naar foto’s gevraagd? :lekker:

                                  @Wes: wordt de 924 gewoon ingeschreven of koos je voor O-plaat?

                                15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.