Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 665)
    • Ik hoop de mijne volgende week te kunnen inschrijven… :popcorn:

        Die platen zou ik ook wel zien zitten op mijne S 😎 Het zal wel nog even duren eer die op de weg kan :driver:

          Datake, gewoon een Mod aanspreken hierover en die helpt u wel verder. :up:
          Verschillende modellen van nummerplaten vind je hier.

          Telefoonvelgen in 16J zie ik ook zeker zitten, staan hem super! Zijn ook goedkoper dan Fuchsen… 🙄

          Ook BBS RS velgen lijken mij mooi staan. Is ook een klassiek model.
          Enige nadeel is de tuning-scene. Teveel golfjes rijden met RSjes (in de meest retarted kleuren :bounce:)
          en meestal dan ook nog de namaak variant BB6. :puke:

            [quote=”WES-RS” post=129969]De platen daarstraks gaan halen bij Jollie. Gezellige babbel gehad. :up:

            De platen zien er ook super uit! Degene die er nog geen besteld hebben, DOEN! 😉

            [/quote]

            Waar? Hoe? :sarcastisch

              Als je wil kan je bij ons telefoonvelgen (met banden) 16″ van 944 turbo komen passen. Deze zijn echter NIET te koop.

              😈 😈 😈

              ET 52.3 2de generatie 944 Turbo (1ste generatie had ET 23)

                Ik haal de CGT aan omdat het de enige brede 924 is.
                Een 944 is even breed en heeft voor en achteraan standaard 7J.
                Maar het probleem is dus vooral de ET waarde.

                Ik denk dat je moet wachten tot je de auto thuis hebt en je wat kan “wennen” aan de auto.
                Onder een 924S horen gewoon telefoonvelgen 8) !
                Je zou eens kunnen proberen om voor en achter 7Jx16 telefoonvelgen te plaatsen van een 944 turbo (zit vooraan op een turbo met ET 52,3), maar wat dat vooraan gaat geven qua fit weet ik niet. En hoe dat rijdt weet ik ook niet.

                Het verlagen helpt natuurlijk ook om de 15-ers beter te doen uitkomen.

                  Het “probleem” met de huidige telefoonvelgen is dat ik ze te klein vind. 😳
                  Een 16er zou een pak mooier staan. En je haalt de CGT aan maar deze had vooraan een 7j en achteraan een 8j liggen. Ik zal wel zien wat het word van velg, eens ik de wagen hier heb eens goed kijken wat zou kunnen passen en wat niet… Toch bedankt voor de info! :up:

                    Als je dan ook de ophanging voor en achter 20mm laat verlagen krijg je de set up van van een 924S Lemans. Staat iets sportiever.

                      Wat je wel kan doen is vooraan je 6J telefoonvelg houden en achteraan 7J telefoonvelgen monteren. Dit was een optie op de 924S en standaard op de 924S Lemans. Maar dan moet je ook de juiste hebben voor de 924S en niet die van een 944. Dus met ET waarde 52.3 en niet 23.3.
                      Zou wel mooi staan, dan heb je achteraan een iets diepere velg frontaal gezien en dus ook een bredere velg wat mooier en sportiever oogt van achter gezien.

                        Wes

                        Fuchs velgen zijn knap, maar gaat denk ik niet passen onder een 924S (ik heb het ook nog nooit gezien, maarkan aan mij liggen natuurlijk) :
                        – fuchs velgen in 6×15 hebben een ET waarde van 36. Voor een 924S heb je 52.3 nodig.
                        – fuchs velgen in 7×15 hebben een ET waarde van 23,3. Jij hebt opnieuw 52.3 nodig.
                        De ET waarde geeft de afstand van het montagevlak tot het center van het wiel in mm.
                        Het verschil in ET waarde betekent in dit geval dat
                        – vooraan de fuchs 16mm meer naar buiten gaat steken
                        – achteraan de fuchs 30mm meer naar buiten gaat steken
                        Vooraan gaat misschien nog lukken, hoewel ??
                        Achteraan denk ik zowiezo niet of je moet je wielkasten gaan verbreden. Of waarom denk je dat een 924 Carrera GT (en later de 944) breder is dan een 924 🙂

                          Mannen, ik ga echt geen dure banden kopen om misschien een paar 100km mee te rijden he.
                          Degene die echt vind dat ik dat wel moet doen, PB me dan en dan krijg je mijn rekeningnummer… 🙄

                          Kristof, geen paniek. Ik was aan het denken aan 16J Fuchs velgen (6j vooraan, 7j achteraan).
                          Is dus alles behalve de looks verknoeien denk ik. Eerder verbeteren! 😉

                          Merci vankerchove, foto’s zijn al in een ander topic gepost maar zodra ik de wagen thuis heb, maak ik foto’s en post ze in dit topic. 🙂

                            proficiat met je aankoop, zijn er al achter foto’s gevraagd 😆 😆

                              [quote=”patrickvb” post=130380]Sturen met meer grip…. 😯
                              Wat gedacht van spinnende achterwielen bij gebrek aan grip? 🙄
                              En enkel droge tarmac… je woont blijkbaar in een ander land dan ik. 😉
                              Hoe vaak vertrek je niet met droog weer om uren later in de regen te zitten, om nog maar te zwijgen van een stevig warmte onweer.[/quote]

                              + 10

                              Goedkope banden is altijd een foute keuze, ook als is het maar voor 10 km.

                              Iedere ongeval is het zelfde verhaal. De laatste meter v d rit was de bolide krasvrij, en 50 meter verder een verhakkeld wrak 🙁

                                Onderschat aub een 924 niet!!!
                                (hebben er eentje zonder S, maar die is niet lui!)
                                De PK ‘s zeggen niet alles. ‘t is een transaxle!

                                  Die 150 paardjes gaan zo snel niet doorslippen bij normaal rijgedrag hoor. 😉

                                  Komt allemaal wel goed, ik ben stoer en onbevreesd! :mrgreen: :sarcastisch

                                15 reacties aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.