Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 665)
    • [quote=”Igordiver” post=131125]ge gaat ni kunnen slapen vannacht :sleep:[/quote]
      Inderdaad, het wordt nog heel lang wachten tot morgen 18u.

      Zou je de auto niet laten staan tot het beter weer is?
      :coolness: 😉
      (stout hé)

        Ik zou er fuchsen onder zetten. Lekker retro. Net als cabriowim onder de ghia doet :coolness:

          ge gaat ni kunnen slapen vannacht :sleep:

            Kristof, te kleine velgen is niet mooi. Op geen enkele wagen. Zowiezo zou ik nooit groter gaan dan 16j onder de 924, is nog steeds een klassieke maat en staat in het algemeen gewoon beter. 😉 Op de keuring weten ze het verschil in breedtes van velgen niet. Daar kennen ze eigenlijk redelijk weinig van wagens af in het algemeen. (vb: heb een tuningrapport omwille van mijn banden en velgen onder mijn Corsa, zijn standaard opel velgen en een van GOCA toegelaten band eromheen :bounce:)

            Thanks deepee, ga hem eens een PB sturen. :up:

            OT: Vandaag de verzekering voor de Porsche in orde laten maken, nummerplaat komt morgen aan op het verzekeringskantoor en mag ik daar dus gaan afhalen. Dan een plaat laten bijmaken (iemand een goed adres hiervoor die mooie platen maakt? Liefst in de buurt van Neerpelt) en dan op naar 911 Rescue om rond 18u de 924 op te gaan halen. Me so happy! :mrgreen:

              Heb die ‘spaakvelgen’ met winterbanden voor de 924.
              Staat er beter mee dan met zijn originele zomerschoeisel.

                volledig mee eens.
                Die spaakvelgen zijn de turbo velgen, helaas 4-bouts velgen en geen 5-bouts zoals 944 en 924S

                  voor mij horen er vrij kleine velgjes op dit type wagen. Hoort gewoon bij de jaren 70-80.
                  Hier om de hoek staat regelmatig een heel mooie goudkleurige 924 met een soort alu spaakwielen met Porsche centercaps. Staat erg goed op die wagen en zie je wel meer als je googled op 924.

                  zoiets dus:

                    vroeger was dus toch beter :mrgreen:

                      Vergeet niet dat de keuze in sportvelgen vroeger erg beperkt was. Pas in de 90tiger-jaren kwamen de eerste velgen-handelaren op de markt. Waar je nu alle soorten en merken kan krijgen waren er vroeger maar een aantal. Bv ATS Wolfrace en BBS 😉

                        de 7J zou geen probleem mogen/kunnen zijn zolang de banden niet uit de wielkasten komen EN binnen de toleranties blijven zoals eerder gepost in het topic “jaarlijkse keuring : o.a. banden en velgen”

                        [quote=”PatrickB” post=129701]Zolang je banden aan de volgende punten voldoen, mogen ze op je wagen geplaatst worden:
                        – De rolomtrek mag iets afwijken van de originele banden, met een maximale tolerantie van -2% en +1,5%.
                        – Afwijkende velgen mag ook, zolang je je oorspronkelijke spoorbreedte niet met meer dan 2% breder maakt. ;)[/quote]

                        en voor toegang tot cleaned kan je mss een PB sturen naar diezelfde forummer:

                        [quote=”PatrickB” post=100195]Ik ben zelf ook lid op Cleaned, en daar …[/quote]

                          De 7j komt 13mm naar buiten, maar ook 13mm meer naar binnen ! 924S ook nooit gehomologeerd met 7J vooraan, kweenie of keuring daar streng op is ?

                          Snap het probleem van de jeugd niet : ze willen een oldtimer maar dan moeten er andere wielen onder omdat de originele wielen “te klein” zijn. Ik word oud denk ik 😥

                          Dit is nog wel redelijk mooi : 16 duims cup velgen (964 vermoed ik)

                            Waarom zou 16j 7j vooraan een probleem zijn Kristof?
                            In ET52 komt de velg 13mm verder naar buiten dan de standaardmaat nu.
                            En waarom zou dit op de keuring een probleem zijn?

                            De D90 vind ik ook nog wel mooi, maar is de achtervelg geen 8j?

                            De 15j die er nu op ligt vind ik persoonlijk toch écht wel te klein.
                            Is niet mooi zo’n ballonband. 😉

                              Wel opletten met 7J vooraan !
                              Ook voor de keuring !

                              Een optionele velg destijds voro de 924S was de “gullideckel” velg (idema ls op 928S) : ook best mooi en tenminste fabriekscorrect voor een 924 S. 6Jx16 vooraan, 7Jx16 achteraan

                              Ook D-90 van de 944 zou moeten kunnen in 6Jx16, evt achter 7J

                              maar niks mooier op een 924S dan de originele teledials in 15 duim en de auto 20mm verlaagd voor en achter, zoals de 1988 Lemans. Eventueel dan met 7Jx15 achteraan

                                Hierbij dus een oproep:

                                AANDACHT, AANDACHT!
                                Komt dat zien, komt dat zien!
                                Moest er toevallig iemand op Cleaned.be aangemeld zijn en mij de contactgegevens van vorige link over de 16j telefoonvelgen kunnen geven is die persoon zeer vriendelijk bedankt! 😉

                                  [quote=”WES-RS” post=131025]Bedankt deepee. :up: Blijkbaar moet ik me wel aanmelden om de verkoper te kunnen contacteren.[/quote]

                                  mss hier gewoon een oproep lanceren? er is vast iemand onder de PForummers die ook actief is op de community van cleaned punt be
                                  die wil dan ongetwijfeld voor jou de contactgegevens opvragen

                                15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.