Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 665)
    • Ik hen nog 16″ gullideckels en aangezien ik aan de shark bezig zijn staan ook de 16″ teledials los in de garage. Kunt ge allebei gerust komen proberen en foto’s trekken kunde nog zien hé 😀

      Btw. nog een uur of 9 wachten Wes, goe geslapen? 😈 (ni letten op mijn ochtendhumeur 😀 )

        effe of topic : kan ik hier iets instellen zodat ik niet van ELK bericht dat hier gepost wordt een e-mail krijg, maar enkel heteerste nieuw bericht na mijn laatste bezoek…….zoals op andere fora. Zou handig zijn !

          [quote=”WES-RS” post=131158]Op Kapaza staat nu een 924S te koop met Fuchsen onder dus passen ze wel. ;)[/quote]

          Dit zijn wel 15″ers van een pré-impact. :salut:

            Wes, als je graag eens 16″ Fuchsen wil passen kan dat bij mij, ik heb momenteel 17″ ers erop liggen. :coolness:

              Nochtthans vond ik ze wel mooi staan op de 911. Dan wel de 16″ en niet de 15″ die origineel geleverd werden op de 911.
              [URL=http://s285.photobucket.com/user/bc911/media/Restoratie%20911/DSC00504.jpg.html][IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Restoratie%20911/DSC00504.jpg[/IMG][/URL]

                Wel, op ne 911… Thanks, but no thanks. Op ne 924S… :up:

                  [quote=”Mushroom” post=131160]Tot voor kort *haatte* ik die teledials, maar eigenlijk… tijdsgeest… design…
                  Ik vind ze mooi! 😳 :twisted:[/quote]Die kwamen onder de 1985 3.2 omdat de fuchsen te duur werden. Dus toen voor fuchsen extra bij betalen. Vind ze nog steeds niet mooi.

                    Ik zeg niet dat het op elk keuringsstation zo gaat, maar hier in Eksel allesinds wel.

                    Dat gaat overal zo.

                    Daarom ga ik volgend jaar ook ergens anders, tot nu toe al elk jaar gezeik gehad met die machtsgeile automechanieker-rejects in Eksel en 9/10 was ik dan ook nog in mijn recht ook.

                    Ook dat is overal hetzelfde.

                    En over de velgen, mijn 928 is ook gekeurd mét spacers en goedgekeurd al kan het zijn dat men wel door had dat als ik ook de derde keer afgekeurd zou zijn er een live-flash in het 19u journaal had ingezeten. :what:
                    Het was trouwens de stationschef zelf, en eigenaardig genoeg zijn die in alle stations waar ik al geweest ben (en dat zijn er wel wat) de enige die niet machtsgeil zijn, waarschijnlijk omdat ze die macht effectief hebben.

                    XXX

                      Hoe groot of breed je kan gaan kun je misschien aan deze kerel vragen, zit in de categorie van Magnus Walker…

                      Love it, en er zijn nog fragmentjes te vinden op You Tube.

                      Wat ik wil zeggen, ieder zijn smaak.
                      Al goed maar of we reden allemaal met dezelfde Porsche :music:

                        Ik vind ze ook mooi, zeker op de 924! Maar in een maatje groter… 😳

                          Tot voor kort *haatte* ik die teledials, maar eigenlijk… tijdsgeest… design…
                          Ik vind ze mooi! 😳 😈

                            Als je dit niet mooi vindt, dan houd het op !

                            I rest my case !

                              Hebben de cup velgen geen hoge ET van rond de 50? Daarom passen ze. 🙂 Fuchs heeft een hogere.
                              Op Kapaza staat nu een 924S te koop met Fuchsen onder dus passen ze wel. 😉

                                Cup=5-gaats en fuchs=5-gaats.

                                misschien past dit ook dan :bounce:

                                Gelukkig nog goede muziek op de radio vanavond : GOOSE :music:

                                  Maar ik zou daar niet te hard op hopen.

                                15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.