Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 665)
    • Bedankt deepee. :up: Blijkbaar moet ik me wel aanmelden om de verkoper te kunnen contacteren.

      Daarnet de papieren gaan halen van de P bij 911 Rescue. Wagen is blanco goedgekeurd! :relaxman:
      Nicolas heeft wel nog wat werk aan de wagen, maar ging dit deze week nog allemaal doen. Ondertussen kan ik de wagen al inschrijven en platen aanvragen. Hopelijk heb ik ze vrijdag nog zodat ik Porschedays met mijn eigen P kan bezoeken. :mrgreen:
      Ik hoop allesinds niet té hard… Wel kudos voor Nicolas om mij zo snel te helpen, top gast! :up: Nu eens rap al het papierwerk kopiëren en doormailen naar het verzekeringskantoor, dan kunnen ze morgenvroeg onmiddellijk platen aanvragen, met spoed. 😈

        mocht je nog interesse hebben in 16 inch teledials? ik kwam ze HIER tegen bij m’n eigen velgenzoektocht.

          Aah, nu hebben wij het ook begrepen. Koop er dan maar ineens een 10-tal paar. 😈 🙄 😈

            Toch ene die het begrijpt! :mrgreen:

              [quote=”WES-RS” post=130378] Zowiezo komen de low-budget banden vanachter te liggen (sturen lijkt me wel zo handig met wat meer grip) [/quote]

              :first: .. dat doen alle drifters (power-sliders) ook :coolness:

              http://www.youtube.com/watch?v=5s0hQMRRElc

                Stond inderdaad tussen een 50 tal andere oldtimers onder zeg maar een heel dikke laag stof 🙂 Ik heb toch redelijk zitten twijfelen en dan toch maar een gok gewaagd. Maar tot nu toe valt het wel mee. Het enige wat mij toen tegen stak was het klapdak en het werk eraan. Wou eigenlijk een min of meer kant en klare 924s kopen.

                  Het interieur heeft als optie de turbo sportstoelen en zijn niet gescheurd of doorgezakt, het dashboard een paar lichte scheurtjes. Dus goed gegokt bij de online veiling zou ik zeggen

                  Aha, ik heb die veiling gezien : een hoop porsches onder dikke laag stof. 924S was me opgevallen omdat hij de turbo stoelen had. Ik denk dat jij die auto gekocht hebt voor de waarde van de stoelen alleen 😉 !

                    Poetsen wordt met liefde gedaan he :mrgreen: Trouwens zwart moet niet onder doen 😛

                      Vind de telefoonvelgen ook heel mooi bij het model passen. *luv

                      Wit = poetsen! :mrgreen:

                        Ik heb die van u ook zien staan op internet en zou ook wel geïnteresseerd zijn geweest. Maar ik moest ene in het wit hebben en ik had die van mij al voor die van u op het internet verscheen 🙂

                          [quote=”WES-RS” post=130560]Datake, gewoon een Mod aanspreken hierover en die helpt u wel verder. :up:
                          Verschillende modellen van nummerplaten vind je hier.

                          Telefoonvelgen in 16J zie ik ook zeker zitten, staan hem super! Zijn ook goedkoper dan Fuchsen… 🙄

                          Ook BBS RS velgen lijken mij mooi staan. Is ook een klassiek model.
                          Enige nadeel is de tuning-scene. Teveel golfjes rijden met RSjes (in de meest retarted kleuren :bounce:)
                          en meestal dan ook nog de namaak variant BB6. :puke:[/quote]

                          Persoonlijk zou ik het dan bij de telefoonvelgen in 16j houden, staan gewoon goed onder een S :coolness:
                          Ik hou dan ook wel van het origineel houden.

                            Altijd leuk om te horen dat er nog een 924S goed bewaard gebleven is. :up:

                            De mijne hoort daar ook bij (al zeg ik het zelf :oops:).

                              De mijne staat op dit ogenblik boven mijn put op vier steunen met de ophanging er volledig onderuit. Heeft meer dan 10 jaar stil gestaan maar in zeer goede conditie moet ik zeggen. Rubbers in zeer goede staat, enkel lichte corrosie op de ophanging door het lange stilstaan. Chassis gewoon perfect. Nergens roest op juist een paar plekjes waar de coating licht beschadigd is geweest. Motor is met de hand vlot rond te draaien en na het afnemen van het inlaatspruitstuk blinken zelf nog de inlaatkleppen nog behoorlijk. Het interieur heeft als optie de turbo sportstoelen en zijn niet gescheurd of doorgezakt, het dashboard een paar lichte scheurtjes. Dus goed gegokt bij de online veiling zou ik zeggen 🙂

                                Verlof en aan de P sleutelen… Wat meer moet ne mens hebben!? :coolness:

                                Inderdaad, ondanks ik nog geen resultaat gezien heb van 911 Rescue ben ik tot op heden zeer tevreden over de man! Hij is stipt in de afspraken, houd me op de hoogte over verschillende zaken en geeft graag een woordje uitleg. Dus ik mag zeker niet klagen. :up:

                                XXX

                                  Heyy Was, proficiat met de aankoop (ben even in verlof geweest en wat aan mijn 11je gesleuteld…)
                                  Goei beslissing om uit Zoersel weg te blijven, nog véél betere beslissing om naar Kontich te gaan. :driver:

                                15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.